کدام یک جزو تابلوهای حاشیه نما نمی باشد

اگر می خواهید به سوال «کدام یک جزو تابلوهای حاشیه نما نمی باشد» پاسخ دهید به شما توصیه می کنیم مطلب زیر در سایت مرسی تست را بخوانید چون جواب سوال شما را آورده است.

کدام یک جزو تابلوهای حاشیه نما نمی باشد؟

تابلوهای حاشیه نما

  1. تابلوی شماره ۱
  2. تابلوی شماره ۲
  3. تابلوی شماره ۳
  4. تابلوی شماره ۴

پاسخ صحیح گزینه ی ۲ یعنی تابلوی شماره ۲ می باشد.

معرفی تابلوهای حاشیه نما

تابلوهای حاشیه نما یکی از مهم ترین و پرکاربردترین علائم راهنمایی و رانندگی هستند که در جاده ها و بزرگ راه ها استفاده می گردند. این تابلو ها در اطراف جاده ها نصب می شوند و به رانندگان اطلاعات مهمی را می دهند برای مثال محل های ورود و خروج، فاصله تا مقصد، محل پارکینگ، محل های تاسیس صنایع، محل های دسترسی به سایر شهر ها و روستاها و …

هدف اصلی که این تابلوها دارند کمک کردن به رانندگان است تا دچار تصادفات کمتری شوند. این تابلوها نیز به پلیس راهور کمک می کند تا ترافیک و حرکت خودروها در جاده ها و محورها را نیز کنترل کنند. در زیر به برخی از ویژگی های این تابلو اشاره کرده ایم:

  • جنس مقاوم آن ها
  • مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف
  • اطلاع رسان های موثر
  • کنترل جریان ترافیک
  • افزایش آگاهی عمومی

بعضی أوقات تابلوهای حاشیه نما ممکن است شامل اطلاعاتی مانند نام ساختمان ها، شماره پلاک خانه ها و دیگر اطلاعات مربوط به محل قرارگیری ساختمان ها باشند.

استفاده از تابلوهای حاشیه نما به رانندگان کمک می کند که بتوانند به راحتی به مسیری که می خواهند بروند تغییر مسیر داده و به سوی آن حرکت کنند و کمک می کند تا مسیر خود را گم نکنند و از گم شدن آن ها در این مسیرهای سخت و پیچیده جلوگیری می کند. این گونه تابلوها شامل سه نوع متفاوت هستند که در زیر معرفی می گردد:

  • تابلوی حاشیه نما راست
  • تابلوی حاشیه نما چپ
  • تابلوی حاشیه نما هر دو طرف

که در شکل زیر نمونه های این تابلو ها برای شما هنرجوی گرامی قرار داده شده است.

تابلوهای حاشیه نما

تابلوهای جزو تابلوهای حاشیه نما راست و چپ

از این تابلوها در خیابان ها، جاده ها و بزرگ راه ها استفاده شده و برای جلب توجه رانندگان جهت موقعیت گیری آن ها مناسب است. شکل آن ها به صورت یک پرچم است که به سمت چپ یا راست اشاره دارد. تفاوتی که میان این دو تابلو وجود دارد جهت گیری در آن است که به راست یا چپ اشاره می کند.

تابلوی حاشیه نما راست، در سمت راست خیابان یا جاده قرار می گیرد و برای هدایت رانندگان به موقعیت مورد نظرشان است. برای مثال اگر یک مغازه ای در سمت راست خیابان وجو داشته باشد، این تابلو در در مقابل آن نصب می گردد تا به رانندگان اطلاع دهد محلی که به دنبال آن هستید در سمت راست خیابان قرار دارد.

تابلوی حاشیه نما چپ دقیقا بر عکس تابلوی گفته شده عمل می کند و برای هدایت رانندگان به مسیرهای مورد نظر در سمت چپ خیابان و جاده نصب می کنند. برای مثال اگر ساختمانی در سمت چپ خیابان وجود داشته باشد با نصب این تابلو در محل آن، رانندگان را از این گونه موقعیت ها آگاه می کنند.

تابلوهای حاشیه نما دو طرفه

تابلوی حاشیه نمای دوطرفه در واقع پوشش دیواری می باشد که به شکل هرم است. که برای جلب توجه رانندگان استفاده می شود و برای این که به آن ها بگوید مکانی که شما به دنبال آن هستید احتمالا در دو طرف خیابان یا جاده می باشد.

این تابلوها در جاده هایی نصب شده که دارای چندین خط ترافیکی، چندین خیابان و یا محل عبور و مرور دارند.

پس نتیجه می گیریم تابلو های حاشیه نما به عنوان راهنماهای بسیار مهمی در مسیر رانندگان می باشند که در خیابان ها، جاده ها و بزرگ راه ها نصب می شوند تا رانندگان را در مورد اطلاعات گفته شده راهنمایی کنند. هم چنین رانندگان می توانند از برخی از اطلاعات محلی که روی این تابلو ها نوشته شده است بهره ببرند.

جهت آشنایی بیشتر با نمونه سوالات آیین نامه که در زمینه ی تابلو های حاشیه نما مطرح می گردد، از شما خواهشمندیم از لینک دانلود در ابتدای همین صفحه، نسبت به دانلود و تهیه ی این پکیج کامل و جامع اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *