مقدار ولتاژ باتری در خودروهای معمول سواری چند ولت است

مقدار ولتاژ باتری در خودروهای معمول سواری چند ولت است؟ این یکی ار سوالاتی است که پاسخ آن در ادامه ی مطالب زیر از سایت مرسی تست آمده است.

مقدار ولتاژ باتری در خودروهای معمول سواری چند ولت است

اگر بدانید ولتاژ باتری خودور شما چقدر می باشد، بنابراین می توانید که تشخیص دهید باتری خودرویتان چقدر دوام می آورد. ما در این پست سعی کرده ایم پیرامون این موضوع صحبت کنیم.

اندزه گیری ولتاژ باتری خودور، راهی مناسب جهت تشخیص میزان شارژ آن می باشد. ولتاژ ایده آل با موتور روشن میان ۱۳.۷ تا ۱۴.۷ ولت می باشد و وقتی که موتور خودور خاموش باشد، ولتاژ ایده آل برابر ۱۲.۶ می باشد. ما در ادامه درباره ی این که چه زمانی باید باتری خودرو را تعویض کرد صحبت کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

میزان ولتاژ باتری در خودروهای معمولی چند ولت است؟

باتری های استاندارد خودرو، باتری قابل شارژ ۱۲ ولتی می باشد. حالا اگر موتور خودرو خاموش باشد، مقدار ولتاژ باتری آن برابر ۱۲.۶ ولت است و اگر موتور خودرو در حالت کار کردن باشد، ولتاژ باتری آن بین ۱۳.۷ تا ۱۴.۷ می باشد.

دانستن میزان ولتاژ باتری برای شروع خوب است، اما کافی نمی باشد. شما باید بدانید گه چگونه ولتاژ خودروی خود را در هر موقعی اندازه بگیرید و نتایج آن را با قبل مقایسه کنید و تشخیص دهید که آیا عمر باتری خودروی شما روبه پایان است یا خیر.

برای اندازه گیری این میزان می توان از دستگاه مولتی متر استفاده کرد که یک روش ساده و راحت جهت اندازه گیری می باشد.

ولتاژ باتری خودرو در حالت روشن یا خاموش قبول است؟

همان طور که قبلا هم گفتیم میزان ولتاژ باتری خودرو اندازه گیری شده برای وقتی که خودرو روشن باشد با وقتی که خودرو خاموش باشد، متفاوت است. اما چرا این تفاوت وجود دارد، باید گفت: باتری های خودرو از صفحات سربی برای ذخیره انرژی خود بهره می برند.

ظرفیت هر صفحه با توجه به اندازه و آمپر باتری میان ۲.۱ تا ۲.۲ ولت می باشد. بنابراین یک باتری که دارای شش صفحه ی اسیدی می باشد و ظرفیت هر کدام ۲.۱ ولت است برابر با ۱۲.۶ می باشد. این در حالتی است که خودرو خاموش باشد.

چه زمانی باشد باتری خودرو را تعویض کرد؟

یکی از راحت ترین و اولین راه ها در صورت خرابی باتری خودرو، خرید باتری جدید و جایگزین کردن آن با باتری قدیمی می باشد. راه دیگر می تواند شارژ کردن باتری خودرو باشد. از این رو می توانید به مکانیک های مجرب مراجعه کرده و از او بخواهید که شما را راهنمایی کند.

قطعا ممکن است راه های بهتری به شما ارایه دهد. اما اگر هیچ کدام از راه های ارایه شده فایده نداشت، پس بهترین راه تعویض با یک باتری جدید و نو می باشد.

باتری ها با گذشت مدت زمانی، عملکرد و توانایی خود را از دست داده و قادر به شارژ شدن تا صد در صد نیستند. برای اینکه تشخیص دهید باتری خودرو چند ولت است، راه های گوناگونی وجود دارد که می توانید از آن بهره ببرید.

با استفاده از تستر می توانید میزان ولتاژ باتری خودرو را اندازه بگیرید. حتی بدون آن نیز می توانید این کار را نیز انجام دهید. و سپس با بررسی نتیجه ی آن می توانید تشخیص دهید که باتری نیاز با شارژ دارد یا باید تعویض گردد.

ولی در کل اگر نتوانستید مشکل آن را تشخیص دهید بهترین کار کمک گرفتن از یک متخصص باتری می باشد.

راه هایی برای تشخیص اینکه باتری مشکل دارد یا نه؟

اگر باتری خودرو خراب باشد، ممکن است علامت هایی از خود نشان دهد که شامل موارد زیر می باشد:

  • میل لنگ موتور کند باشد؛ به این معناست که باتری برای شارژ کردن مشکل خواهد داشت.
  • باتری بد شکل شده باشد؛ پف کرده، ترک خورده یا نشتی داشته باشد.
  • بوی عجیبی وجود داشته باشد؛ این می‌تواند ناشی از نشت اسید باتری بوده.
  • باتری قدیمی باشد؛ میانگین طول عمر باتری حدود ۳ تا ۵ سال است.

در صورت بروز هر یک از موارد بالا، به احتمال زیاد نیاز به تعویض باتری خودرو وجو داشته باشد. برای تعویض باتری خودرو در محل می‌توانید به یکی از مکان های ارایه دهنده ی این خدمات مراجعه فرمایید.

لینک دانلود نمونه سوالات آیین نامه که در این سایت برای شما داوطلبان فراهم شده است، می تواند آمادگی شما جهت شرکت در آزمون اصلی را بالا ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *