سوالات آیین نامه لیفتراک

سایت مرسی تست، یک مجموعه ی کامل و جامعی از نمونه سوالات آیین نامه لیفتراک برای شما داوطلب اخذ گواهینامه لیفتراک فراهم کرده است.

شرایط دریافت گواهینامه لیفتراک چیست ؟

این موضوع بسیار مهم است که برای اخذ گواهی نامه لیفتراک هر داوطلب آیین نامه باید شرایط خاصی دارا باشد، به عبارت دیگر اگر شما داوطلب آزمون این شرایط را نداشته باشید نمی توانید در مراکزی که این خدمت را ارائه می دهند شرکت کنید و گواهینامه ی این وسیله نقلیه ی صنعتی را دریافت کنید.

در این میان اگر بخواهیم مهم ترین شرط دریافت گواهینامه لیفتراک را برای شما بگوییم، به حداقل سن باید اشاره کنیم که این عدد باید ۲۳ سال تمام باشد تا آزمون آیین نامه لیفتراک را با موفقیت طی کنید.

یکی از متداول ترین مشکلاتی که ممکن است برای هر داوطلبی پیش آید، شرکت و موفقیت در آزمون نهایی است. که سایت مرسی تست این مشکل را برای شما داوطلب گرامی حل کرده است.

به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای اینکه در این آزمون سخت پیروز شوید، مطالب و سوالات این سایت را از دست ندهید و آن ها را تهیه و به طور کامل مطالعه فرمایید. سایت مرسی تست یکی از فعال ترین سایت ها در زمینه ی آموزش آیین نامه های راهنمایی و رانندگی و تهیه و ارائه نمونه سوالات مطرح می باشد که شما می توانید با مراجعه به آن، اطلاعات و مهارت خود را افزایش داده. از این رو شانس بیشتری در موفقیت در آزمون نهایی خواهید داشت.

یکی دیگر از مواردی که برای اخذ گواهینامه لیفتراک می توان به آن اشاره کرد این است که شما باید اقدامات عملی این وسیله نقلیه را فرا بگیرید. از جمله این موارد شامل نحوه ی روشن کردن و راندن در جهت های مختلف این ماشین است. هم چنین استفاده ی درست و به موقع از ترمز و فرمان و دور زدن مناسب از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

فقط داشتن شرایط بالا برای اخذ گواهی نامه لیفتراک کافی نیست. بر أساس قوانین و مقررات موجود برای هر وسیله ی نقلیه، برای این ماشین شما باید از سلامت جسمانی برخودار باشید. از این رو معاینات پزشکی زیر نظر بهداری ها و مراکز پزشکی مربوطه انجام می شود. اگر شما مشکل یا بیماری های خاصی دارید باید آن را به پزشک مربوطه اطلاع دهید تا در صورتی که بیماری فرد مغایرتی با استفاده از آن وسیله ی نقلیه داشته باشد، گواهی نامه به وی اعطا نمی گردد.

بعد از تهیه ی گواهینامه سلامت جسمانی و روانی از مراجع پزشکی، لازم است در مراکز اخذ گواهینامه ثبت نام کرده و در تمامی مراحل دریافت گواهینامه در آموزشگاه حضور داشته باشد.

افراد مشمول نظام وظیفه چه شرایطی برای اخذ گواهینامه لیفتراک دارند؟

بر أساس قوانین و مقررات موجود اگر سن فرد داوطلب کمتر از ۵۰ سال باشد و مشتاق به دریافت گواهینامه ی لیفتراک باشد، باید وضعیت نظام وظیفه ی خود را به آموزشگاه اعلام کند.

اگر شما دوره ی سربازی را پشت سر گذاشته اید پس اصل و کپی کارت پایان خدمت خود را باید ارائه دهید در غیر این صورت اصل یا کپی کارت معافیت پزشکی یا اصل و کپی گواهی کفالت کافی می باشد. اگر دانشجو هستید باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را ارائه دهید و اگز جز افراد نظامی هستید باید گواهی اشتغال به خدمت خود را ارائه دهید که این گواهی ها باید عکس دار و شامل مهر کارگزینی باشد.
از سوی دیگر پس از دارار بودن تمامی شرایط گفته شده، باید در دوره های نظری و عملی آموزشگاه های مجاز شرکت کنید و پس از قبولی در این دو آزمون، گواهینامه لیفتراک خود را دریافت کنید.

چه مدارکی برای دریافت آیین نامه لیفتراک لازم است؟

اگر تا به حال تصویر گواهینامه لیفتراک را دیده باشید قطعا متوجه شده اید که اطلاعات زیادی از رانندگان بر روی آن ثبت شده از این رو شما باید مدارک متععدی را به آموزشکاه ارائه دهید تا بتوانند گواهینامه ی شما را صادر کنند.

این مدارک را آموزشگاه خود بپرسید اما متداول ترین آن ها اصل و کپی شناسنامه، چند قطعه عکس و وضعیت نظام وظیفه می باشد.

مراحل اخذ آیین نامه لیفتراک چیست؟

  • از جمله مراحلی که می توان به آن اشاره کرد:
  • دریافت فرم اولیه از آموزشگاه مجاز با مراجعه و ارائه مدارک مربوطه
  • ثبت نام دوره ها و شرکت در کلاس های آموزشی
  • مراجعه به مراکز پزشکی صلاحیت دار جهت معاینات جسمی و روانی
  • حضور در کلیه ی کلاس های نظری و عملی
  • مطالعه ی سوالات آیین نامه لیفتراک
  • شرکت در آزمون های آیین نامه اولیه
  • شرکت در کلاس های عملی
  • ارائه کارت نوع گروه خونی
  • تکمیل فرم درخواست گواهینامه
  • شرکت در آزمون آیین نامه نهایی
  • شرکت در آزمون عملی مهارت رانندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *