کتاب آیین نامه چند صفحه است

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کتاب آیین نامه چند صفحه است؟ به این سوال باید بگوییم که نسخه جدید از کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی شامل ۲۲۳ صفحه می‌ باشد که تمام مطالب و توضیحات مورد نیاز برای قبولی در آزمون آیین نامه اصلی را در بر دارد. در ادامه از سایت مرسی تست بیشتر در مورد این کتاب صحبت شده است.

در زیر خلاصه‌ ای از فهرست مطالب این کتاب را برای شما بیان کرده‌ ایم:

  • فصل اول شامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌ باشد.
  • فصل دوم به رانندگی ایمن پرداخته است.
  • فصل سوم، آشنایی با سیستم‌ های فنی خودرو و سرویس و نگهداری آن ها است.
  • فصل چهارم به فرهنگ رانندگی پرداخته است.
  • فصل پنجم شامل امداد و نجات می‌ باشد.
  • و فصل ششم به آلودگی‌ های ترافیک پرداخته است.

در فصل اول کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تعاریف اساسی و اولیه ارائه شده است و در خصوص علائم و تابلو های راهنمایی و رانندگی و چراغ‌ های راهنمایی و رانندگی توضیحاتی داده شده است. این فصل جز مهم‌ ترین فصل‌ های کتاب آیین نامه است که باید با دقت بالایی مطالعه شود.

در فصل دوم در خصوص نکات ایمنی در رانندگی توضیحاتی گرد آوری شده است. رانندگی در شرایط مختلف آب و هوایی، رانندگی در شب، رانندگی در نقاط کور، محدودیت‌ های سبقت و سرعت، بازدید خودرو پیش از حرکت از جمله مواردی است که در این فصل به آن ها اشاره شده است.

در فصل سوم کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی از بخش‌ های مختلف خودرو و هم چنین نحوه صحیح رانندگی صحبت‌ هایی به عمل آمده است. سرویس و نگهداری از خودرو بسیار مهم می‌ باشد، در این فصل از کتاب مواردی که باید به صورت دوره‌ ای بررسی شوند تا مشکلی پیش نیاید به صورت کامل توضیح داده شده است.

در فصل چهارم در خصوص فرهنگ رانندگی صحبت شده است. رعایت حقوق شهروندان و حریم دیگران در هنگام رانندگی مواردی است که در این فصل به آن ها پرداخته شده است. پارک خودرو در معابر، پارک خودرو مقابل پارکینگ، صدای بلند سیستم‌ های صوتی، رفتار های تهاجمی حین رانندگی، بوق زدن‌ های بی‌ مورد، مانور و تغییر مسیر مکرر، ریختن زباله به بیرون و … از جمله اشتباهاتی است که باید در فرهنگ رانندگی به آن توجه کرد و باید مورد اصلاح قرار بگیرند.

در فصل پنجم کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی در مورد امداد و نجات صحبت شده است. در مورد اینکه در شرایط بحرانی چگونه با حفظ آرامش، وضعیت را تحت کنترل درآورده و اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

در فصل ششم کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی به آلودگی‌ های ترافیکی پرداخته است و راهکار هایی برای کاهش این گونه آلودگی‌ ها ارائه شده است.

خواندن این کتاب نه تنها برای افرادی که به دنبال دریافت گواهینامه رانندگی هستند مناسب می‌ باشد؛ برای افرادی که گواهینامه نیز دارند بسیار مفید، به طوری که بسیاری از افراد با گذشت زمان مطالب کتاب را فراموش می‌ کنند و با مرور دوباره آنها اطلاعاتشان به روز و کامل می‌ شود.

بهترین روش یادگیری کتاب آیین نامه چیست؟

اگر بخواهیم به بهترین، سریع‌ ترین و لذت بخش‌ ترین روش برای یادگیری کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی صحبت کنیم، یادگیری از طریق آموزش‌ های ویدیویی بسیار مناسب می‌ باشد. در واقع امروزه در دنیا یکی از بهترین و موثر ترین روش‌ های یادگیری همین مورد است.

زیرا در این روش شما همه مطالب کتاب را خیلی سریع و راحت یاد می‌ گیریم و همچنین مطالبی که قبلاً یاد گرفته‌اید در حافظه بلند مدت شما ثبت خواهد شد در ذهن شما باقی خواهد ماند.

اگر به دنبال کسب نمره قبولی هستید و می‌ خواهید کل کتاب را در سریع‌ترین زمان یاد بگیرید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم نمونه سوالات آیین نامه ی تهیه شده در این سایت را تهیه فرمایید.

قبولی در آیین نامه رانندگی کار سخت و پیچیده‌ ای نیست بلکه فقط کافیست روش درست و اصولی را در یادگیری مطالب انتخاب کنید.

که در پیشتر به آن اشاره کردیم در پاسخ به سوال اینکه کتاب آیین نامه چند صفحه است، شما نیازی نیست که تمام ۲۲۰ صفحه از این کتاب را مطالعه فرمایید، با مرور کردن نمونه سوالات آیین نامه یادگیری خود به سریع‌ ترین زمان برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *