تابلو جهت عبور در میدان

تابلویی که می خواهیم در این مطلب راجع به آن صحبت کنیم، تابلو جهت عبور در میدان می باشد. لطفا با مرسی تست همراه باشید.

معرفی تابلو جهت عبور در میدان

تابلوی جهت عبور در میدان یکی از ابزارهای ترافیکی برای راهنمایی رانندگان و خبردادن در مورد خطارت احتمالی می باشد. این تابلو برای توجه بیشتر رانندگان به مسیر مورد استفاده قرار می گیرد.

تابلوی جهت عبور در میدان یکی از تابلوهای انتظامی می باشد. نام دیگر تابلوهای انتظامی، تابلوهای بازدارنده می باشد. که دارای ویژگی هایی می باشد. از جمله:

به شکل دایره است و پس زمینه ی آبی دارد. در این پس زمینه از فلش هایی برای نمایش جهت عبور در میدان استفاده شده است که می توانید در تصویر زیر آن را مشاهده کنید.

تابلو جهت عبور در میدان

تابلوی جهت عبور در میدان باید در نزدیکی میدان هایی مورد استفاده قرار بگیرد که مسیر حرکت در آن ها مشخص نشده است. به عبارت دیگر ان نشانه برای جهت عبور و گردش ترافیک در میدان استفاده می شود.

نکته ای که در مورد این تابلو می توان گفت این است که برای این که تابلوی جهت عبور در میدان از فاصله ی مناسبی برای رانندگان قابل تشخیص باشد، باید آن را در میانه ی میدان نصب کرد و اگر امکان این کار نبود آن را در فاصله ی یک متر و نیم سمت راست و قبل از تقاطع قرار داد.

کاربرد تابلوی جهت عبور درمیدان

تابلوی جهت عبور در میدان در میدان ها و جهت راهنمایی و هدایت رانندگان و عابران در میدان ها و تقاطع های پرترافیک مورد استفاده می باشد.

یکی از هدف های این تابلو، بهبود امنیت و روان کردن ترافیک می باشد. هم چنین از ایجاد هرج و مرج در مکان های نزدیک به میدان جلوگیری می کند.

اکنون که با این تابلو آشنا شدید، می خواهیم تابلوی دیگری را معرفی کنیم که شاید شبیه به تابلوی جهت عبور در میدان باشد و شما آن ها را با هم اشتباه بگیرید. تابلوی میدان که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، به رانندگان از میدان خبر می دهد.

این تابلو برخلاف تابلوی جهت عبور در میدان جزو دسته ی تابلوهای اخطاری می باشد که به شکل مثلث است و نوار حاشیه ی قرمز دارد. در صورتی که تابلو جهت عبور در میدان به شکل دایره بود و پس زمینه ی آبی داشد.

اکنون که با این دو تابلو آشنا شدید، می خواهیم تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه را برای شما بیاوریم که در رابطه با این دو تابلو می باشد.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو جهت عبور در میدان

  1. تابلو جهت عبور در میدان
  2. تابلو عبور در میدان
  3. تابلو میدان
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. تابلو جهت عبور در میدان است
  2. تابلو عبور در میدان است
  3. تابلوی میدان است
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

سوال ۳ – تابلو جهت عبور در میدان جزو کدام دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی است؟

  1. تابلوهای انتظامی یا بازدارنده
  2. تابلوهای اخطاری یا هشدار دهنده
  3. تابلوهای اخباری یا آگاهی دهنده
  4. تابلوهای راهنمای مسیر

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۴ – تابلوی میدان جزو کدام دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد؟

  1. تابلوهای انتظامی یا بازدارنده
  2. تابلوهای اخطاری یا هشدار دهنده
  3. تابلوهای اخباری یا آگاهی دهنده
  4. تابلوهای راهنمای مسیر

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

حالا که با این گونه از سوالات آشنا شدید، می توانید سوالات بیشتری را از فایلی که ما تهیه کرده ایم، مطالعه کنید. لینک دانلود آن در همین بخش از سایت موجود می باشد.

با توجه به این که تعداد تابلوهای راهنمایی و رانندگی بسیار زیاد می باشد و سوالاتی که در آزمون های هر دوره از آن مطرح می شود، بسیار است، پس دانستن این سوالات و پاسخ درست به آن ها می تواند به موفقیت شما کمک کند.

ما در مورد سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سایر بخش های سایت مطالبی قرار داده ایم، که می توانید هر تابلویی که به دنبال آن هستید، بیابید.

امیدواریم مطالب این بخش در مورد تابلو جهت عبور در میدان مورد قبول شما داوطلبان گرامی باشد. لطفا با شرکت در بخش فرم نظرسنجی، می توانید هر گونه پیشنهادی را با ما در میان بگذارید.

هم چنین از نظرات دیگر کاربران سایت باخبر شوید و آن ها را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *