رنگ قهوه ای در راهنمایی رانندگی

اگر برای شما جالب است که با مفهوم رنگ‌ ها به خصوص رنگ قهوه ای در راهنمایی رانندگی آشنا شوید، به شما توصیه می‌ کنیم مطلب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید و اطلاعات خود را در این زمینه را بالا ببرید.

ما در این مطلب سعی کرده‌ ایم به مفهوم رنگ‌ ها در علائم عبور و مرور بپردازیم و رنگ تابلو های راهنمایی و رانندگی را برای شما بیاوریم. قبل از اینکه شما با انواع تابلو های راهنمایی و رانندگی آشنا شوید بهتر است مفهوم رنگ در این تابلو ها را بدانید، به عبارت دیگر برای یادگیری و به خاطر سپردن بهتر کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی و قبولی در آزمون نهایی به شما توصیه می‌ کنیم که ابتدا مبحث‌ های اولیه را یاد بگیرید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مفهوم رنگ در تابلو های راهنمایی و رانندگی

رنگی که در تابلو های راهنمایی و رانندگی وجود دارد کلاً ۸ رنگ می‌ باشد و صرف نظر از رنگ سیاه و سفید تعداد این رنگ‌ ها به ۶ رنگ تقسیم می‌ شوند که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می‌ پردازیم:

رنگ قرمز در تابلو های راهنمایی و رانندگی: استفاده کردن از رنگ قرمز در تابلو های راهنمایی و رانندگی، منع کردن یک کاری را می‌ رساند. یا به عبارت دیگر ایست می‌ باشد. مشاهده این رنگ بیشتر در تابلو های اخطاری یا هشدار دهنده و تابلو های بازدارنده انتظامی می‌ باشد، به عبارت دیگر می‌ توان گفت که در تمام تابلو های اخطاری یا هشدار دهنده از رنگ قرمز استفاده شده است. اکثر تابلو های اخطاری دارای شکل مثلثی شکل هستند که حاشیه قرمز رنگی دارند.

رنگ سبز در تابلو های راهنمایی و رانندگی: استفاده از رنگ سبز در این گونه تابلو ها به معنای مجاز بودن یک حرکت می‌ باشد و مفهوم دیگری که دارد راهنما های مسیر در بزرگراه‌ ها و نمایش اماکن مذهبی می‌ باشند. تعداد تابلو های راهنمایی و رانندگی که با رنگ سبز می‌ باشد بسیار کم هستند.

رنگ آبی در تابلو های راهنمایی و رانندگی: یکی از پرکاربرد ترین رنگ‌ ها که در تابلو های راهنمایی و رانندگی مشاهده می‌ کنید رنگ آبی است. نمونه‌ ای از این رنگ در تابلو ها برای راهنما های خدمات، حرکت‌ های مجاز، علائم اخباری و راهنما های مسیر در آزادراه‌ ها هستند.

رنگ زرد در تابلو های راهنمایی و رانندگی: استفاده کردن از رنگ زرد در این گونه تابلو های راهنمایی و رانندگی به معنای هشدار های عمومی و عملیات‌ های ساختمانی یا تعمیر و نگهداری در محل هایی که این گونه تابلو ها نصب شده‌ اند می‌ باشند.

رنگ نارنجی در تابلو های راهنمایی و رانندگی: استفاده کردن از رنگ نارنجی در تابلو های راهنمایی و رانندگی برای راهنمایی مناطق اداری، آموزشی و خدماتی هستند.

رنگ قهوه ای در راهنمایی رانندگی: نمونه‌ ای از کاربرد این رنگ در تابلو های راهنمایی و رانندگی برای راهنمای مناطق تفریحی، فرهنگی و گردشگری هستند.

رنگ سیاه و سفید در تابلو های راهنمایی و رانندگی: استفاده از این رنگ در برخی از تابلو ها به معنای علامت‌ های دستوری و راهنما های مسیر در سایر راه‌ ها می‌ باشند.

در شکل زیر همان گونه که مشاهده می‌ کنید تعدادی از تابلو های راهنمایی و رانندگی نمایش داده شده است که دارای رنگ سیاه و سفید هستند.

بهتر است چند نکته را در نظر بگیرید، با توجه کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی دارای ۲۲۰ صفحه هست و بسیاری از مطالب این کتاب مفهومی و با تصویر می‌ باشند، پس مطالعه کردن این کتاب کار بسیار سخت و زمانبر است و خواندن این کتاب باعث می‌ شود که بسیاری از مطالب آن در حافظه بلند مدت شما ثبت نشود و خیلی زود از ذهن شما پاک شود.

بهترین روش برای یادگیری این کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی، مطالعه نمونه سوالات آیین نامه تهیه شده در این زمینه می‌ باشد که ما لینک دانلود آن را در ابتدای همین صفحه قرار داده‌ایم، کافی است که شما به این لینک مراجعه کرده و با هدایت شدن به درگاه بانک و پرداخت هزینه ی اندکی، لینک دانلود آن را دریافت کنید. سپس به مطالعه ی آن ها بپردازید و شانس موفقیت خود در آزمون نهایی را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *