تابلو حداقل سرعت در خط های عبور

تابلویی که می خواهیم در این بخش راجع به آن صحبت کنیم، تابلو حداقل سرعت در خط های عبور می باشد. پس لطفا در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست با ما همراه باشید.

معرفی تابلو حداقل سرعت در خط های عبور

تابلوی حداقل سرعت در خط‌های عبور یکی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد که در بزرگ راه ها و جاده ها نصب می شود و رانندگان را نسبت به تنظیم حداقل سرعتی که باید رعایت کنند، دستور می دهد.

در تصویر این تابلو روی هر لاین، حداقل سرعتی که رانندگان باید داشته باشند را به صورت یک عدد در دایره نشان می دهند. تصویر این تابلو را می توانید در زیر ببینید:

تابلو حداقل سرعت در خط های عبور

رنگ این تابلو، آبی می باشد و به صورت چهارگوش است و این تابلو معمولا با علامت حداقل سرعت شناخته می شود.

یکی از هدف های اصلی این تابلو، افزایش ایمنی و جلوگیری از وقوع تصادفات می باشد و معمولا در مناطقی که دارای شرایط جاده ای خاص می باشند، نصب می شوند. مانند مناطق خطرناک با تراکم بالا.

کاربرد تابلوی حداقل سرعت در خط‌های عبور

یکی از کاربردهای تابلو حداقل سرعت در خط های عبور، استفاده در بزرگ راه ها و آزاد راه ها می باشد. این تابلو باید توسط رانندگان رعایت شود و در صورت عدم رعایت از میزان سرعت های تعیین شده باعث برخورد خودروها از عقب به ماشین های جلویی می گردد.

نکته ای که در مورد تابلوی حداقل سرعت در خط‌های عبور می توان گفت این است که در راه هایی که دارای سه لاین یا بیشتر هستند، کاربرد دارد.

هر راننده ای که این تابلو را در خیابان دید، با توجه به این که در کدام لاین قرار دارد، نباید سرعت خودروی او از عدد نوشته شده در آن لاین کمتر شود.

در صورت رعایت کردن این قانون، مانع از ایجاد ترافیک های سنگین در راه ها شده. در آزاد راه ها حداقل سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر آن، ۱۲۵ کیلومتر در ساعت می باشد.

اما سوالی که پیش می آید این است که چرا تابلوی حداقل سرعت در خط‌های عبور نصب می شود؟ همان طور که می دانید رانندگی با سرعت های بالا بسیار خطرناک است، بعضی أوقات نیز رانندگی در سرعت های کم باعث ایجاد سانحه و تصادف می گردد.

برای مثال در آزادراه هایی که حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است نمی توان با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کرد. چون در این صورت باعث برخورد خودروها با همدیگر می شود و در این صورت باعث بوجود آمدن زنجیره ای از تصادفات می شود.

معرفی تابلو حداکثر سرعت در خط های عبور

همان گونه که در خط های عبوری، حداقل میزان سرعت تعیین می گردد، حداکثر سرعت نیز مشخص شده است تا رانندگان با اطلاع از آن، سرعت خود را تنظیم نمایند.

همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید، برای حداکثر سرعت در هر لاینی از اعدادی که درون دایره نوشته شده است استفاده کرده اند و با حاشیه ی قرمز دورتادور آن، این عدد از حداقل متمایز شده است.

در تابلوی تابلو حداکثر سرعت در خط های عبور به دور اعداد حاشیه ی قرمز وجود دارد که در تابلوی حداقل سرعت در خط‌های عبور به دور اعداد نمی باشد. این تفاوت را می توانید در هنگام پاسخ به سوالات آیین نامه در نظر داشته باشید.

اکنون نوبت به معرفی نمونه سوالات آیین نامه می باشد. ما در زیر تعدای از این سوالات که مرتبط با مبحث این بخش می باشد را معرفی کرده ایم.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو حداقل سرعت در خط های عبور

  1. تابلو حداکثر سرعت در خط های عبور
  2. تابلو حداقل سرعت در خط های عبور
  3. تابلو حداکثر سرعت در بزرگ راه ها
  4. تابلو حداقل سرعت در بزرگ راه ها

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. تابلو حداکثر سرعت در خط های عبور می باشد
  2. تابلو حداقل سرعت در خط های عبور می باشد
  3. تابلو حداکثر سرعت در آزادراه ها می باشد
  4. تابلو حداقل سرعت در آزاد راه ها می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۳ – شکل تابلو حداقل سرعت در خط های عبور به چه صورتی و چه رنگی می باشد؟

  1. دایره ای شکل – آبی
  2. چهارگوش – سفید
  3. دایره ای شکل – سفید
  4. چهارگوش – آبی

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *