تابلو حداکثر سرعت در خط های عبور

اگر به دنبال کسب اطلاعات در زمینه تابلو حداکثر سرعت در خط های عبور می‌باشید به شما توصیه می‌کنیم این مطلب از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

معرفی تابلو حداکثر سرعت در خط های عبور

تابلو حداکثر سرعت در خط های عبور از جمله تابلوهای بازدارنده یا انتظامی راهنمایی و رانندگی می‌باشد. اگر بخواهیم تعریفی از این تابلو ارائه دهیم، باید بگوییم که حداکثر میزان سرعت در هر یک از خط‌های عبوری را در راه‌ها نشان داده، که بسیار در خیابان‌ها و جاده‌ها آن را مشاهده کرده‌اید.

یکی از مکان‌هایی که این تابلو استفاده می‌شود بر روی جاده‌ها و بزرگراه‌ها می‌باشد و هدف از نصب این تابلو تنظیم حداکثر سرعتی است که رانندگان باید آن را در لاین مورد نظر خود رعایت کنند. این تابلو معمولاً با علامت حداکثر سرعت و یک عددی که روی هر لاینی نوشته شده است، نشان داده می‌شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید به دور این عدد دایره‌ای با نوار حاشیه قرمز کشیده شده است که این مفهوم را می‌رساند.

تابلو حداکثر سرعت در خط های عبور

هر راننده‌ای که تابلو حداکثر سرعت در خط های عبورd را مشاهده می‌کند متوجه می‌شود که نباید با سرعت بیشتر از سرعت تعیین شده در این تابلو رانندگی کند. تعیین سرعت حداکثر برای هر یک از خط‌های عبوری بسته به شرایط جاده، نوع جاده و قوانین محلی متفاوت می‌باشد.

برای مثال ممکن است در برخی از مناطق شهری حداکثر سرعت مجاز ۵۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده باشد، در حالی که در بزرگراه‌های سرعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برسد.

کاربرد تابلو حداکثر سرعت در خط‌های عبوری

این تابلو از جمله تابلوهای ترافیکی می‌باشد که به آگاهسازی رانندگان از شرایط خیابان و جاده‌ها خبر می‌دهد و خطرات احتمالی که بر سر راه آنها وجود دارد را تا حدی کاهش می‌دهد. از این رو تبعیت که از این تابلو برای رانندگان الزامی است و در صورتی که از آن سرپیچی شود پیگرد قانونی دارد.

همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم تابلو حداکثر سرعت در خط‌های عبوری در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها استفاده فراوانی می‌شود. استفاده از این تابلو باعث می‌شود تا نظم در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها برقرار شده و مانع از ایجاد تصادفات شوند.

تابلو حداکثر سرعت در خط‌های عبوری باعث افزایش ایمنی رانندگان و عابرین پیاده می‌شود. نکته‌ای که راجع به این تابلو می‌توان گفت این است که در مکان‌هایی نصب می‌شود که دارای حداقل سه لاین یا بیشتر باشند‌.

تابلو حداقل سرعت در خط‌های عبوری

همانطور که مشخص کردن حداکثر میزان سرعت در هر یک از لاین‌ها ضروری می‌باشد و جلوی بسیاری از حوادث و سوانح را می‌گیرد، حداقل سرعت نیز در راه‌ها بسیار مهم است.

به طوری که رانندگی کردن با سرعت‌های بسیار پایین گاهی اوقات دلیلی بر تصادف و ایجاد حوادث می‌باشد. از این رو تابلو حداقل سرعت در خط‌های عبوری تعیین می‌شود تا میزان این سرعت به رانندگان تذکر داده شود.

شما می‌توانید تصویر این تابلو را در زیر مشاهده کنید. تنها تفاوتی که این تابلو با تابلوی حداکثر سرعت در خط‌های عبوری دارد این است که به دور دایره عدد، حاشیه قرمز رنگ وجود ندارد و همین مورد می‌باشد که این تابلوها را از هم متمایز می‌کند.

تابلو حداقل سرعت در خط های عبور

ما در زیر تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه را برای شما داوطلبان تهیه کرده‌ایم که مربوط به این دو تابلو می‌باشد و خواندن آنها خالی از لطف نیست.

سوال ۱ – حداکثر سرعت در خط‌های عبوری جز کدام نوع از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌باشد و چه رنگی دارد؟

  1. تابلو های اخطاری و به رنگ سفید می‌ باشد
  2. تابلو های انتظامی و به رنگ سفید می‌ باشد
  3. تابلو های اخطاری و به رنگ آبی می‌ باشد
  4. تابلو های انتظامی و به رنگ آبی می‌ باشد

پاسخ صحیح گزینه ۴

سوال ۲ – تابلویی که در زیر مشاهده می‌ کنید چه نام دارد؟

تابلو حداکثر سرعت در خط های عبور

  1. تابلو حداکثر سرعت در هر یک از خط‌های عبوری می‌ باشد
  2. تابلوی حداقل سرعت در هر یک از خط‌های عبوری می‌ باشد
  3. تابلوی حداکثر سرعت در خط عبوری می‌ باشد
  4. تابلوی حداقل سرعت در خط عبوری می‌ باشد

پاسخ صحیح گزینه ۱

سوال ۳ – تابلویی که در زیر مشاهده می‌ کنید چه نام دارد؟

  1. تابلو حداقل سرعت در خط عبور می‌ باشد
  2. تابلو حداکثر سرعت در خط عبور می‌ باشد
  3. تابلو حداقل سرعت در خط‌های عبوری می‌ باشد
  4. تابلوی حداکثر سرعت در خط‌های عبوری می‌ باشد

پاسخ صحیح گزینه ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *