تغییر نحوه برگزاری آزمون آیین نامه رانندگی

آیا «تغییر نحوه برگزاری آزمون آیین نامه رانندگی» رخ داده است، لطفا این مطلب از مطالب مرسی تست را مطالعه فرمایید تا با فرآیند آزمون آیین نامه رانندگی بیشتر آشنا شوید.

نحوه برگزاری آزمون آیین نامه رانندگی

آزمون آیین نامه رانندگی یک آزمون دو مرحله ای می باشد، که اولین مرحله ی آن در آموزشگاه برگزار می شود. به طوری که شما ابتدا کلاس های تئوری که در آموزشگاه تشکیل می شود را شرکت می کنید و سپس آزمون آیین نامه می دهید. برای کسب نمره ی قبولی در آزمون باید به سوالات آیین نامه تسلط کافی داشته.

گاهی أوقات سوالات نکته ی انحرافی دارد و از این رو شما را به اشتباه می اندازد. بنابراین به شما توصیه می کنیم قبل از آزمون این سوالات را تهیه و یه صورت کامل مطالعه فرمایید و هنگتم شرکت در آزمون استرس نداشته و با دقت و آرامش به سوالات پاسخ دهید.

در پایان آزمون این مربی آزمون است که سوالات را جمع آوری کرده و آن ها را تصحیح می کند. و نتیجه معمولا در همان لحظه به هر داوطلبی اعلم می شود و اگر داوطلب نمره ی بیشتر از ۲۶ کسب کند وارد مرحله ی دوم می شود.

مرحله ی دوم آزمون آیین نامه رانندگی توسط افسر و در محل آموزشگاه برگزار شده و به دلیل حساسیت بیش از حد این مرحله، پیچیده تر و سخت تر خواهد بود. نمره ی قبولی برای این مرحله نیز حداکثر ۲۶ است.

قبولی در هر دوی این آزمون هانشان دهنده ی میزان تسلط هنرجو در آیین نامه، قوانین و مقررات و مسائل خودرو است. سوالات هر داوطلبی با یکدیگر متفاوت است از این رو امکان تقلب وجود ندارد. بنابراین تنها و مطمئن ترین راه قبولی در آزمون مطالعه ی دقیق سوالات آیین نامه می باشد.

مدت زمان برگزاری آزمون آیین نامه رانندگی چقدر می باشد؟

این مدت زمان برای آزمون تستی، ۲۰ دقیقه است. که در این مدت داوطلبان باید به ۲۶ سوال از کل ۳۰ سوال پایخ درست بدهند. سوالات در زمینه های مختلفی از جمله تابلو ها، فنی و نکات کتاب می باشد.

بسیاری از داوطلبان با سبک سوالات آشنایی کاملی ندارند، از این رو در این آزمون رد می شوند. یکی از نقاط ضعف هنرجویان، پاسخ به سوالات فنی است که این امر به دلیل عدم مطالعه ی کافی کتاب آیین نامه می باشد.

هر چقدر مطالعه ی شما بیشتر باشد، تسلط بهتری روی موضوعات پیدا می کنید و در پاسخ به سوالات دچار کمبود وقت نمی شوید. اگر پاسخ به یک سوال را نمی دانید، وقت خود را برای آن تلف نکنید، تمام سوالات را پاسخ دهید و در انتهای آزمون دوباره به سوالات پاسخ داده نشده بازگردید و روی آن متمرکز شوید.

هنگام پر کردن پاسخنامه این مورد را در نظر داشته باشید که شماره ی سوال همان شماره ی موجود در برگه می باشد و گزینه ی آن را اشتباه نزنید. روی برگه ی پاسخ نامه نام و نام خانوادگی خود به همراه کد اختصاصی هر داوطلب را وارد فرمایید.

شرکت در کلاس های تئوری آیین نامه

تعداد این کلاس ها ۵ جلسه می باشد و در محل خود آموزشگاه برگزار می گردد. آموزش هایی که در این کلاس داده می شود در زمینه ی علائم و تابلوها و نکات بخش فنی است. پس از پایان کلاس ها، میزان تسلط هر داوطلبی با برگزاری آزمون سنجیده می شود. برای مثال ممکن است از شما این سوال پرسیده شود: زمان مناسب تعویض روغن موتور خودرو چه زمانی می باشد؟

شما باید در تمام این ۵ جلسه حضور داشته باشید و به نکات کلیدی که مربی در کلاس ها آموزش می دهد توجه بسیار فرمایید و ان ها را یادداشت بردای کنید.

شرکت در کلاس های شهری آیین نامه

بعد از قبولی شما در آزمون تئوری این بار نوبت آموزش های شهری می باشد. تعداد این جلسات ۱۰ جلسه می باشد که مربی به شما نحوه ی رانندگی در سطح شهر را خواهد آموخت. مطالبی که شما یاد خواهید گرفت شامل: پارک دوبل، دنده عقب، نحوه ی سوار شدن و روشن کردن خودرو، رانندگی درشب و … می باشد.

در پایان این جلسات مربی نیز از شما یک تست می گیرد و ممکن است از قبل به داوطلب اطلاع داده نشود. در صورت نیاز تعداد این جلسات بیشتر شود تا آمادگی های بیشتری برای داوطلب فراهم گردد. آیا تغییر نحوه برگزاری آزمون آیین نامه رانندگی ممکن است رخ دهد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم احتمال خیلی کمی وجود دارد اما برای کسب اطلاعات دقیق تر لطفا با آموزشگاه خود هماهنگ باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *