تابلو تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری

تابلو تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری یکی از تابلوهای گروه اخطاری یا هشدار دهنده ی راهنمایی و رانندگی می باشد که برای آشنایی بیشتر با این تابلو به مطالب زیر از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید.

تابلو تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری

ممکن است در مسیرهای سواره رو، جاده ها و خیابان ها با دیگر مسیرهایی مانند ریل های راه آهن، تداخل داشته باشد. از این رو برای عبور از این نقاط باید توجه بسیار زیادی کرد و رانندگان باید با نهایت دقت و پیروی از قوانین و مقررات وضع شده، از این مناطق تردد نمایند.

ما در این پست سعی کرده ایم به معرفی تابلوی تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری بپردازیم که به عنوان یکی از تابلوهای مورد استفاده در مسیر تقاطع جاده و راه آهن است و دارای اهمیت به سزایی می باشد. پس با ما همراه باشید.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، شکل تابلوی تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری، به این صورت می باشد؛

تابلو تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم تقاطع جاده با راه آهن بسیار خطرناک می باشد و تمام رانندگان ضمن آشنایی کامل با مقررات موجود در این زمینه باید با رعایت احتیاط کامل و هم چنین سرعت معین شده، از این محدوده تردد نمایند.

از این رو تابلو تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری برای آگاهی رانندگان در مورد همین موضوع طراحی شده است. وقتی راننده تابلو تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری را مشاهده کرد، متوجه می شود که در ۱۰۰ متری مسیر خود به یک تقاطع با راه آهن می شد که باید سرعت و دنده ی خود را تنظیم نماید.

قانونی که در این مورد وجود دارد این است که باید از روی ریل با دنده ی سنگین حرکت کنید و به هیچ وجه دنده را تعویض نکنید.

ویژگی های این تابلو

تابلو تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری دارای شکل ظاهری مستطیل خوابیده بر روی ضلع کوچک تر می باشد. ارتفاع این تابلو حداقل ۶۰ سانتی متر می باشد.

دارای رنگ سفید می باشد که در مرکز آن یک خط مورب قرمز رنگی رسم شده است. به ازای هر یک خط فاصله ی ۱۰۰ متری مد نظر می باشد. برای مثال اگر دو خط وجود داشته باشد به معنای فاصله ی ۲۰۰ متری و هم چنین وجود سه خط به معنای فاصله ی ۳۰۰ متری است.

در بیشتر مواقع از این تابلو در کنار تابلوی تقاطع جاده و راه آهن بدون راهبند و یا تابلوی تقاطع جاده و راه آهن با راهبند استفاده می گردد. جنس این تابلوها از بهترین مواد تهیه شده و بدنه ی آن ها از گالوانیزه می باشد. به خاطر اینکه در برابر رطویت و آب و هم چنین گرد و غبار دارای مقاومت بالایی باشد.

گاهی أوقات از روکش های شبرنگ نیز در آن ها بهره می برند تا در شب قابل رویت بوده و ی ابا نصب چراغ های کوچکی در آن ها جلب توجه بیشتری به آن می دهند.

این تابلو از گروه تابلوهای اخطاری یا هشدار دهنده می باشد که نمونه های مشابه این تابلورا نیز می توانید به همراه تصویر در زیر مشاهده فرمایید:

تابلو تقاطع جاده و راه آهن در ۲۰۰ متری

تابلو تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری

تابلو تقاطع جاده و راه آهن در ۳۰۰ متری

تابلو تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری

تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند در ۳۰۰ متری

تابلو تقاطع جاده و راه آهن بدون راهبند در ۳۰۰ متری

تابلوی تقاطع با راه آهن

ما در زیر تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه را پیرامون این مبحث یعنی تقاطع جاده و راه آهن برای شما داوطلبان تهیه کرده ایم. در ضمن برای مشاهده ی تعداد کامل تری از این سوالات می توانید به فایل تهیه شده در این سایت مراجعه فرمایید. لینک دانلود آن در ابتدای همین بخش موجود است.

سوال ۱ – در پشت تقاطع جاده و راه آهن در چه هنگام مجاز به عبور می باشیم؟

  1. وقتی که قطار عبور می کند
  2. وقتی که چراغ محل تقاطع روشن شده باشد
  3. گزینه های ۱ و ۲ درست می باشد
  4. وقتی که چراغ محل تقاطع خاموش شده باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۲ – کدام تابلو بیانگر تابلو تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری است؟

  1. تابلوی ۱
  2. تابلوی ۲
  3. تابلوی ۳
  4. تابلوی ۴

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *