در امتحان ایین نامه از هر فصل چند سوال میاد

در امتحان ایین نامه از هر فصل چند سوال میاد سوال بسیاری از داوطلبین اخذ گواهینامه می باشد که می خواهند امتحان آیین نامه بدهند و می خواهند بدانند چه جاهایی از کتاب را بیشتر بخوانند.

سایت مرسی تست در این بخش به پاسخ این سوال و ذکر نکات لازم درباره آزمون آیین نامه پرداخته است.

در امتحان ایین نامه از هر فصل چند سوال میاد

از آن جایی که کتاب آیین نامه در بر گیرنده تمامی قوانین و مقررات و آموزش های لازم برای رانندگی می باشد پس تمامی صفحات و فصل های آن مهم و قابل پرسش می باشد.

ضمنا آزمون آیین نامه شامل 30 تست می باشد که در بر گیرنده تمامی فصل های کتاب آیین نامه می باشد. بنابراین شما برای موفقیت در این آزمون باید بر کل کتاب آیین نامه تسلط کافی داشته باشید.

کتاب آیین نامه شامل 6 فصل می باشد که سر فصل های آن به شرح زیر می باشد:

  1. قوانین ترافیک
  2. نحوه رانندگی ایمن
  3. حرکات و عملکرد خودرو
  4. فرهنگ رانندگی
  5. عملکرد در شرایط ویژه
  6. امداد و نجات

و به طور تقریبی و طبق آزمون هایی که تا به الان گرفته شده است می توانیم بگوییم:

از بخش فنی کتاب آیین نامه 7 الی 8 سوال طرح می شود.

از موضوع تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی 7 الی 12 سوال مطرح می شود.

سوالات دیگر آزمون مربوط به سرعت ها و قوانینی که هنگام رانندگی باید رعایت کرد می باشد.

نکاتی که باید درباره سوال های آزمون آیین نامه از هر فصل بدانید

نکته ای که در این باره باید بدانید این است که در امتحان آیین نامه سی تست طرح شده است که همانطور که گفتیم در برگیرنده تمامی فصل ها می باشد اما در آزمون بالای سوالات یا به هر نحو دیگری مشخص نشده است که این سوال از کدام فصل یا بخش کتاب طراحی شده است.

نکته دیگر این است که در جلسه امتحان، 5 سری سوال توزیع می شود که ممکن است برای یک نفر ۱۰ تا سوال از بخش علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی بیاید اما برای شخص دیگری فقط ۵ سوال از این بخش بیاید.

ضمنا آزمون های مجازی که تحت عنوان آزمون فنی آیین نامه یا آزمون علائم راهنمایی ورانندگی طراحی شده اند صرفا برای افزایش تسلط داوطلبان بر این بخش های چالش برانگیز می باشد. و در آزمون اصلی آیین نامه آزمونی تحت عنوان آزمون فنی یا … وجود ندارد.

آزمون آیین نامه شامل 30 تست می باشد که هر تست یک نمره دارد و حداقل نمره قبولی در آن 26 می باشد و اینگونه نیست که برای هر فصلی نمره ای اختصاصی وجود داشته باشد.

شما با دریافت نمونه سوالات آیین نامه های سال های قبلی می توانید سوالات پر تکرار و بخش های پر سوال آیین نامه را بشناسید.

راه قبولی در امتحان آیین نامه

برای قبولی در آزمون آیین نامه هیچ چیز بعد از مطالعه کتاب آیین نامه به اندازه نمونه سوالات و پاسخگویی به آن ها به داوطلبان نمی تواند کمک کننده باشد. زیرا قبولی در آزمون آیین نامه تسلط کافی بر کتاب آیین نامه را می طلبد.

این تسلط از پاسخگویی به سوالات مختلف که در برگیرنده تمام نکات کتاب آیین نامه باشد حاصل می شود.

از این رو سایت مرسی تست به عنوان همراه همیشگی داوطلبان اخذ گواهینامه با تهیه بسته نمونه سوالات آیین نامه سعی در کمک شایان به داوطلبین اخذ گواهینامه برای سربلندی در این آزمون داشته است.

شما می توانید با تهیه بسته نمونه سوالات آیین نامه و پاسخ گویی به نمونه سوالات علاوه بر قبولی حتمی بعد از آزمون نیز با چک کردن جواب سوال ها نقاط قوت و ضعف خود را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *