پارک افقی چیست

پارک افقی چیست؟ این یکی از سوال هایی است که شما ممکن است در آزمون آیین نامه با آن رو به رو شده باشید به همین سبب در این بخش تیم مرسی تست تمام اطلاعات مورد نیاز را در این خصوص برای شما داوطلبان عزیز آماده کرده است.

چگونه پارک افقی انجام دهیم ؟

پارک ماشین به صورت افقی یک روش پارکینگ است که در آن خودرو ها به صورت موازی کنار یکدیگر پارک می‌ شوند. در این روش، خودرو ها با جلو و عقب حرکت کردن به صورت متوالی در یک خط تراز کنار هم پارک می‌ شوند.

برای پارک به صورت افقی، ابتدا نیاز است که یک فضای مناسب برای پارک کردن خودرو پیدا کنید. سپس خودرو خود را با رانندگی کنترل شده و با استفاده از دنده عقب رفتن هدایت کرده و موقعیت مناسب را پیدا کنید، برای قدم بعدی رو به جلو حرکت کنید، خودرو خود را در موقعیت مناسبی قرار دهید.

توجه داشته باشید در طول پارک کردن خودرو باید عقب و کناره های ماشین را از آیینه ها بررسی کنید تا با خودرو های دیگر برخود نکنید. پس از پارک کردن ماشین، مطمئن شوید که آن به طور صحیح پارک شده است و ایمنی خود و سایر رانندگان را تضمین کنید.

چرا استفاده از پارکینگ افقی بهتر است؟

– صرفه جویی در فضای پارکینگ؛ با استفاده از روش پارکینگ افقی، می‌ توانید بیشترین تعداد خودرو را در یک فضای محدود پارک کنید.

– سهولت در ورود و خروج از پارکینگ؛ با پارکینگ افقی، خروج و ورود از پارکینگ بسیار آسان است زیرا خودرو ها به صورت موازی قرار می‌گیرند و امکان بسته شدن راه نیست.

– مزایای ایمنی؛ با استفاده از روش پارکینگ افقی، خطر برخورد و تصادف با سایر خودرو ها کاهش می‌ یابد زیرا هر خودرو در یک خط تراز با عقب‌ مانده و ثابت می‌ماند.

به همین دلیل، استفاده از روش پارک افقی در بسیاری از شهرها و مکان‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فضای پارکینگ را بهینه کرده و کنترل ترافیک را بهبود بخشد.

پارک افقی و خطوط تعیین شده جهت پارک کردن

خطوط پارک به سه دسته تقسیم می شود، سه نوع خطوط پارک برای توقف وسایل نقلیه در جداول کنار خیابان وجود دارد که عبارتند از افقی، مورب و عمودی نمایی از این خطوط در شکل زیر خطوط افقی نشان داده شده است.

پارک افقی

انواع سوالات مربوط به پارک افقی

کدام نوع از خطوط پارک در این شکل نشان داده شده است؟

پارک افقی 2

  1. افقی
  2. عمودی
  3. مورب
  4. پارک طبقاتی

جواب درست : گزینه یک

راننده ماشین سفید در تصویر مشغول چه نوع پارکی است؟

پارک افقی 3

  1. پارک دوبل
  2. پارک عمودی
  3. پارک افقی
  4. پارک مورب

جواب درست : گزینه سه

این شکل چه نوع پارکی را نشان می دهد؟

پارک

  1. مورب
  2. قائم
  3. عمودی
  4. افقی

جواب درست : گزینه چهار

این شکل بیانگر چه موضوعی است؟

پارک2

  1. نحوه حرکت دنده عقب در سربالایی
  2. جهت قرار گیری چرخ ها و روش مناسب هنگام پارک کردن ماشین به صورت افقی
  3. جهت قرار گیری چرخها هنگام پارک در سربالایی دارای جدول
  4. نحوه حرکت در سرازیری

جواب درست : گزینه دو

پارک کردن ماشین به صورت افقی در جداول کنار خیابان….

  1. مجاز است.
  2. ممنوع است.
  3. اگر جا زیاد باشد ممنوع است.
  4. اگر بار داشته باشید ممنوع است.

جواب درست : گزینه یک

چرا استفاده از پارک ماشین به صورت افقی در مراکز شهری مورد استقبال است؟

  1. کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت هوای شهر
  2. بهره‌گیری از فضاهای عمومی برای پارک ماشین
  3. کمک به فروش و ارتقاء فعالیت‌ های تجاری در مراکز شهری
  4. چون راحت تر است.

جواب درست : گزینه دو

داوطلبان گرامی شما می توانید انواع سوالات آزمون آیین نامه را در مرسی تست به صورت رایگان تهیه کنید. اگر شما بار اول در آزمون موفق به کسب نمره قبولی نشدید نگران نباشید، با استفاده از تجربه خود می توانید سوالات مربوط به بخشی که در آن ضعف داشتید را تهیه کرده و مطالعه کنید. در مرسی تست آزمون های آزمایشی و آموزش های زیادی برای شما تهیه شده است.

استفاده از نمونه سوالات آیین نامه نه تنها به شما کمک می کند در آزمون آیین نامه به راحتی تست بزنید بلکه اضطراب شما را نیز، آشنا شدن با سوالات تستی آیین نامه کاهش می دهد. آن دسته از داوطلبانی که زمان کافی برای مطالعه ندارند نیز، می توانند با تهیه بسته طلایی سوالات آیین نامه موفقیت خود را همان بار اول در آزمون صد در صد تضمینی بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *