تابلو فقط عبور دوچرخه

ما می خواهیم در این مطلب درباره ی تابلو فقط عبور دوچرخه، اطلاعاتی بیاوریم. پس در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست با ما همراه باشید.

معرفی تابلو فقط عبور دوچرخه

تابلو فقط عبور دوچرخه مجاز است، یکی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد که در خیابان ها و محیط های عمومی بسیار دیده شده است. به عبارتی این تابلو به رانندگان و عابران پیاده اعلام می کند که تنها دوچرخه های مجاز به استفاده از این مسیر را دارند.

تابلو فقط عبور دوچرخه جهت افزایش ایمنی و بهبود ترافیک در مکان هایی که حضور دوچرخه زیاد است، بسیار اهمیت دارد.

تابلو فقط عبور دوچرخه از جمله تابلوهای انتظامی یا بازدارنده می باشد که به صورت دایره ی آبی رنگ است و در زمینه ی آن تصویر یک دوچرخه آمده است و این منظور را می رساند.

تابلو فقط عبور دوچرخه

در واقع این تابلو برای ایجاد محدودیت و محافظت از دوچرخه سواران در مسیرهای مشخصی نصب می شود. به عبارت دیگر هر راننده ای که این تابلو را مشاهده کرد متوجه می شود که تنها دوچرخه ها مجاز به استفاده از این مسیر هستند و دیگر وسایل نقلیه نمی توانند از آن جا عبور کنند.

از این رو هر دوچرخه سواری با رویت این تابلو، می داند که با خیال آسوده و به دور از هر خطری می تواند در آن مسیر تردد کند. تبعیت از این قانون برای رانندگان الزامی است و در صورت عدم تبعیت از آن، جریمه هایی را در پی خواهد داشت.

کاربرد تابلو فقط عبور دوچرخه

تابلو فقط عبور دوچرخه مجاز است در جاده ها، بزرگ راه ها، مسیرهای دوچرخه سواری و دیگر محل های عمومی که حضور دوچرخه ها زیاد است، می باشد. به عبارت دیگر این تابلو کمک می کند تا رانندگان و عابران پیاده به راحتی از مسیرهای خود استفاد کنند تا با دوچرخه سواران تداخل نداشته باشند.

نصب این تابلو برای دوچرخه سواران، محیط های امنی را ایجاد می کند و به آن ها این اطمینان را می دهد که بدون هیچ خطری می توانند از آن مسیر استفاده کنند.

اما تابلوهای دیگری وجود دارند که ممکن است شما آن ها را با تابلو فقط عبور دوچرخه، اشتباه بگیرید. ما این تابلو را در زیر برای شما معرفی می کنیم و تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه را نیز می آوریم تا بیشتر با این مبحث آشنا شوید.

تابلوی عبور دوچرخه سوار

این تابلو که از دسته ی تابلوهای اخطاری می باشد و به رانندگان هشدار می دهد که در این مسیر ممکن است دوچرخه سواری حضور پیدا کند و بسیار باید مراقب باشند.

شکل این تابلو به صورت مثلث با نوار حاشیه ای قرمز می باشد که تصویر یک دوچرخه و دوچرخه سوار در مرکز آن آمده است.

تابلوی عبور دوچرخه ممنوع

این تابلو از گروه تابلوهای بازدارنده می باشد که تردد دوچرخه را از برخی از مکان ها ممنوع می کند. تصویر این تابلو در زیر آمده است و همان گونه که می بینید به شکل دایره است و دارای نوار حاشیه ای قرمز می باشد.

این سه تابلو را با هم اشتباه نگیرید. بعضا مشاهده شده است بسیاری از داوطلبان با اشتباه پاسخ دادن این سوالات در آزمون های آیین نامه، شانس قبولی خود را از دست داده اند.

در پاسخ به این گونه سوالات که دارای گزینه های بسیار شبیه به هم می باشد، بسیار دقت کنید و عجله نکنید. اگر شما گروه بندی مربوط به تابلوهای راهنمایی و رانندگی را بدانید و ویژگی های تابلوهای زیر مجموعه ی آن ها را خوب فرا بگیرید، پاسخ به این سوالات بسیار راحت خواهد بود.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو فقط عبور دوچرخه

  1. تابلو فقط عبور دوچرخه مجاز است
  2. تابلوی عبور دوچرخه سوار
  3. تابلوی عبور دوچرخه ممنوع می باشد
  4. تابلوی دوچرخه سواری ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – تابلوی زیر چه نام دارد و جزو کدام گروه از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد؟

  1. تابلوی عبور دوچرخه سوار – تابلوهای انتظامی
  2. تابلوی عبور دوچرخه سوار – تابلوهای اخطاری
  3. تابلوی عبور دوچرخه ممنوع – تابلوهای انتظامی
  4. تابلوی عبور دوچرخه ممنوع – تابلوهای اخطاری

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۳ – تابلوی زیر چه نام دارد؟

  1. تابلو فقط عبور دوچرخه مجاز می باشد
  2. تابلو عبور دوچرخه سوار می باشد
  3. تابلو عبور دوچرخه ممنوع می باشد
  4. تابلو عبور دوچرخه می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *