سوالات آیین نامه شفاهی

اگر تحصیلات مدرسه ای و دانشگاهی ندارید نگران نباشید، مرسی تست کنار شماست تا سوالات آیین نامه شفاهی را در اختیار شما قرار دهد.

آزمون آیین نامه رانندگی شفاهی

افراد بی سوادی که به دنبال کسب آمادگی بیشتر هستند می توانند از طریق اینترنت یا دانلود نرم افزارها و اپلیکیشن های موجود در زمینه ی راهنمایی و رانندگی، آمادگی لازم را کسب کنند. این بخش از مطالب به شما این اطمینان را می دهد که در مراحل اخذ گواهینامه موفق بوده. ما را همراهی کنید.

مراحل دریافت گواهی نامه راهنمایی و رانندگی

سن قانونی برای شرکت در آزمون راهنمایی و رانندگی ۱۸ سال تمام می باشد از این رو وجود دو آزمون کتبی و عملی شما را تا دریافت این مدرک آماده می کند. آزمون کتبی که توسط موسسه تهیه شده و شامل لیستی از سوالات چند گزینه ای است و آزمون عملی که توسط افسر گرفته می شود. شما باید در هر دوی این آزمون نمره ی قبولی کسب کنید.

شرایط دریافت گواهی نامه شفاهی

تمامی مراحل ثبت نام جهت اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی اعم از جلسات آموزش گواهینامه، مدارک مورد نیاز موسسه و هزینه های ثبت نام برای کلیه ی افراد یکسان می باشد به عبارت دیگر فرقی نمی کند فرد باسوادی باشید یا بی سواد. تنها تفاوتی که برای این مورد می توان شمارش کرد دارا بود دو شرط زی است که افراد بی سواد باید دارا باشند:

  • حداقل سی سال سن داشته باشند
  • تحصیلات آنها کمتر از پنجم ابتدایی باشد

از جمله تفاوت دیگری که می توان در این زمینه اشاره کرد این است که نحوه ی برگزاری آزمون برای افراد بی سواد و باسواد متفاوت است. از این رو سوالاتی که برای افراد بی سواد یا کم سواد مطرح می شود در قالب اسلایدهایی است که روی پرده ی دیتا و به صورت تشریحی تهیه شده و این سوالات پیرامون شکل ها و تصاویر، تابلو ها و تقاطع ها و … می باشد. افراد بی سواد و کم سواد طی بازه ی زمانی معین و تعیین شده به این سوالات پاسخ می دهند و بعد از مطلوب بودن نتیجه ی آزمون نمره ی قابل قبولی کسب می کنند. این مقدمه ی دریافت گواهینامه راهنمایی و رانندگی است.

بهتر است افراد بی سواد قبل از شرکت در آزمون آیین نامه شفاهی حداقل یکبار این سوالات را مرور کرده تا مقدمات لازم برای شرکت در آزمون برای وی فراهم گردد.

به این نکته دقت کنید که مدت زمانی که برای این آزمون در نظر گرفته شده تنها ۲۰ دقیقه است و تعداد سوالاتی که مطرح می شود ۳۰ نمونه می باشد. شما باید به این سوالات پاسخ درست داده. اگر پاسخ اشتباه دادید نگران نباشید، تعداد پاسخ های اشتباهی که می توانید بدهید ۴ مورد است اما بیشتر از ۴ پاسخ اشتباه باعث پذیرفته نشدن شما در آزمون می شود. از این رو فرد باید مجدد هزینه ی ثبت نام را واریز کند تا در جلسات آتی در آزمون مجدد شرکت کند. با هر بار رد شدن فرد این هزینه مجدد دریافت می شود. هر هفته این آزمون ها برگزار می شود.

دانلود نمونه سوالات آیین نامه شفاهی

در این بخش از مقاله ما شما را با چند مورد از سوالات آشنا میکنیم اما قبل از آن این موضوع را باید بدانید که نمونه سوالات آیین نامه شفاهی تنها به صورت تابلوها، نام و رنگ هریک، علائم دستوری پلیس و شکمل ها می باشد. نکته ی دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که در نرم افزارها یا اپلیکیشن هایی که در این زمینه تهیه شده نیز این سوالات دقیقا مشابه جلسه ی آزمون است حتی تعداد سوالات، میزان پاسخگویی صحیح شما و بازه ی زمانی نیز عینا رعایت شده است. هم چنین پاسخ نامه این آزمون برای شما قرار داده شده تا اگر پاسخ سوالی را نمی دانید یا به اشتباه دادید با مراجعه به جواب درست ایراد را یافته و در صدد رفع آن برآیید.

تمام داوطلبانی که قصد دارن در آزمون آیین نامه شفاهی شرکت کنند، قبل از آن یک دور کامل تمامی تابلوها، شکل ها و علائم دستوری را مطالعه کنند. چون بیشتر سوالاتی که در این زمینه مطرح می شود به صورت تصویری است از این رو فرد بی سواد یا کم سواد تابلوها را به طور کامل یاد بگیرند، حق تقدم در تقاطع را یاد بگیرند، خط کشی ها را آشنا باشند چون بیشتر سوالات از این موارد پرسیده می شود.

سوال ۱ – تابلویی که حق تقدم عبور را مشخص نمی کند مشخص کنید؟

سوالات آیین نامه شفاهی

پاسخ صحیح: تابلو شماره ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *