سوالات آیین نامه میخ های زرد رنگ چشم گربه ای

سوالات آیین نامه میخ های زرد رنگ چشم گربه ای را می توانید در ادامه ی همین مطلب از سایت مرسی تست بیابید.

میخ های زرد رنگ چشم گربه ای چیست؟

شاید در هنگام رانندگی با چراغ های نصب شده روی زمین و کف جاده ها برخورد کرده باشید، در نگاه اول به این چراغ ها، یاد چشم های گربه می افتید. بله درست است به این چراغ ها، میخ های زرد چشم گربه ای می گویند.

اما کاربرد میخ های زرد چشم گربه ای چیست؟ و در چه مکان هایی کاربرد دارد؟ این سوالاتی است که در ادامه می توانید پاسخ آن را دریافت کنید.

در واقع یکی از ابزارها در جهت کمک به رانندگان برای اینکه دید بهتری به خصوص در شب داشته باشند، همین میخ های زرد چشم گربه ای هستند. جهت افزایش ایمنی رانندگان به خصوص در شب و یا در شرایط جوی آب و هوایی مه آلود و بارانی از این میخ ها استفاده می گردد.

این میخ ها نور را به چشمان رانندگان بازتاب می کند و از این رو سبب افزایش دید رانندگان می گردد و در نهایت باعث افزایش سطح ایمنی جاده ها و خیابان ها می شود.

این چراغ ها دارای أنواع گوناگونی می باشند و هر کدام از آن ها بسته به نوع کاربردشان، متفاوت می باشند و با توجه به سطح و نوع جاده ها از آن استفاده می گردد.

ما در ادامه ی این مطلب به چند مورد از نمونه سوالات آیین نامه میخ های زرد رنگ چشم گربه ای اشاره کرده ایم. پس با دقت آن ها را مطالعه فرمایید تا با آمادگی بیشتری در این آزمون ها شرکت کنید. در مورد اینکه آیا سوالات مربوط به میخ های زرد چشم گربه ای در‌ آیین نامه مهم است باید بگوییم:

بله! در واقع اگر می ‌خواهید در آزمون آیین نامه به راحتی نمره ی قبولی کسب کنید، باید بدانید که برخی موارد کوچک می‌تواند تاثیر بزرگی در این آزمون داشته باشد.

مثلا ممکن است از این مبحث یک سوال در آزمون مطرح شود، اما پاسخ گویی به همان یک سوال می‌تواند چیزی باشد که باعث قبولی شما شود! پس با ما همراه باشید.

در ابتدا باید دقت داشته باشید که وظیفه اصلی این وسیله همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، دید بهتر و هشدار دادن به رانندگان می باشد. در واقع این وسیله با تاباندن نور و بازتاب آن باعث می‌شود تا حاشیه و مرزهای راه به خوبی قابل نمایان باشند.

شاید برای شما سوال شود که در چه مکانی از این وسیله استفاده می‌ شود؟ در ابتدا شما باید در نظر داشته باشید که استفاده از میخ زرد چشم گربه ای در وسط راه ها نیست!

یعنی به طور مثال اگر یکی از گزینه‌ ها مربوط به لاین سرعت و یا وسط اتوبان باشد، باید به راحتی آن گزینه را نادیده بگیرید. زیرا اگر این وسیله در وسط راه قرار گیرد، ممکن است سهوا زیر چرخ خودرو رود و راننده را اذیت کند.

سوال ۱ – از میخ های زرد چشم گربه ای در چه مکان هایی استفاده می شود؟

  1. در مسیر های ورودی و خروجی آزادراه ‌ها
  2. در باند کاهش سرعت
  3. در باند افزایش سرعت
  4. در مسیر رفت و برگشت جاده ‌ها و در سمت چپ مسیر

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۲ – در آزاد راه ها میخ های زرد چشم گربه ای در چه مکان هایی دیده می شود؟

  1. بین شانه خاکی و باند اصلی
  2. بین هر دو باند مجاور
  3. در باند کاهش و افزایش سرعت
  4. بین محل خالی وسط آزادراه و باند اصلی

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۳ – میخ های زرد چشم گربه ای در وسط جاده به چه معنا می باشد؟

  1. دست انداز
  2. خط ممتد
  3. خط مقطع
  4. خط زیگزاک

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۴ – میخ های زرد رنگ در کجا استفاده می شوند؟

  1. بین محل خالی آزادراه و باند اصلی
  2. در مسیر ورودی و خروجی و باندهای کاهش و افزایش سرعت
  3. بین هر دو باند
  4. بین شانه خاکی و باند اصلی

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۵ – میخ های زرد رنگ اگر در وسط جاده وجود داشته باشند، چه مفهومی را می رسانند؟

  1. به معنای دست انداز می باشد
  2. به معنای خط ممتد می باشد
  3. به معنای خط مقطع می باشد
  4. به معنای خط زیگزاک می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *