تابلو فقط عبور مستقیم مجاز

ما می خواهیم در این مطلب در مورد تابلو فقط عبور مستقیم مجاز صحبت کنیم. پس در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست با ما همراه باشید.

معرفی تابلو فقط عبور مستقیم مجاز

تمام تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی باید به نحوی طراحی شوند که دارای نمادهای ساده و قابل فهم برای هر فردی با هر زبانی باشد، در این صورت هر راننده ای به راحتی می تواند آن را بفهمد و به آن عمل کند.

تابلوی فقط عبور مستقیم مجاز یکی از تابلوهایی است که گردش به سمت چپ و راست را ممنوع کرده است و تنها اجازه ی عبور مستقیم را داده است. این ممنوعیت در تابلو، از نمونه ی تابلوهای انتظامی یا بازدارنده می باشد که به کاری دستور می دهد با از کاری باز می دارد.

ویژگی های تابلو فقط عبور مستقیم مجاز

در تصویر زیر می توانید شکل این تابلو را ملاحظه کنید. تابلوی فقط عبور مستقیم مجاز به صورت دایره ی آبی رنگ می باشد که در تصویر آن یک فلش به سمت بالا قرار گرفته است و این مفهوم از تابلو را می رساند.

تابلو فقط عبور مستقیم مجاز

این تابلو که جزو تابلوهای مهم راهنمایی و رانندگی می باشد، نقش بسیار مهمی را در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای دارد.

این تابلو مسیر درست در راه ها را به رانندگان اطلاع می دهد تا با پیروی از آن دچار سردرگمی نشوند و بتوانند رانندگی راحت تری داشته باشند.

در مقابل این تابلو، دو تابلوی دیگری وجود دارد به نام های تابلو فقط عبور به راست مجاز و تابلو فقط عبور به چپ مجاز، که می توانید تصاویر آن را در زیر ببنید. این تابلوها نیز با توجه به مفهوم خود حرکت در یک مسیر را مجاز اعلام می کنند و می گویند که در مسیرهای دیگری نمی توان تردد داشت.

تابلو فقط عبور به راست مجاز

تابلو فقط عبور به چپ مجاز

این دو تابلو نیز از نظر ویژگی های ظاهری و نوع گروه مانند تابلوی فقط عبور مستقیم مجاز می باشد و در واقع می توان تمام آن ها را جزو یک دسته دانست که دارای مفهوم های مختلفی می باشند.

چند نکته به داوطلبان آزمون آیین نامه

همان طور که می دانید هر داوطلبی برای قبولی در آزمون آیین نامه، باید به راه هایی برای افزایش آمادگی خود در آزمون باشد. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد. که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

یکی از این راه ها، مطالعه ی کتاب آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی می باشد. این کتاب جزو یکی از منابع مهم آیین نامه است چرا که تمام سوالات از این کتاب می باشد. بنابر این هر داوطلبی که این کتاب را خود فرا گرفته باشد، قطعا می تواند در آزمون موفق شود.

اما مطالعه ی کتاب آیین نامه برای هر فردی مناسب نخواهد بود، چرا که به دلیل حجم زیاد و تعداد صفحات بالای آن، فرصت مطالعه برای هر داوطلبی وجود ندارد.

بسیاری از داوطلبان هستند که به دلیل کمبود وقت و زمان، نمی توانند این کتاب را بخوانند و به دنبال راه های راحت تری هستند که زمان زیادی از آن ها نگیرد. پیشنهاد ما به شما، استفاده از نمونه سوالات آیین نامه می باشد.

این سوالات، از آزمون های هر دوره جمع آوری شده است و به دلیل اینکه در هر دوره ممکن است تکرار شود، می تواند باعث موفقیت شما گردد.

از این رو با تهیه و مطالعه ی این بسته طلایی، شما نیز این فرصت را از دست ندهید. ما لینک دانلود آن را در همین مطلب از سایت گذاشته ایم. تنها کافی است با مراجعه به آن، نسبت به خرید آن اقدام کنید و قبلا از آزمون خود به مرور آن بپردازید.

در زیر ما تعدای از این سوالات که مرتبط با تابلوی فقط عبور مستقیم مجاز است را فراهم کرده ایم:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو فقط عبور مستقیم مجاز

  1. تابلو فقط عبور مستقیم مجاز
  2. تابلو فقط عبور از راست مجاز
  3. تابلو فقط عبور از چپ مجاز
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلو فقط عبور مستقیم مجاز
  2. تابلو فقط عبور از چپ مجاز
  3. تابلو فقط عبور از راست مجاز
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

امیدواریم این مطالب در مورد تابلو فقط عبور مستقیم مجاز مورد قبول شما داوطلب گرامی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *