تقاطع همسطح و غیرهمسطح

تقاطع همسطح و غیرهمسطح موضوعی است که قصد داریم درباره آن توضیحات لازم را بدهیم.

یکی از مراحل کسب گواهینامه راهنمایی و رانندگی شرکت در آزمون آیین نامه می باشد. از این رو داوطلبان اخذ گواهینامه باید تسلط کافی بر مفاهیم کتاب آیین نامه داشته باشند.

در این بخش مرسی تست به طور موردی تصمیم بر ارائه توضیحات لازم درباره تقاطع همسطح و غیرهمسطح داشته است.

در ادامه شما با تمامی نکاتی که درباره تقاطع همسطح و غیرهمسطح و هر آنچه که باید بدانید آشنا می شوید و به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ داده می شود.

تقاطع همسطح و غیرهمسطح

یکی از موضوعاتی که به کرات در سوال های آزمون آیین نامه به طرق مختلف مورد پرسش قرار می گیرد بحث  تقاطع ها می باشد.

که داوطلبان اخذ گواهینامه در کتاب آیین نامه با انواع تقاطع ها سروکار دارند. یکی از انواع آن ها تقاطع های همسطح و غیر همسطح می باشتد.

از این رو داوطلبان اخذ گواهینامه باید برای کسب موفقیت در آزمون آیین نامه به میزان کافی بر مفاهیم و قوانینی که در تقاطع های هم سطح و غیر هم سطح باید رعایت شود تسلط داشته باشند.

سایت مرسی تست به عنوان همراه همیشگی داوطلبان اخذ گواهینامه با تهیه بسته سوالات آیین نامه سعی در کمک شایان به داوطلبین اخذ گواهینامه برای سربلندی در این آزمون داشته است.

داوطلبین اخذ گواهینامه می توانند با خرید بسته سوالات آیین نامه از تسلط خویش بر مفاهیم، علائم و تابلوهای کتاب آیین نامه اطمینان حاصل فرمایند.

علاوه بر این با نوع سوالات، نقاط ضعف و قدرت خود و زمان بندی نیز آشنا می شوند.

در ادامه ابتدا شما را با معنی تقاطع های هم سطح و غیر هم سطح آشنا می سازیم.

تقاطع هم سطح: محل برخورد چند راه ارتباطی است که همه آن ها ارتفاع یکسانی از سطح زمین دارند، به طوری که عبور و مرور یکدیگر را مختل کنند.

انواع تقاطع های هم سطح در شهرها شامل؛ چهار راه ها و سه راه ها می باشد، که اغلب مواقع در این تقاطع های همسطح از چراغ راهنمایی استفاده می شود.

اگر عبور و مرور خودروها در خیابان هایی که منتهی به این تقاطع ها می شوند زیاد باشد، باعث ایجاد ترافیک های سنگینی می شود، در چنین شرایطی استفاده از تقاطع های غیر همسطح ارجحیت دارد.

تقاطع غیر هم سطح: محل برخورد چند راه است که ارتفاع یکسانی از سطح زمین ندارند و در نتیجه عبور و مرور یکدیگر را دچار اختلال نمی کنند.

تقاطع های غیر همسطح از راهکارهای مناسب برای روان کردن ترافیک محسوب می شوند.

تفاوت تقاطع همسطح و غیرهمسطح

در ابتدا تقاطع های هم سطح و غیر هم سطح را توضیح دادیم و بنابر آنچه که خواندیم می توانیم بگوییم بارزترین تفاوت این تقاطع ها همانطور که از نامشان هم مشخص است.

همسطح بودن و نبودن آن هاست. چرا که در این باره ارتفاع این تقاطع ها از سطح زمین مورد توجه واقع شده است و می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

دومین تفاوت موجود بین تقاطع های همسطح و غیر همسطح میزان ترافیک در آن ها می باشد.

که در تقاطع های همسطح به دلیل اینکه محل برخورد چند راه ارتباطی می باشد که همگی هم سطح و با ارتفاع یکسان هستند ترافیک های سنگینی می تواند ایجاد شود.

اما درتقاطع های غیر هم سطح به دلیل اینکه محل برخورد چند مسیر است که دارای ارتفاعات متفاوتی هستند معضلی به اسم ترافیک را نمی توان در این تقاطع ها مشاهده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *