در شرایطی که موتور جوش بیاورد چه اقدامی باید انجام داد

در شرایطی که موتور جوش بیاورد چه اقدامی باید انجام داد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، لطفا مطالب زیر از سایت مرسی تست را بخوانید.

در شرایطی که موتور جوش بیاورد چه اقدامی باید انجام داد؟

این نکته را باید بدانید که وقتی موتور خودروی شما به جوش آورد، چه کارهایی را نباید انجام دهید، چرا که ممکن است افراد در هنگام جوش آوردن خودروی خود، کارهایی را انجام دهند که خطرات بیشتری برای خود و خودرویشان ایجاد کند.

پس حتما این مطلب را با دقت بخوانید. و به نمونه سوالات آیین نامه ی تهیه شده در این سایت هم سری بزنید تا پیرامون سوالات آن بیشتر اطلاعات کسب کنید.

عصبانی نشوید: همین که خودروی شما به جوش می آورد و در معرض خطر قرار می گیرد، کافی است، شما دیگر به جوش نیاورید و عصبانی نشوید. عصبانی شدن و وارد کردن استرس به خود نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه حواس شما را از انجام کار درست منحرف کرده و ممکن است نتایج مخرب تری داشته باشد.

پس در درجه ی اول باید خونسردی خود را حفظ کنید و بر أعصاب خود مسلط باشید تا بتوانید نسبت به انجام کارهایی که در مرحله ی بعدی انجام می گیرد، اقدام نمایید و این مشکل برطرف سازید.

رانندگی نکنید: یکی از کارهایی که در هنگام جوش آوردن خودرو باید در نظر داشته باشید این است که خودروی خود را متوقف کرده و از رانندگی کردن با خودروی به جوش آمده، جلوگیری کنید.

رانندگی کردن با این شرایط و به تبع، گاز دادن بیشتر، تحرک پیستون در سیلندر را افزایش می دهد و این باعث افزایش دمای موتور می گردد. هم چنین استفاده از دنده های سنگین به خودرو فشار بیشتری می آورد. پس تصور نکنید که رانندگی کردن با سرعت پایین، اشکالی ندارد.

سعی کنید با دنده ی آزاد خود را به نزدیک ترین محل پارک برسانید و خودروی خود را متوقف کنید و کارهای بعدی را انجام دهید.

خودرو را خاموش نکنید: بسیاری از رانندگان کم تجربه، در هنگام به جوش آوردن خودرو، آن را خاموش می کنند. این کار نه تنها مفید نمی باشد بلکه به موتور خودرو نیز آسیب می زند.

با خاموش کردن ماشین، حرکت آب در رادیاتور متوقف شده و این کار، خنک شدن موتور را به تاخیر می اندازد. هم چنین خاموش شدن خودرو و توقف حرکت پیستون ها در دمای بالا، می تواند باعث چسبیدن رینگ ها به دیواره ی سیلندر گردد و به اصطلاح موتور جام می کند. این کار باعث از کار افتادن خودرو می گردد و شما را در جاده می گذارد و هم چنین خسارت مالی زیادی را به شما وارد می سازد.

درپوش رادیاتور را باز نکنید: یکی از کارهای بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که درپوش رادیاتور را باز نکنید. یا اگر این کار را کردید، با احتیاط فراوان این کار را انجام دهید.

دمای بالای موتور باعث می شود آب درون رادیاتور به نقطه ی انفجار برسد. به طوری که اگر در رادیاتور را باز کنید، آب جوش و بخار فراوان از آن بیرون می آید که باید بسیار مراقب دست و صورت خود باشید. می توانید از یک پارچه ی بزرگ استفاده نمایید.

پارچه یا دستمال تنظیف یاهمان لنگ را روی درپوش رادیاتور قرار دهید و آن را در جهت خلاف عقربه ساعت تاب دهید. معمولاً در این مرحله درپوش به‌طور کامل جدا نمی گردد، اما فاصله‌ای بین آن و رادیاتور به وجود می‌آید.

این فاصله فضای امنی برای خروج آب‌جوش از رادیاتور می باشد، به این معنی که بخار و آب داغ درون رادیاتور با زاویه‌ای مناسب و رو به پایین، بدون اینکه دست و صورتتان را تهدید کند خارج می گردد.

یادتان نرود جبران خسارت مالی بسیار راحت‌تر از خسارت جانی می باشد، پس بسیار مراقب جان خود باشید.

روی موتور آب نریزید: بر خلاف آب ریختن روی رادیاتور،‌ آب ریختن روی موتور می‌تواند صدماتی جدی به بار آرود. چدن استفاده شده در پوسته موتور بسیار حساس و شکننده می باشد.

تغییر ناگهانی دما و انبساط و انقباض پوسته، باعث ترک خوردن آن می گردد. همچنین اختلاف حرارت بیرون و داخل موتور خطر ترک خوردن را افزایش داده.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. هم چنین شما می توانید با دانلود و مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه، از آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون آیین نامه برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *