تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند نصب در ۳۰۰ متری

ما می توانیم اطلاعات کامل و جامعی را در مورد تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند نصب در ۳۰۰ متری، به شما داوطلبان آزمون آیین نامه بدهیم. پس با مرسی تست همراه باشید.

تابلو تقاطع جاده و راه آهن

این تابلو در نزدیکی محل تقاطع جاده با راه آهن نصب می گردد تا وسایل نقلیه مراقب این تقاطع باشند و نکات لازم را رعایت فرمایند.

به عبارتی این تابلو از جمله تابلوهای هشداردهنده یا اخطاری می باشد که دارای ویژگی های ظاهری خاصی است. در ادامه أنواع این تابلو را معرفی خواهیم کرد.

أنواع تابلوی تقاطع جاده و راه‌آهن

محل تلاقی راه آهن با جاده را تقاطع با راه آهن می گویند. حال اگر این تقاطع با راه آهن، دارای راهبند باشد به آن تقاطع جاده و راه آهن با راهبند می گویند و از طرفی اگر راهبند نداشته باشد به آن تقاطع جاده و راه آهن بدون راهبند می گویند. تصاویر این دو گروه در زیر موجود می باشد:

تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند نصب در ۳۰۰ متری

تقاطع راه آهن با راهبند

تقاطع راه آهن بدون راهبند

در واقع وجود راهبند باعث افزایش امنیت و ایمنی در تقاطع ها می شود که رانندگان را از بروز بسیاری از حوادث و تصادفات نجات می دهد. اما اگر راهبند وجود نداشته باشد، این رانندگان هستند که باید احتیاط های لازم را در هنگام عبور از تقاطع با راه آهن مد نظر داشته باشند.

حال نوع دیگری از حالت ها در تقاطع ها وجود دارد که به ویژگی آن ها اضافه می شود. این ویژگی، فاصله ی وسیله ی نقلیه تا تقاطع با راه آهن است.

برای مثال از علامت هایی برای نمایش این میزان فاصله استفاده شده است که در این علامت ها هر خط نشان دهنده ی ۱۰۰ متر می باشد.

شما می توانید أنواع این سه حالت را در تصاویر زیر مشاهده فرمایید:

فاصله ی ۱۰۰ متری تا تقاطع با راه آهن

فاصله ی ۲۰۰ متری تا تقاطع با راه آهن

فاصله ی ۳۰۰ متری تا تقاطع با راه آهن

نوعی دیگر از طراحی در تابلوهای تقاطع با راه آهن در نظر گرفته شده است، که ترکیب این فاصله ها با تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند و تابلو تقاطع جاده و راه آهن بدون راهبند است.

برای نمونه اگر فاصله ی ۳۰۰ متری تا تقاطع راه آهن با تابلوی تقاطع جاده و راه آهن با راهبند، ترکیب شود، حاصل آن می شود تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند نصب در ۳۰۰ متری. که این تابلو را می توانید در زیر مشاهده کنید:

تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند نصب در ۳۰۰ متری

این تابلو به این معناست که شما راننده در فاصله ی ۳۰۰ متری از یک تقاطع با راه آهنی هستید که دارای راهبند نیز می باشد. از این رو هر راننده ای با دیدن این تابلو باید سرعت خود را تنظیم نماید و احتیاط های لازم را در نظر بگیرد تا حادثه ای رخ ندهد.

حالا که با أنواع تابلوهای تقاطع با راه آهن آشنا شدید، وقت این است که خود را در آزمون های آیین نامه محک بزنید. ما نمونه ای از آزمون ها آنلاین را برای شما در این سایت فراهم کرده ایم، که شما را در محیط های کاملا واقعی قرار می دهد.

هم چنین در کنار این آزمون ها آنلاین، می توانید با حل نمونه سوالات آیین نامه، میزان آمادگی خود جهت شرکت در آزمون اصلی را بالا ببرید.

لینک دانلود این سوالات، در همین مطلب از سایت آورده شده است. کافی است با مراجعه به آن و خرید این بسته، نسبت به مطالعه ی آن ها اقدام فرمایید . شاهد موفقیت خود در آزمون اصلی باشید.

تعدادی از این سوالات که مرتبط با مبحث تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند نصب در ۳۰۰ متری نیز است، در زیر برای شما آورده شده است:

سوال ۱ – تابلوی زیر به چه معناست؟

تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند نصب در ۳۰۰ متری

  1. تابلو تقاطع جاده و راه آهن بدون راهبند نصب در ۳۰۰ متری
  2. تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند نصب در ۳۰۰ متری
  3. تابلو تقاطع جاده و راه آهن بدون راهبند
  4. تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – علامت زیر چه فاصله ای تا تقاطع با راه آهن را نمایان می کند؟

  1. فاصله ی ۱۰۰ متری تا تقاطع با راه آهن
  2. فاصله ی ۲۰۰ متری تا تقاطع با راه آهن
  3. فاصله ی ۳۰۰ متری تا تقاطع با راه آهن
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *