تابلو فقط عبور عابر پیاده

اگر می خواهید در مورد تابلو فقط عبور عابر پیاده اطلاعاتی کسب کنید و تابلوهای مشابه این تابلو را بدانید، لطفا این مطلب از سایت مرسی تست را بخوانید.

معرفی تابلو فقط عبور عابر پیاده

تابلوی فقط عبور عابرپیاده یکی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و از دسته ی تابلوهای انتظامی می باشد. این تابلو بیان می دارد که تنها افراد پیاده می توانند از مسیری که تابلو در آن نصب شده است، عبور کنند و سایر وسایل نقلیه به تردد در این مسیرها نمی باشند.

تابلو فقط عبور عابر پیاده به عنوان ابزاری برای ایمنی و سلامت عابران می باشد و در مکان هایی نصب می شود که نیاز به توجه و احترام به عابران بیشتر إحساس می شود.

از جمله این مکان ها، عبارت اند از پیاده روها، پل ها و … که می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید.

تابلو فقط عبور عابر پیاده

در این تصویر ملاحظه می کنید شکل یک عابر پیاده در پس زمینه ی آبی طراحی شده است . به شکل دایره می باشد. این از ویژگی های تابلوهای بازدارنده می باشد. که پیروی از آن ها الزامی می باشد.

هر راننده ای که این تابلو را مشاهده می کند متوجه می شود که تنها عبور برای عابران پیاده مجاز است و باید توقف کند و خود اجازه ی عبور از آن مکان را نخواهد داشت.

کاربرد تابلوی فقط عبور عابرپیاده

یکی از هدف های این تابلو، افزایش ایمنی و کنترل محیط هایی است که برای عبور پیاده ها طراحی شده است. از این تابلو در محیط هایی مانند محوطه های صنعتی، پارک ها، مجتمع ها و مناطق پیاده رو مانند پیاده روها، پل ها و زیرگذرها نصب می شود.

هدف اصلی این تابلو، ایجاد نظم و ایمنی و جلوگیری از وقوع تصادفات و حوادث می باشد. این تابلو برای هدایت رانندگان و عابران می باشد که هم در محیط های شهری و هم در محیط های برون شهری کاربرد دارد.

تابلوهای مشابه تابلوی فقط عبور عابرپیاده

یکی از تابلوهایی که می خواهیم در این جا به شما معرفی کنیم، تابلوی عبور عابر پیاده است. این تابلو اگر چه ممکن است از نظر نام خیلی به تابلوی فقط عبور عابر پیاده شباهت داشته باشد، اما دارای مفهوم متفاوتی می باشد.

همانطور که در شکل زیر می توانید این تابلو را ببینید، جزو دسته ی تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده می باشد که دارای شکل مثلث با نوار حاشیه ای قرمز است. این تابلو به رانندگان، حضور عابران را هشدار می دهد و از آن ها می خواهد بسیار مراقب باشند.

تابلوهای دیگر برای عابران پیاده طراحی شده است که توجه به عابران در حوزه ی راهنمایی و رانندگی را می رساند. توجه به تمام این تابلو ها بسیار مهم می باشد و می تواند جلوی بسیاری از مشکلات در راه ها را بگیرد.

اکنون که با مباحث مربوط به عابران و تابلوهای آن آشنا شدید، وقت این است که چند مورد از نمونه سوالات آیین نامه را برای شما بیاوریم. این سوالات در زیر معرفی شده است:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو فقط عبور عابر پیاده

  1. تابلو فقط عبور عابر پیاده
  2. تابلو عبور عابر پیاده
  3. تابلو گذرگاه عابر پیاده
  4. تابلو عبور عابر پیاده ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلو فقط عبور عابر پیاده
  2. تابلو عبور عابر پیاده
  3. تابلو عبور عابر پیاده ممنوع
  4. تابلو گذرگاه عابر پیاده

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۳ – هدف از نصب تابلوی فقط عبور عابر پیاده چه می باشد؟

  1. تنها عابران مجاز به عبور از مسیری که تابلو در آن نصب شده است، می باشند و وسایل نقلیه نمی توانند عبور کنند
  2. حق تقدم با عبور عابران است و وسایل نقلیه بعد از آن ها می توانند حرکت کنند
  3. از عبور عابران پیاده به رانندگاه در آن مکان خبر میدهد و جزو تابلوهای اخباری است
  4. گزینه های ۱ و ۲

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۴ – تابلو فقط عبور عابر پیاده جزو کدام گروه از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد؟

  1. تابلوهای اخباری و آگاهی دهنده
  2. تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده
  3. تابلوهای انتظامی و بازدارنده
  4. تابلوهای راهنمای مسیر

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

امیدواریم این مطلب در مورد تابلوی فقط عبور عابر پیاده مورد قبول شما داوطلبان آزمون آیین نامه، بوده باشد. مطالب دیگری را در سایر بخش های سایت در مورد تابلوهای می توانید مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *