تابلو چراغ راهنما

اگر به دنبال این هستید که راجع به تابلو چراغ راهنما اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلو چراغ راهنما

تابلو چراغ راهنما یکی از تابلوهای ترافیکی می باشد، که می تواند باعث کاهش سوانح و حوادث جاده ای شود. از جمله مهم ترین مزیتی که این تابلوها دارند، این است که امنیت را در راه ها برقرار می سازند.

تابلوی چراغ راهنمایی از دسته تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری می باشد، که برای بیان هشدار یا اخطار به رانندگان استفاده می شوند. که پیروی از آن ها ایمنی راننده و سرنشینان را در پی خواهد داشت.

از جمله ویژگی های ظاهری تابلوی چراغ‌راهنما عبارت است از: به شکل مثلث می باشند و دارای نوار حاشیه ای قرمز رنگ هستند. زمینه ی تابلو سفید است و نوع هشدار یا خطر را به شکل تصویر مشکی، نشان می دهند. البته برخی دیگر نیز وجود دارند که به شکل مثلث نیستند و در شکل های دیگر طراحی شده اند.

هدف از نصب و به کارگیری علائم اخطاری از جمله تابلوی چراغ راهنمایی، هشدار خطرات پیشرو به افراد و انجام اقدامات فوری می باشد. به طوری که هر فردی با مشاهده ی این تابلو بتواند تصمیمات مناسبی را اخذ کند.

هر تابلوی ترافیکی از جمله تابلو چراغ راهنمایی که در که در خیابان ها و جاده های نصب می شوند، باید به راحتی قابل رویت باشند و پیام مورد نظر را به تمام افراد برسانند. آشنایی با مفهموم این تابلوها و پیروی از آن ها، مانع از قانون شکنی و ایجاد نظم می شود.

کاربرد و ویژگی های تابلو چراغ راهنما

تابلو چراغ راهنمایی از جمله علائم راهنمایی و رانندگی می باشد که در نزدیکی چهارراه ها و معابر و هر کجا که چراغ راهنمایی و رانندگی وجود دارد، نصب می گردد. این تابلو برای جلب توجه بیشتر رانندگان به چراغ راهنمایی استفاده شده، تا قبل از رسیدن به چراغ نکات ایمنی را رعایت فرمایند.

تصویر این تابلو، چراغ راهنمایی با سه رنگ اصلی می باشد، یعنی زرد، سبز و قرمز. که تصویر آن را می توانید در زیر مشاهده فرمایید:

نصب علائم راهنمایی و رانندگی در راه ها، اطلاعات مهمی را به تمام افراد اعم از عابران و رانندگان وسایل نقلیه، می دهد. تابلوی چراغ راهنمایی به عنوان راهنما، موجب حفظ نظم و کاهش تصادفات می گردد.

در همه ی تابلوها به خصوص تابلوی چراغ راهنمایی، از تصاویر گرافیکی برای بیان مفهوم استفاده می شود، چرا که همه ی افراد با تمامی زبان ها بتوانند آن ها را درک کنند.

هر راننده ای باید با دیدن این تابلو، متوجه چراغ راهنمایی و رنگ آن شود. برای مثال اگر چراغ، قرمز بود باید پشت چراغ، توقف نماید و اگر چراغ سبز بود با رعایت احتیاط کامل، عبور نماید.

اگر چراغ زرد بود، از سرعت خود کم کند و پشت خط ایست یا تراز چراغ راهنمایی بایستد.

چند نکته به داوطلبان آزمون آیین نامه رانندگی

برای افزایش آمادگی در آزمون های آیین نامه، راه های مختلفی وجود دارد. توصیه ی ما به شما این است که علاوه بر مطالعه ی منبع اصلی آزمون، یعنی کتاب راهنمایی و رانندگی، از نمونه سوالات آیین نامه نیز بهره بگیرید.

با توجه به اینکه تعداد تابلوهای راهنمایی و رانندگی که یکی از آن ها تابلو چراغ راهنما می باشد، بسیار زیاد است و به خاطر سپردن آن یک کار وقت گیر می باشد، هم چنین احتمال اشتباه گرفتن آن ها با یکدیگر نیز زیاد است، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از نمونه سوالات آیین نامه تابلوها، استفاده کنید.

لینک دانلود این سوالات در مطلب همین بخش فعال می باشد، کافی است با خرید این بسته طلایی و مرور آن ها قبل از آزمون آیین نامه، شاهد موفقیت خود باشید.

امیدواریم این مطلب تهیه شده در سایت مرسی تست در مورد تابلو چراغ راهنما مورد استفاده ی شما داوطلبان قرار بگیرد. اطلاعات بیشتری راجع به سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مطالب دیگر سایت قرار داده شده که می توانید از آن ها استفاده کنید.

شما می توانید سوالات مرتبط با تابلوی چراغ راهنمایی را در زیر مشاهده فرمایید:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چیست؟

  1. خطر
  2. جهت هشدار
  3. رعایت حق تقدم
  4. هیچکدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلو چراغ راهنما
  2. توقف پشت چراغ راهنمایی
  3. نزدیک شدن به چراغ راهنما ممنوع است
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *