مفهوم چراغ زرد راهنمایی چیست ایین نامه

«مفهوم چراغ زرد راهنمایی چیست ایین نامه» این بخشی از یک سوال در آزمون اصلی راهنمایی و رانندگی می باشد، که مرسی تست برای پاسخ به آن، مطالب زیر را گردآوری کرده است. برای مشاهده ی سوالات آیین نامه به صورت کامل به لینک دانلود مراجعه فرمایید.

مفهوم رنگ در چراغ‌ های راهنمایی چیست (آیین نامه)؟

چراغ راهنمایی سه رنگ: از این گونه چراغ‌ها در تقاطع‌ها استفاده می‌شود و برای نظم دادن به ترافیک‌ها بر سر چهارراه‌ها استفاده می‌گردد، از این رو رانندگان موظف هستند تا به رنگ چراغ‌ها توجه کنند و طبق قوانین با آن برخورد کرده، هر کدام از این رنگ‌ها مفهوم خاص به خود را دارند که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

رنگ سبز چراغ راهنمایی و رانندگی: هرگاه راننده‌ای با چراغ سبز روبرو شد دارای حق عبور و مرور و گردش می‌باشد، مگر اینکه گردش به وسیله علامت‌های دیگری منع شده باشد. در هنگام گردش حق تقدم با خودروهایی است که در مسیر مستقیم و مجاز در حال حرکت می‌باشند. عابرین پیاده نیز دارای این حق تقدم هستند.

رنگ زرد چراغ راهنمایی و رانندگی: از چراغ زرد برای احتیاط استفاده می‌شود و راننده با دیدن این رنگ باید پشت خط ایست یا تراز چراغ راهنمایی و رانندگی متوقف شود، اگر در تقاطع حضور داشتید با رعایت احتیاط کامل به مسیر خود را ادامه داده و از تقاطع خارج شوید تا مسیر سایر خودروها را مسدود نکنید.

هنگام زرد شدن چراغ به هیچ وجه عجله نکنید که از تقاطع عبور کنید، فقط خودروهایی که درون تقاطع هستند حق ادامه مسیر را دارند و باید قبل از قرمز شدن چراغ تقاطع را سریع ترک کنند. امیدواریم پاسخ سوال خود یعنی «مفهوم چراغ زرد راهنمایی چیست ایین نامه» را پیدا کررده باشید!

رنگ قرمز چراغ راهنمایی و رانندگی: چراغ قرمز به معنای ایست می‌باشد و راننده ای که این چراغ را مشاهده می‌کند باید پشت خط ایست یا تراز چراغ راهنمایی و رانندگی و در فاصله ۵ متری از محل کاملاً متوقف شود و منتظر بماند که چراغ سبز شود یا تقاطع کاملاً خالی باشد.

مفهوم چراغ راهنمایی چشمک زن چیست (آیین نامه)؟

چراغ‌های چشمک زن به صورت تک رنگ می‌باشند و برای رعایت احتیاط استفاده می‌شود، رنگ این چراغ‌ها زرد و قرمز است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

چراغ چشمک زن زرد: رانندگان با دیدن این چراغ از گذرگاه عابر پیاده یا تقاطع با سرعت بسیار کم و با رعایت احتیاط عبور می‌کنند. این چراغ معمولاً در سر تقاطع راه اصلی با فرعی قرار دارد.

در واقع خیابانی که چراغ چشمک زن زرد در آن قرار دارد خیابان اصلی نامیده می‌شود و خودروهای که در حال تردد از این خیابان هستند حق تقدم بیشتر دارند و با رعایت احتیاط می‌توانند از عبور کنند.

چراغ چشمک زن قرمز: از این چراغ برای ایست و سپس عبور استفاده می‌شود، یعنی هنگامی که شما این چراغ را دیدید ابتدا باید پشت خط ایست به صورت کامل متوقف شوید و در صورتی که هیچ خطری وجود نداشت با رعایت حق تقدم به حرکت خود ادامه دهید. از این چراغ بیشتر در تقاطع راه فرعی با اصلی و در کنار تابلوهای ایست یا حق تقدم استفاده می‌شود.

چراغ راهنما مخصوص عابرین پیاده چیست؟

این چراغ مخصوص عابرین پیاده است که دارای دو رنگ قرمز و سبز می‌باشد. رنگ قرمز به معنای ممنوع بودن عبور و رنگ سبز به معنای مجاز بودن عبور عابرین پیاده است.

مفهوم چراغ‌ های راهنمایی با پیکان چیست؟

برخی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی علاوه بر دایره چراغ، دارای پیکان هم می‌باشند، در این چراغ اگر شما قصد حرکت مستقیم داشته باشید باید به رنگ آن توجه کنید، و اگر قصد گردش به چپ یا راست را داشته باشید باید به پیکان آن توجه کنید. ما نمونه‌های آن را در زیر برای شما آورده ایم:

چراغ دایره قرمز همراه با چراغ پیکان سبز: این چراغ به این معنی است که اگر قصد حرکت مستقیم داشته باشید نمی‌توانید حرکت کنید اما اگر قصد گردش در جهت پیکان سبز را داشته باشید این کار مجاز است. شما به عنوان راننده باید به تمام عابرین پیاده که در حال عبور از تقاطع هستند راه بدهید.

چراغ دایره سبز با چراغ پیکان سبز: در این حالت عبور مستقیم و گردش در جهت پیکان مجاز می‌باشد.

چراغ دایره سبز و چراغ پیکان قرمز: در هنگام مشاهده این حالت باید بدانید که عبور مستقیم مجاز است ولی گردش به سمت پیکان ممنوع می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *