تابلو به تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می شوید

تابلو به تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می شوید، یکی از علایم راهنمایی و رانندگی بسیار مهم می باشد که می توانید در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست با آن بیشتر آشنا شوید.

تابلو به تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می شوید

این تابلو به این معناست که به تابلوی رعایت حق تقدم نزدیک می شوید و با دیدن این تابلو، رانندگان وسایل نقلیه باید سرعت خود را کم کنند و بسیار مراقب باشند.

این تابلو یکی از تابلوهای هشدار دهنده و اخطاری می باشد که دارای ویژگی های ظاهری خاصی می باشد، از جمله: مثلثی شکل با راس به سمت بالا و نشسته روی قاعده، دارای نوار حاشیه ای قرمز رنگ و زمینه ی سفید با تصویر به رنگ مشکی.

در واقع این تابلو نوع خطر را به رانندگان هشدار می دهد تا بیشتر مراقب باشند و نکات لازم را در حین رانندگی در نظر داشته باشند.

تابلو به «تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می شوید» یکی از علایم ترافیکی راهنمایی و رانندگی می باشد و جهت اطلاع رسانی به رانندگان در راه ها کاربرد دارد.

حق تقدم یک وسیله ی نقلیه بر سایر وسایل یا افراد به معنای اولویت اول حرکت کردن آن می باشد. در واقع این تابلو به رانندگان اعلام می کند که در این منطقه احتمال وجود مسیری با اولویت بیشتر وجود دارد که باید آن را رعایت فرمایند.

این تابلو در مکان هایی که دارای دو مسیر با اولویت متفاوت است، استفاده می شود. مانند تقاطع ها، چهار راه ها و میدان های ترافیکی. در نتیجه نصب این تابلو باعث افزایش ایمنی و کاهش تصادفات می گردد.

کاربرد تابلو به «تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می شوید» چیست؟

این تابلوی اخطاری در واقع هشداری به رانندگان است که با نزدیک شدن به محل تابلو، باید حق تقدم وسایل نقلیه ای که در خیابان اصلی حرکت می کنند را در نظر داشته باشند.

یکی از کاربردهای این تابلو، در مکان هایی است که چند خیابان به یکدیگر می رسند و باید یکی از آن ها حق تقدم بیشتری داشته باشند.

این تابلو به رانندگان اجازه می دهد که هنگام روبرو شدن با تقاطع ها و میدان ها، اندکی توقف کنند و با مسیریابی درست و اجازه به حق تقدم دیگران، به راه خود ادامه دهند. در نتیجه تصادفات و حوادث جاده ای اتفاق نیفتد.

تابلوی به تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می‌شوید باعث مدیریت رانندگان نسبت به مسیر خودشان می شود، و این امکان را می دهد که در پول و زمان خود صرفه جویی کنند و مانع از ایجاد ترافیک های سنگین می شود.

شما تصویر این تابلو را می توانید در زیر مشاهده کنید:

تابلو به تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می شوید

این نکته را نیز به شما بگوییم که تابلوی دیگری نیز وجود دارد که بسیار شبیه به تابلوی به تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می‌شوید، می باشد. سعی کنید این دو تابلو را با هم اشتباه نگیرید. این تابلو رعایت حق تقدم می باشد که تصویر آن در زیر آمده است:

چند نکته به داوطلبان آزمون آیین نامه

راه های مختلفی برای افزایش آمادگی در آزمون های آیین نامه وجود دارد، علاوه بر مطالعه ی منبع مهم و جامع این آزمون، یعنی کتاب آیین نامه، به شما پیشنهاد می کنیم از مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه دریغ نکنید.

این سوالات می تواند کمک زیادی به موفقیت شما در آزمون های آیین نامه داشته باشد. چرا که از پرتکرارترین و مهم ترین سوالات آزمون های قبلی تهیه شده است.

لینک دانلود این سوالات در همین بخش از سایت موجود می باشد و کافی است با مراجعه به این لینک، نسبت به خرید آن ها اقدام فرمایید و قبل از آزمون خود، آن ها را مرور کنید.

ما در زیر بخشی از این سوالات را که با مبحث امروز نیز مرتبط باشد را برای شما آورده ایم و از شما می خواهیم به مطالعه ی آن ها بپردازید:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چیست؟

تابلو به تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می شوید

  1. تابلو به تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می شوید
  2. تابلوی رعایت حق تقدم می باشد
  3. تابلوی خطر می باشد
  4. گزینه های ۱ و ۳ صحیح می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام یک از گزینه ها صحیح می باشد؟

  1. تابلوی رعایت حق تقدم می باشد
  2. تابلو به تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می شوید
  3. از تابلوهای خطر می باشد
  4. گزینه های ۱ و ۳ صحیح می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *