تابلو تقاطع راه آهن با راهبند

اگر به دنبال این هستید که راجع به تابلو تقاطع راه آهن با راهبند اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلو تقاطع راه آهن با راهبند

تابلو تقاطع راه آهن با راهبند یکی از تابلوهای ترافیکی می باشد، که می تواند باعث کاهش سوانح و حوادث جاده ای شود. از جمله مهم ترین مزیتی که این تابلوها دارند، این است که امنیت را در راه ها برقرار می سازند.

تابلوی تقاطع راه‌آهن با راهبند از دسته تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری می باشد، که برای بیان هشدار یا اخطار به رانندگان استفاده می شوند. که پیروی از آن ها ایمنی راننده و سرنشینان را در پی خواهد داشت.

از جمله ویژگی های ظاهری تابلوی تقاطع راه‌آهن با راهبند عبارت است از: به شکل مثلث می باشند و دارای نوار حاشیه ای قرمز رنگ هستند. زمینه ی تابلو سفید است و نوع هشدار یا خطر را به شکل تصویر مشکی، نشان می دهند. البته برخی دیگر نیز وجود دارند که به شکل مثلث نیستند و در شکل های دیگر طراحی شده اند.

هدف از نصب و به کارگیری علائم اخطاری از جمله تابلوی تقاطع راه‌آهن با راهبند، هشدار خطرات پیشرو به افراد و انجام اقدامات فوری می باشد. به طوری که هر فردی با مشاهده ی این تابلو بتواند تصمیمات مناسبی را اخذ کند.

هر تابلوی ترافیکی از جمله تابلوی تقاطع راه‌آهن با راهبند که در که در خیابان ها و جاده های نصب می شوند، باید به راحتی قابل رویت باشند و پیام مورد نظر را به تمام افراد برسانند. آشنایی با مفهموم این تابلوها و پیروی از آن ها، مانع از قانون شکنی و ایجاد نظم می شود.

کاربرد و ویژگی های تابلو تقاطع راه آهن با راهبند

تابلوی تقاطع راه‌آهن با راهبند برای هشدار از رسیدن به راه آهن استفاده می شود، که راهبند مانعی برای جلوگیری از ورود خودروها به تقاطع می باشد. هنگامی که راهبند بسته باشد یعنی قطاری در حال عبور کردن است و خودرو ها باید منتظر بمانند تا راهبند باز شود و سپس با رعایت احتیاط کامل عبور نمایند.

تصویر این تابلو را می توانید در شکل زیر ببینید:

تابلو تقاطع راه آهن با راهبند

هم چنین در تصویر زیر مشاهده می کنید که تقاطع راه آهن با راهبند در فاصله ی ۳۰۰ متری شما قرار دارد:

تابلو تقاطع راه آهن با راهبند

این تصویر تابلو تقاطع راه آهن بدون راهبند می باشد که اگر در فاصله ی ۳۰۰ متری باشد، مانند تصویر دوم می شود:

تصویر زیر تقاطع مسیر را با قطار شهری نمایش می دهد:

نصب علائم راهنمایی و رانندگی در راه ها، اطلاعات مهمی را به تمام افراد اعم از عابران و رانندگان وسایل نقلیه، می دهد. تابلوی تقاطع راه‌آهن با راهبند به عنوان راهنما، موجب حفظ نظم و کاهش تصادفات می گردد.

در همه ی تابلوها به خصوص تابلوی تقاطع راه‌آهن با راهبند، از تصاویر گرافیکی برای بیان مفهوم استفاده می شود، چرا که همه ی افراد با تمامی زبان ها بتوانند آن ها را درک کنند.

چند نکته به داوطلبان آزمون آیین نامه رانندگی

برای افزایش آمادگی در آزمون های آیین نامه، راه های مختلفی وجود دارد. توصیه ی ما به شما این است که علاوه بر مطالعه ی منبع اصلی آزمون، یعنی کتاب راهنمایی و رانندگی، از نمونه سوالات آیین نامه نیز بهره بگیرید.

علاوه بر این سوالات، آزمون های آنلاین شبیه سازی شده مطابق با آزمون های آیین نامه ی اصلی نیز برای دسترسی شما قرار داده شده است، که شما را در محیط های کاملا واقعی قرار می دهد و می توانید میزان توانایی خود برای شرکت در آزمون اصلی را بسنجید.

امیدواریم این مطلب تهیه شده در سایت مرسی تست در مورد تابلوی تقاطع راه‌آهن با راهبند مورد استفاده ی شما داوطلبان قرار بگیرد. اطلاعات بیشتری راجع به سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مطالب دیگر سایت قرار داده شده که می توانید از آن ها استفاده کنید.

شما می توانید سوالات مرتبط با تابلو تقاطع راه آهن با راهبند را در زیر مشاهده فرمایید:

سوال ۱ – مفهوم این تابلو چیست؟

تابلو تقاطع راه آهن با راهبند

  1. تابلو تقاطع راه آهن با راهبند
  2. تابلو تقاطع راه آهن بدون راهبند
  3. ایستگاه قطار شهری
  4. تقاطع راه آهن

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – کدام یک از شکل های زیر تابلو تقاطع راه آهن با راهبند در ۳۰۰ متری می باشد؟

  1. تابلوی ۱
  2. تابلوی ۲
  3. تابلوی ۳
  4. تابلوی ۴

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *