تابلو عبور حیوانات وحشی

اگر به دنبال این هستید که راجع به تابلو عبور حیوانات وحشی اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلو عبور حیوانات وحشی

تابلو عبور حیوانات وحشی یکی از تابلوهای ترافیکی می باشد، که می تواند باعث کاهش سوانح و حوادث جاده ای شود. از جمله مهم ترین مزیتی که این تابلوها دارند، این است که امنیت را در راه ها برقرار می سازند.

تابلوی عبور حیوانات‌وحشی از دسته تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری می باشد، که برای بیان هشدار یا اخطار به رانندگان استفاده می شوند. که پیروی از آن ها ایمنی راننده و سرنشینان را در پی خواهد داشت.

از جمله ویژگی های ظاهری تابلوی عبور حیوانات‌وحشی عبارت است از: به شکل مثلث می باشند و دارای نوار حاشیه ای قرمز رنگ هستند. زمینه ی تابلو سفید است و نوع هشدار یا خطر را به شکل تصویر مشکی، نشان می دهند. البته برخی دیگر نیز وجود دارند که به شکل مثلث نیستند و در شکل های دیگر طراحی شده اند.

هدف از نصب و به کارگیری علائم اخطاری از جمله تابلو عبور حیوانات وحشی، هشدار خطرات پیشرو به افراد و انجام اقدامات فوری می باشد. به طوری که هر فردی با مشاهده ی این تابلو بتواند تصمیمات مناسبی را اخذ کند.

کاربرد و ویژگی های تابلو عبور حیوانات وحشی

تابلو محل عبور حیوانات وحشی به دلیل هشدار وجود حیوانات وحشی در آن محل استفاده می شود. معمولا در محدوده منابع طبیعی مانند جنگل ها و کوهستان ها و فضاهایی که در آن امکان عبور حیوانات وحشی وجود دارد نصب می گردد.

شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر مشاهده کنید:

دلایل نصب تابلو عبور حیوانات وحشی چیست؟

علائم ترافیکی و ایمنی رانندگان: تابلوی عبور حیوانات‌وحشی در سراسر کشور به صورت یکسان و یک شکل می باشد، تا تمام افراد در مسیرهای مختلف و شهرهای گوناگون، دچار سردرگمی نشوند. برای مثال با دقت به تابلو عبور حیوانات وحشی متوجه می شوند چه مفهومی دارد.

راهنمایی رانندگان: تصور کنید در یک جاده ی ناآشنا در حال رانندگی هستید، آیا بدون مشاهده ی تابلوهای ترافیکی مانند تابلوی عبور حیوانات‌وحشی می توانید متوجه وضعیت راه ها و محیط پیرامون خود شوید؟ پاسخ به این سوال حتما منفی است. این علائم هستند که به رانندگان کمک می کنند بهتر مسیر خود را بشناسند.

علائم رانندگی برای کاهش ترافیک: در مورد تابلوهای ترافیکی مانند تابلوی عبور حیوانات‌وحشی، باید بگوییم یک عامل مهم برای پیشگیری از آشفتگی در خیابان ها و ترافیک بیش از حد در راه ها می گردد.

کمک رسانی به تمام افراد: تابلوهای ترافیکی مانند تابلوی عبور حیوانات‌وحشی به تمام افراد کمک می کنند تا حرکت های درست و عبور مناسب از راه ها داشته باشند و به راحتی مسیرهای خود را شناسایی کنند.

هشدار در مورد مکان های خطرناک: تابلوهای ترافیکی از جمله تابلو عبور حیوانات وحشی، هشداری برای تمام افراد است تا آن ها را در شرایط مختلف جاده ای، از خطرات احتمالی در امان نگه دارند.

چند نکته به داوطلبان آزمون آیین نامه رانندگی

با توجه به اینکه تعداد تابلوهای راهنمایی و رانندگی که یکی از آن ها تابلوی عبور حیوانات‌وحشی می باشد، بسیار زیاد است و به خاطر سپردن آن یک کار وقت گیر می باشد، هم چنین احتمال اشتباه گرفتن آن ها با یکدیگر نیز زیاد است، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از نمونه سوالات آیین نامه تابلوها، استفاده کنید.

لینک دانلود این سوالات در مطلب همین بخش فعال می باشد، کافی است با خرید این بسته طلایی و مرور آن ها قبل از آزمون آیین نامه، شاهد موفقیت خود باشید.

می توانید در زیر بخشی از سوالات آیین نامه ی بسیار مهم که مرتبط با مبحث امروز نیز می باشد را مطالعه فرمایید:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام یک از گزینه های صحیح می باشد؟

تابلو عبور حیوانات وحشی

  1. تابلو عبور حیوانات اهلی
  2. تابلوی عبور حیوانات‌وحشی
  3. یک تابلوی خطر می باشد
  4. تابلو عبور حیوانات

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – مفهوم این تابلو چیست؟

  1. تابلوی عبور حیوانات‌وحشی
  2. تابلو عبور حیوانات اهلی
  3. تابلو عبور حیوانات
  4. یک تابلوی انتظامی است

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

امیدواریم این مطلب تهیه شده در سایت مرسی تست در مورد تابلو عبور حیوانات وحشی مورد استفاده ی شما داوطلبان قرار بگیرد. اطلاعات بیشتری راجع به سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مطالب دیگر سایت قرار داده شده که می توانید از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *