تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر

یکی دیگر از تابلوهایی که می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم، تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر می باشد. لطفا در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست با ما همراه باشید.

معرفی تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر

این تابلو از دسته تابلوهای انتظامی یا بازدارنده می باشد. هر وسیله ی نقلیه ای که این تابلو را در مسیر خود مشاهده می کند متوجه می شود که به هیچ وجه نباید سرعت خود را از ۳۰ کیلومتر بر ساعت کمتر کند. این تابلو که بسیار در راه ها مشاهده شده است، به صورت زیر می باشد:

تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر

از جمله ویژگی های این تابلو این است که به صورت دایره ی آبی رنگی می باشد که عدد ۳۰ و به رنگ سفید بر روی آن وجود دارد. این تابلو با اهداف مختلفی در راه ها نصب می گردد که یکی از مهم ترین آن ها، جلوگیری از ایجاد ترافیک های سنگین در برخی از راه ها است.

همان طور با رانندگی کردن با سرعت های بسیار بالا، مجاز نیست و می تواند منجر به تصادف شود و مشکلات دیگری را نیز در پی داشته باشد، رانندگی کردن با سرعت ها بسیار پایین نیز در بعضی مواقع، ممنوع می باشد.

با متخلفان این قانون، برخورد می شود. این مفهومی است که در این تابلو وجود دارد و پیروی کردن از آن بسیار ضروری است. با قرار دادن محدودیت حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت، تابلوی دیگری نیز در انتهای این محدودیت و با به پایان رسیدن آن نصب می گردد که تابلو پایان حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر نام دارد.

تصویر این تابلو نیز در زیر آمده است که دقیقا تمام ویژگی های تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر را دارد، اما از مفهوم متفاوتی برخوردار است.

تابلوهای مشابه این تابلو چیست؟

همیشه در کلمات بسیار دقت کنید. برای مثال سوالاتی که در آزمون های آیین نامه مطرح می شود و ممکن است شما را به گمراهی بکشاند، همین کلمات است. تابلوی دیگری که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم و نباید آن را با تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر اشتباه بگیرید، تابلو حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر می باشد.

همان گونه که در شکل زیر تصویر این تابلو آمده است، به رانندگان دستور می دهد که از سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت نباید فراتر روند. این تابلو در مکان های مسکونی، پارک ها، مکان های تجاری و دیگر مکان هایی که رانندگی کردن با سرعت بالا مجاز نمی باشد، نصب می گردد.

ما سوالاتی که در مورد این تابلوها در آزمون های آیین نامه مطرح شده است را برای شما داوطلبان قرار داده ایم تا با مقایسه ی آن ها با یکدیگر به راحتی بتوانید مفهوم این تابلوها را درک کنید.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر

  1. تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت
  2. تابلو حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت
  3. تابلو سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت
  4. تابلو سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت ممنوع می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت
  2. تابلو حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت
  3. تابلو سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت
  4. تابلو سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت ممنوع می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۳ – مفهوم تابلوی زیر در کدام یک از گزینه های زیر درست می باشد؟

تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر

  1. رانندگان باید با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت در خیابان ها رانندگی کنند
  2. رانندگان باید با سرعت حداقل ۳۰ کیلومتر در ساعت در خیابان ها رانندگی کنند
  3. رانندگان باید با سرعت حداکثر ۳۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنند
  4. رانندگی کردن با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت در راه ها، ممنوع می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۴ – یکی از موارد استفاده از تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. در بزرگ راه ها
  2. در آزاد راه ها
  3. در نزدیکی مناطق مسکونی و پارک ها
  4. گزینه های ۱ و ۳

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

امیدواریم این مطالب درباره ی تابلو حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر برای شما داوطلبان مفید بوده باشد. شما می توانید مطالب دیگری در سایر بخش های سایت در مورد دیگر تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نمونه سوالات آیین نامه، مطالعه کنید.

مطالعه و آشنایی کامل با تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نه تنها به شما کمک می کند در آزمون های آیین نامه موفق شوید، بلکه در عملکرد شما در خیابان های واقعی نیز تاثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *