راندن در خارج از محدوده نور به چه معناست

راندن در خارج از محدوده نور به چه معناست؟ شما می توانید برای دریافت پاسخ این سوال مهم به مطالب زیر از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید.

راندن در خارج از محدوده نور به چه معناست؟

این روزها، خودرو ها دارای چراغ های پر نوری می باشند. برخی از وسایل نقلیه به چراغ های هالوژن یا زنون مجهز شده اند و این ممکن است به خصوص در شب، برای دید شما مشکل ایجاد کند. حتی برای کسانی که سنشان کمی بالاتر است، عملکرد دید آن ها از بین می رود.

با توجه به تجربه ای شخصی ام به عنوان یک راننده، میتوانم این را بگویم که استفاده از نوربالا یکی از خسته کننده ترین موانعی است که تا به حال با آن مواجه شده ام.

بنابراین اگر شما هم با این شرایط روبرو شدید اولین کاری که می کنید این است که از سرعت خود کم کنید و سپس به این نور أصلا خیره نشوید و دید خود را به سمتی غیر از این نور منعطف کنید.

شاید بسیاری از رانندگان وقتی با خودرویی مواجه می شوند که از نور بالا استفاده کرده است و از روبرو در حال نزدیک شدن به او می باشد، با خاموش و روشن کردن چراغ های خود، سعی در متوجه کردن راننده را دارند، اما باید بدانند که این کار درست نمی باشد. بلکه شما باید به عنوان یک راننده ی حرفه ای به نتایج و عواقب این کار فکر کنید.

چون با این کار به جای یک نفر، دو نفر با دید ناقص ایجاد می شود و ممکن است باعث ایجاد فضایی برای شاخ به شاخ شدن شود.

همین طور روشن کردن چراغ های پر نور و انداختن آن به صورت رانندگان و نزدیک شدن بیش از حد به آن ها، حتی برای لحظه ای کوتاه، یک کار غیر قانونی می باشد. اگر با این شرایط روبرو شدید، چشم خود را به پایین یا سمت راست منحرف کنید تا این نور اذیتتان نکند.

خطوطی که به رنگ سفید در سمت راست جاده های وجود دارد، خط مه نامیده می شوند و یکی از اهداف ایجاد آن این است که رانندگان در نورهای کم بتوانند خود را با مسیر جاده تنظیم نمایند. در واقع به عنوان یک خط مرجع برای رانندگان می باشد.

با استفاده از این خطوط، خودرو در مسیر درست خیابان قرار می گیرد و سپس با دید جانبی خود مراقب اتومبیل هایی که از روبرو به سمت شما می آیند باشید. به طوری که اگر خودروی روبروی شما روی خط شما آمد، به زودی واکنش نشان دهید.

توصیه هایی برای رانندگی کردن در شب

شاید رانندگی کردن در شب برای شما هم سخت تر از روز باشد. در واقع بین ساعات نیمه شب تا ساعت ۶ صبح، جزو خطرناک ترین زمان برای راننگی می باشد و حتی تصادفات و بروز حوادث نیز در این ساعات بیشتر می باشد. برای رانندگی ایمن در سب باید آمادگی و توجه بیشتری به محیط اطراف خود داشته باشید.

می توان گفت که قدرت بینایی رانندگان با واکنش سریع آن ها رابطه ی مستقیمی دارد و این در حالی است که در شب میزان قدرت بینایی به دلیل نور کم کاهش می یابد. از آن جایی که تصادفات در شب آمار تلفات منجر به فوت بیشتری دارد، پس در رانندگی در شب توصیه می شود به نکات زیر توجه فرمایید.

وسیله نقلیه خود را به صورت منظم چک کنید تا مطمئن باشید از تجهیزات مناسب نوری برخوردار می باشد. چراغ‌‌های جلو، پشت، راهنما و چراغ پلاک را در صورت شکستگی تعویض کنید و همیشه آن‌ها را پاک و تمیز نگه دارید.

به یاد داشته باشید که چراغ‌‌ها به تدریج و طی زمان نور خود را از دست خواهند داد و تنظیم آن‌ها به هم می‌خورد. هرچند وقت یک ‌بار چراغ‌ها را تنظیم کرده.

هنگام برخورد با اتومبیلی که از رو به‌ رو به شما نزدیک می شود، از نور پایین استفاده کرده. اگر ماشین مقابل با نور بالا حرکت می‌کند از سرعت خود کم کنید و به منتهی‌الیه سمت راست بروید تا از نور شدید او در امان بمانید. چراغ‌های جلویی را به موقع و با هدف به کار ببرید تا موجب کاهش دید سایر رانندگان نگردید.

رانندگی با سرعت زیاد در شب، خطر را چند برابر می‌کند. زیرا شما فقط می‌توانید محدوده روشن شده توسط چراغ‌های‌ خود را مشاهده کنید.

این دانلود نمونه سوالات آیین نامه برای استفاده و مطالعه ی شما داوطلبان در همین بخش از سایت قرار داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *