نوبت دهی آزمون آیین نامه

یکی از مراحل کسب گواهینامه راهنمایی و رانندگی شرکت در آزمون آیین نامه می باشد. از این رو داوطلبان اخذ گواهینامه باید با نوبت دهی آزمون آیین نامه و نکات مرتبط با آن آشنایی لازم را داشته باشند.

در این بخش مرسی تست تصمیم بر ارائه توضیحات لازم برای نوبت دهی آزمون آیین نامه داشته است.

در ادامه شما با تمامی نکاتی که در باره نوبت دهی آزمون آیین نامه برای بار اول و در صورت مردودی و همچنین مدارک مورد نیاز برای نوبت دهی و هر آنچه که باید بدانید آشنا می شوید و به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ داده می شود.

نوبت دهی آزمون آیین نامه

داوطلبین اخذ گواهینامه برای به سر انجام رساندن فرایند کسب کارت گواهینامه باید آزمون آیین نامه شرکت و نمره قبولی را اخذ نمایند.

یکی از مسائلی که در این باره برای داوطلبین اخذ گواهینامه پیش می آید این است که نوبت دهی آزمون آیین نامه به چه صورت می باشد یا آزمون آیین نامه در چه زمان هایی برگزار می شود.

دانستن پاسخ این سوال برای داوطلبین اخذ گواهینامه باید دارای اهمیت بسیاری باشد زیرا با اطلاع از زمان آزمون هم می توانند برنامه ریزی دقیقی برای مطالعه کتاب و رفع اشکال بنمایند.

و هم در صورت رد شدن در آزمون آیین نامه شانس آزمون مجدد را از دست نخواهند داد.

اما نکته قابل توجه اینجاست که زمان برگزاری آزمون آیین نامه درهر آموزشگاه ممکن است متفاوت باشد از این رو داوطلبان باید از آموزشگاهی که در آن ثبت نام نموده اند زمان برگزاری آزمون آیین نامه را جویا شوند.

نوبت دهی امتحان آیین نامه در صورت مردودی

داوطلبان اخذ گواهینامه اگر برای آزمون آیین نامه به اندازه کافی بر کتاب آیین نامه و مفاهیم کلیدی آن مسلط نباشند. و یا با عدم تمرین و تثبیت مفاهیم توسط نمونه سوالات آیین نامه کم کاری کرده باشند و آشناییتی با زمان بندی و نوع سوالات نداشته باشند ممکن است در آزمون آیین نامه مردود شوند.

احتمال دیگری هم می تواند برای مردودی وجود داشته باشد و آن هم پیش آمدن شرایطی است که داوطلب نتواند به اندازه کافی مطالعه داشته باشد یا سر جلسه آزمون آیین نامه حضور پیدا کند.

در اینجا سوال پیش می آید که در صورت مردودی، داوطلب اخذ گواهینامه چه باید بکند؟

راهکاری که آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی در پیش پای داوطلبان مردود شده در آزمون آیین نامه گذاشته اند شرکت در آزمون آیین نامه پس از گذشت هفت روز از آزمونی می باشد که در آن مردود شده اند.

اما نکته قابل توجه این است که در صورت رد شدن در آزمون آیین نامه برای شرکت در آزمون آیین نامه برای بار دوم باید شرکت کنندگان هزینه آزمون را بپردازند.

مدارک لازم برای نوبت گیری آزمون تئوری

برای شرکت در آزمون آیین نامه داوطلبین اخذ گواهینامه نیاز به ارائه مدارک زیاد و یا عکس ندارند. زیرا در هنگام ثبت نام برای کلاس های راهنمایی و رانندگی تمامی مدارک مورد نیاز اخذ شده است. اما همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و همچنین کارت بانکی برای پرداخت هزینه آزمون ضروری می باشد.

همچنین داوطلبان باید از زمان برگزاری آزمون برای شرکت در آن اطلاع لازم را داشته باشند. فقط در صورت رد شدن در بار اول آزمون باید برای ثبت نام در دومین آزمون آیین نامه کارت بانکی برای پرداخت فیش و همراه داشتن پوشه آموزشی و اصل مدارک را با خود به همراه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *