تابلو عبور فقط با زنجیر چرخ

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلو عبور فقط با زنجیر چرخ می باشید، به شما توصیه می‌کنیم این مطلب که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

معرفی تابلو عبور فقط با زنجیرچرخ

این تابلو یکی از تابلوهای انتظامی و بازدارنده در راهنمایی و رانندگی می‌باشد، که به رانندگان دستور می‌دهد که برای عبور از برخی از مناطق یا محدوده‌ها باید از زنجیر چرخ بر روی چرخ‌های خودروی خود استفاده کنند.

به عبارت دیگر این تابلو نشان می‌دهد که شرایط جاده به نحوی سخت و دشوار می‌باشد، که بدون استفاده از زنجیر چرخ برای چرخ‌های خودرو عبور از آن مسیر بسیار خطرناک است و باعث عدم کنترل خودرو و مشکلات بعدی می‌گردد.

شما می‌توانید تصویر این تابلو را در زیر مشاهده کنید. همانطور که قبلاً گفتیم این تابلوها جزو تابلوهای بازدارنده می‌باشد، که دارای زمینه آبی رنگ است و در مرکز این تابلو از نمادی که نشانه زنجیر چرخ است، برای این مفهوم بهره برده اند.

تابلو عبور فقط با زنجیر چرخ

ما در ادامه این مطلب به برخی از جنبه‌ها و کاربردهای تابلوی عبور فقط با زنجیره چرخ اشاره خواهیم کرد.

کاربرد تابلوی فقط عبور با زنجیرچرخ

استفاده از زنجیره چرخ در شرایط برف و یخبندان می‌تواند باعث بهبود در عملکرد خودرو، کاهش خطر لغزش و عدم کنترل و افزایش ایمنی در راه‌ها شود.

معمولا این تابلو در مناطقی با آب و هوای سرد، برف و مناطق کوهستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تابلو به رانندگان کمک می‌کند تا در شرایط غیر مساعد از جمله یخبندان و رانندگی در برف، کنترل بهتری روی وسیله نقلیه خود داشته باشند و جلوی بسیاری از حوادث ناشی از لغزش خودرو را بگیرند.

از این رو تابلو عبور فقط با زنجیره چرخ در بسیاری از موارد باعث ایمنی رانندگان و عابران پیاده می‌شود. ما در زیر برخی از کاربردهای اصلی این تابلو را برای شما بیان کردیم:

مناطق کوهستانی و کویری: در مناطقی با سرعت‌های پایین و سطح راه‌های غیرمنظم مانند مناطق کوهستانی و کویرها، استفاده از زنجیر چرخ برای چرخ‌های خودرو هنگام عبور از این محل‌هایی که دارای شیب زیاد و زمین‌های نرم می‌باشند، نیز ضروری است. از این رو تابلوی عبور فقط با زنجیره چرخ در این مکان‌ها نصب می‌شود، تا رانندگان ضرورت استفاده از این ابزار مهم را بدانند.

مناطقی با برف و یخبندان: در مناطق سردسیر که تحت تاثیر برف و یخبندان قرار دارند، استفاده از زنجیره چرخ برای حفظ کنترل در رانندگی ضروری می‌باشد. از این رو با نصب این تابلو در این مکان‌ها به رانندگان اطلاع داده می‌شود که برای ادامه راه خود باید از زنجیر چرخ‌های مناسبی استفاده کنند.

ویژگی تابلوی فقط عبور با زنجیرچرخ

ما در زیر تعدادی از ویژگی‌های مهم این تابلو را برای شما بیان خواهیم کرد:

جلوگیری از حوادث: با اعلام نیاز به استفاده از زنجیره چرخ برای چرخ‌های خودرو باعث بهبود ایمنی و کاهش حوادث در شرایط سخت رانندگی می‌شود. با استفاده از زنجیره چرخ رانندگان می‌توانند کنترل بهتری روی خودروی خود داشته باشند و در هنگام لغزش خودرو آن را کنترل نمایند.

توجیه اقدامات احتیاطی: فقط عبور با زنجیر چرخ به رانندگان نشان می‌دهد که شرایط جاده آنقدر سخت می‌باشد که استفاده از زنجیر چرخ توصیه می‌شود، در این صورت به رانندگان تذکر داده می‌شود که در صورت عدم استفاده از زنجیر چرخ ممکن است باعث تصادف و عدم کنترل برای خود و سایر رانندگان شوند‌‌.

تنظیم ترافیک: تابلو عبور فقط با زنجیر چرخ ترافیک در شرایط سخت می‌تواند مدیریت شود، از این رو استفاده از زنجیر چرخ باعث کاهش سرعت و افزایش فاصله میان خودروها می‌شود، که در نتیجه در جریان ترافیک و کاهش خطرات ناشی از عدم کنترل خودروها نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

مقررات راهنمایی: تابلوی عبور فقط با زنجیر چرخ بر اساس قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ترافیکی قابل استفاده است. تابلو با ارائه دستورالعمل‌های مشخص به رانندگان، آنها را به رعایت قوانین و استفاده صحیح از زنجیر چرخ تشویق می‌کند.

تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه که در رابطه با این مبحث می باشد، در زیر برای شما تهیه شده است و از شما می خواهیم به مطالعه ی آن ها بپردازید.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. جاده یخبندان است
  2. زنجیر چرخ الزامی است
  3. عبور فقط با زنجیر چرخ است
  4. خطر برف می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *