در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیه

در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیه که رو به روی یکدیگر قرار گرفته اند بخواهند وارد خیابان مجاور شوند حق تقدم با کدام یک از آن ها می باشد موضوعی است که قصد داریم درباره آن توضیحات لازم را بدهیم.

یکی از مراحل کسب گواهینامه راهنمایی و رانندگی شرکت در آزمون آیین نامه می باشد. از این رو داوطلبان اخذ گواهینامه باید تسلط کافی بر مفاهیم کتاب آیین نامه داشته باشند.

در این بخش مرسی تست به طور موردی تصمیم بر ارائه توضیحات لازم  و پاسخ به سوال مذکور را داشته است.

در ادامه شما با تمامی نکاتی که درباره حق تقدم درتقاطع ها و هر آنچه که باید بدانید آشنا می شوید و به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ داده می شود.

در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیه که رو به روی یکدیگر قرار گرفته اند بخواهند وارد خیابان مجاور شوند حق تقدم با کدام یک از آن ها می باشد

برای داوطلبین اخذ گواهینامه همواره ممکن است درباره حق تقدم در حالت های مختلف سوال پیش بیاید. و باید هم برای قبولی در آزمون آیین نامه و هم برای رعایت قوانین بر موضوع حق تقدم تسلط کافی را داشته باشند.

چرا که در آزمون آیین نامه برای محک داوطلبین اخذ گواهینامه همواره به صورت همه جانبه از این مبحث سوال های گوناگونی طرح می شود.

و اما یکی از سوالات پر تکرار آزمون آیین نامه درباره حق تقدم این است که در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیه که رو به روی یکدیگر قرار گرفته اند بخواهند وارد خیابان مجاور شوند حق تقدم با کدام یک از آن ها می باشد؟

پاسخ ما به این سوال طبق کتاب آیین نامه این است که هنگامی که در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیه که رو به روی یکدیگر قرار گرفته اند بخواهند وارد خیابان مجاور شوند حق تقدم با اتومبیلی می باشد که به سمت راست گردش می کند.

در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیه یا بیشتر از مسیر های مختلف به تقاطع برسند حق تقدم با کدام یک از آن ها می باشد

تا به اینجای مطالب گفتیم که درباره حق تقدم در تقاطع ها ممکن است سوالات گوناگونی در آزمون آیین نامه طرح شود.

ما به سوال در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیه که رو به روی یکدیگر قرار گرفته اند بخواهند وارد خیابان مجاور شوند حق تقدم با کدام یک از آن ها می باشد؟ پاسخ دادیم.

هم اکنون سوال دیگری که مطرح می شود این است که در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیه یا بیشتر از مسیر های مختلف به تقاطع برسند حق تقدم با کدام یک از آن ها می باشد؟

پاسخ ما به این سوال این است که در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیه یا بیشتر به تقاطع برسند حق تقدم با اتومبیلی می باشد که در سمت راست اتومبیل دیگر قرار داشته باشد.

نمونه سوالات آیین نامه درباره حق تقدم در تقاطع های هم عرض 

داوطلبین اخذ گواهینامه باید برای کسب موفقیت در آزمون آیین نامه بر انواع حق تقدم تسلط داشته باشند و بتوانند به انواع سوالات پاسخ دهند.

سایت مرسی تست به عنوان همراه همیشگی داوطلبان اخذ گواهینامه با تهیه بسته سوالات آیین نامه سعی در کمک شایان به داوطلبین اخذ گواهینامه برای سربلندی در این آزمون داشته است.

داوطلبین اخذ گواهینامه می توانند با خرید بسته سوالات آیین نامه از تسلط خویش بر مفاهیم مختلف و حق تقدم ها در انواع شرایط کتاب آیین نامه اطمینان حاصل فرمایند.

که علاوه بر این با نوع سوالات، نقاط ضعف و قدرت خود و زمان بندی نیز آشنا می شوند.

از این رو در ادامه شما با نمونه سوالات آیین نامه درباره حق تقدم در تقاطع های هم عرض با شرایط مختلف آشنا می شوید:

سوال اول: در تقاطع هم عرض اگر دو وسیله نقلیه ای که روبروی یکدیگر بخواهند با هم وارد خیابان مجاور واحدی شوند حق تقدم عبور با وسیله ای است که…

  1. به سمت راست گردش می کند.
  2. به سمت چپ گردش می کند.
  3. وابسته به سازمان های دولتی است.
  4. ابعاد بزرگتری دارد.

پاسخ سوال گزینه: 1

سوال دوم: حق تقدم در برخورد چند وسیله ی نقلیه در یک تقاطع هم عرض با کدام وسیله می‌باشد ؟

  1. وسیله ای که در سمت راست وسیله ی دیگر قرار دارد.
  2. وسیله ای که به سمت راست گردش می‌کند.
  3. هم‌زمان می‌توانند وارد یک مسیر شوند.
  4. وسیله ای که به سمت چپ گردش می‌کند.

پاسخ سوال گزینه: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *