چه موقع نباید از چراغ هشدار فلاشر استفاده نمایید

چه موقع نباید از چراغ هشدار فلاشر استفاده نمایید؟ این یکی از نمونه سوالات آیین نامه بسیار مهم می‌ باشد که شما می‌ توانید پاسخ آن را در پایین‌ تر از همین مطلب مشاهده فرمایید.

چه موقع نباید از چراغ هشدار فلاشر استفاده نمایید؟

  1. در هنگام بوکسل کردن اتومبیل
  2. هنگامی که اتومبیل دچار نقص فنی شده است
  3. هنگامی که به صورت دوبله پارک کرده‌ ایم
  4. گزینه‌ های ۱ و ۳

پاسخ صحیح گزینه ۴ یعنی گزینه‌ های ۱ و ۳، می‌ باشد.

آیا مطمئن هستید که چه زمانی باید از چراغ‌ های هشدار خودروی خود استفاده کنید؟ برای ایمنی و امنیت بیشتر و هم چنین راحتی آسان‌ تر، تمامی خودرو ها با استفاده از چراغ‌ های راهنمایی و هشدار دهنده تولید شده‌ اند.

هم چنین اخیراً برخی از شرکت‌ های خودرو سازی معروف نیز از این تکنولوژی جدید چراغ‌ های خودرو، بهره برده است. برای مثال یک خودرو به صورت معمولی باید چهار چراغ هشدار دهنده در چهار زاویه مختلف خود باشد، هم چنین در برخی از مدل‌ های خودرو نیز چراغ‌ های جانبی نیز بر روی آینه‌ های بغل نصب شده است.

چراغ‌های هشدار از همان لامپ‌ هایی استفاده می‌ کنند که درون چراغ‌ های راهنمایی قرار داده شده‌ اند و تنها تفاوت در آن ها این است که در چراغ‌ های هشدار دهنده تمام لامپ‌ ها در یک لحظه با هم خاموش و روشن می‌ شوند و همان طور که از نامشان مشخص است در مواقع اضطراری جهت هشدار دادن از آن ها می‌ توان استفاده کرد.

اما در مورد زمان استفاده و عدم استفاده از چراغ‌ های هشدار یا فلاشر ها قوانینی تعیین گردیده‌ اند که ما در ادامه آن  ها را معرفی خواهیم کرد.

شما ممکن است از چراغ‌ های هشدار دهنده یا فلاشر خود در شرایط خاصی مانند توقف در جاده به دلیل تصادف، تمام شدن بنزین خودروی خود، خرابی خودرو و یا سنگین شدن ناگهانی مسیر ترافیک و … استفاده کنید.

چراغ‌ های هشدار دهنده تنها باید در مواقعی که در بزرگراه‌ ها و مسیر های دو طرفه ترافیک سنگین ایجاد می‌ شود و یا موانعی بر سر راه وجود دارند که خودرو های پشت سر نیاز دارند که آگاه شوند مورد استفاده قرار گیرند.

هم چنین این چراغ‌ ها باید به مقداری روشن باشند که مورد توجه دیگران واقع گردند و پیام مورد نظر را به آن ها برسانند، بیشتر از آن نباید استفاده شود و این به این معنا است که نمی‌ توانید از چراغ‌ های هشدار برای زمانی که خودروی شما در حال حمل با جرثقیل است استفاده کنید مگر زمانی که در بزرگراه یا مسیر های دو بانده باشید.

هیچ گاه از چراغ‌ های هشدار دهنده یا فلاشر برای پارک در مکان‌ های ممنوعه استفاده نکنید. هم چنین هیچ گاه از این چراغ‌ ها برای تشکر از دیگر رانندگان نباید بهره بگیرید.

طبق قوانین وضع شده در بزرگراه‌ ها تنها زمانی که رانندگان اجازه استفاده طولانی مدت از چراغ‌ های هشدار دهنده یا فلاشر را دارند که هنگام خرابی خودرو یا وجود ترافیک‌ های سنگین باشد و زمانی که در حال حرکت هستید تنها می‌ توانید به شرط اینکه در بزرگ راه یا مسیر های دو بانده در حال تردد هستید به صورت لحظه‌ ای از این چراغ‌ ها استفاده کنید.

در نهایت برای استفاده کردن از چراغ‌ های هشدار دهنده یا فلاشر ابتدا دکمه فعال کننده و غیر فعال کننده این چراغ را در کابین خودروی خود پیدا کنید، معمولا این دکمه به رنگ قرمز یا سیاه طراحی شده است که دو مثلث سفید سیاه یا قرمز رنگ بر روی آن کشیده شده است.

برای فعال کردن این چراغ اگر در حین حرکت هستید دکمه را فشار دهید و به مدت ۵ ثانیه صبر کنید تا آن را غیر فعال کنید.

در شرایطی که خودروی شما خراب شده است یا متوقف شده‌ اید نیز بعد از فشردن دکمه تا زمانی که مجدداً خودرو حرکت نکرده است یا با جرثقیل حمل نشده است دکمه را به حالت فعال رها کنید.

ما در این مطلب از سایت مرسی تست در مورد زمان استفاده و عدم استفاده از چراغ‌ های هشدار دهنده یا فلاشر ها صحبت کرده‌ ایم.

برخی از رانندگان به اشتباه در برخی از مواقع از این چراغ‌ ها استفاده می‌ کنند چه بهتر است با قوانین و مقررات آیین نامه راهنمایی و رانندگی استفاده مناسب از این چراغ‌ ها آشنا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *