کدام یک مشمول محدودیت های قانونی رانندگی می شوند

کدام یک مشمول محدودیت های قانونی رانندگی می شوند؟ این سوالی می باشد که ممکن است برای هر یک از شما هنرجویان پیش آمده باشد، پاسخ آن را می توانید در ادامه ی همین مطلب از سایت مرسی تست بیابید.

در سال اول صدور گواهی نامه ی راهنمایی و رانندگی، دارای شرایط و محدودیت های تعیین شده ای می باشد که در صورتی که دارندگان آن این موارد را رعایت کنند گواهی نامه ی آن ها تا سقف ده سال اعتبار پیدا می کند.

حالا این سوال پیش می آید که این شرایط و محدودیت ها چیست؟ در ادامه این مطلب بیشتر راجع به آن توضیح خواهیم داد. شما می تونید با لستفاده از لینک دانلود در همین صفحه با نمونه سوالات آیین نامه بیشتر آشنا شوید.

کدام یک مشمول محدودیت های قانونی رانندگی می شوند؟

اگر فردی گواهی نامه ی پایه ی سوم دریافت کرده باشد، در سه ماهه ی اول رانندگی خود می تواند یک نفر که مشمول محدودیت های گواهی نامه ی پایه سه نمی باشد و یا اینکه گواهی نامه ی پایه ی دوم یا پایه یکم دارد را به همراه خود داشته باشد.

همان طور که می دانید ارتکاب به تخلفات باعث دریافت نمرات منفی می شود. از این رو کسانی که گواهی نامه ی پایه ی سوم دریافت کرده اند، انجام هرگونه حرکات نمایشی مانند:

  • دور زدن های درجا
  • حرکت موتور سیکلت بر روی یک چرخ
  • سرعت های غیر مجاز
  • سبقت غیر مجاز در راه دو طرفه
  • حرکت های مارپیچ
  • عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی
  • حرکت با دنده عقب در آزادراه ها و بزرگراه ها
  • رانندگی در صورت مصرف قرص های روان گردان یا در صورت مستی
  • عبور از مکان های ممنوعه
  • عدم رعایت حق تقدم
  • استفاده از تلفن همراه حین رانندگی
  • تجاوز به چپ از محور راه
  • عبور وسایل نقلیه از پیاده رو

عدم توجه به فرمان پلیس و عدم توجه به تمام قوانین و مقررات تعیین شده باعث دریافت نمره منفی از سمت پلیس راهنمایی و رانندگی می شود.

از دیگر محدودیت های ویژه برای دارندگاه گواهی نامه، ممنوعیت رانندگی از ساعت ۲۴ شب تا ساعت ۵ صبح می باشد.

ممنوعیت در معابر برون شهری به استثنای افرادی که در معابر بین شهری و تا فاصله ی حداکثر ۲۵ کیلومتری از شهرها قرا دارند.

مقصر بودن در تصادفاتی که باعث جراحت یا فوت شود و کارشناسان تصادف بر آن رای قاطعانه داده باشند.

رعایت نکردن قوانین و شرایط موجود در گواهی نامه مانند عدم استفاده از عینک طبی، سمعک و یا سایر تجهیزات خاص.

سرپیچی از محدودیت ها و شرایط ویژه ی رانندگی چه پیامد هایی را به دنبال دارد؟

شاید این سوال نیز برای شما که به تازگی گواهی نامه ی پایه سوم دریافت کرده اید نیز پیش آمده باشد.

باید به عرضتان برسانیم که هر یک از رانندگانی که تازه موفق به دریافت گواهی نامه ی پایه سوم شده اند و مرتکب تخلفات گفته شده در بالا می گردند، یک رسید از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای آن ها صادر می گردد که دارای اعتبار یک ماهه است.

این رسید در مدت یک هفته به محل سکونت فرد ارسال می گردد. به همین دلیل است که در هنگام پر کردن فرم مربوط به مشخصات، از شما آدرس محل سکونت نیز خواسته می شود.

چند نکته ی مهم درباره ی محدودیت ها و شرایط ویژه در زیر برای شما معرفی شده است:

یکی از نکات مهم درباره ی محدودیت ها و شرایط ویژه ی رانندگی این است که در این مدت زمان اعتبار رسید یک ماهه، شما باید برای گذراندن دوره های آموزشی یا آزمون های مجدد به نزدیک ترین پلیس راهور محل سکونت خود مراجعه کنید.

اگر اعتبار یک ماهه ی رسید مبنی بر گواهی نامه ی پایه ی سوم شما تمام شد، حتما باید به پلیس راهور محل سکونت خود مراجعه کرده و اصل گواهی نامه ی خود را دریافت کنید.

در صورت تکرار تخلفات و عدم رعایت محدودیت ها و شرایط بیشتر از یکبار، نه تنها در آزمون اصلی اخذ گواهی نامه نمره ی قبولی دریافت نمی کنید، بلکه زمان دریافت آن به مدت زمان یکساله تغییر پیدا می کند.

برای همین تمام داوطلبانی که می خواهند برای آزمون اخذ گواهی نامه ی پایه ی سوم شرکت کنند، باید قبل از شرکت در آزمون، تمام قوانین و مقررات را با دقت مطالعه فرمایند تا با آمادگی کامل از محدودیت های رانندگی اقدام به رانندگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *