حق تقدم در کوچه بن بست

حق تقدم در کوچه بن بست به چه معنا می‌باشد؟ اگر می‌خواهید پیرامون این جمله اطلاعاتی کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

حق تقدم در کوچه بن بست

طبق نظر و قانون کوچه‌های بن‌بست، این کوچه‌ها مختص به ساکنان آنها می‌باشد و اگر شخصی غیر از اهالی کوچه بخواهد خودرو و یا اتومبیل خود را در آن پارک کند حق این کار را نخواهد داشت.

اما در مورد کوچه‌هایی که بن‌بست نیست، این قانون وجود ندارد و این کوچه‌ها متعلق به عموم افراد می‌باشد و پارک کردن در آن بلا مانع است.

بد نیست که این موضوع را بدانید که می‌توان ابتدای کوچه‌های بن‌بست را با زنجیر بست تا رفت و آمد فقط برای ساکنان آن کوچه امکان پذیر باشد.

در مورد پارک اتومبیل در کوچه‌های بن‌بست متاسفانه صراحت قانونی در این مورد وجود ندارد، اما باید گفت که کوچه‌های بن‌بست یک تفاوت اساسی با کوچه‌های باز دارد.

بر اساس نظریات اکثر حقوقدانان کوچه‌های بن‌بست فقط برای استفاده ی ساکنان و اهالی آن کوچه که درب منازل آنها به سمت کوچه باز می‌شود می‌باشد.

پارک کردن خودرو در کوچه‌های بن بست یکی از مشکلاتی است که همیشه با آن روبرو هستیم. برای حل این مشکل نیز قوانینی به وجود آمده است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

طبق نظر قانون کوچه‌های بن‌بست همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، اگر شخصی غیر از اهالی کوچه بخواهد خودروی خود را در آن پارک کند، این اختیار را نخواهد داشت و فقط پارک کردن خود، برای اهالی و ساکنان مربوط به آن کوچه امکان‌پذیر است. اما در مورد کوچه‌هایی که بن بست نمی‌باشد این قانون نقض می‌شود و تمام افراد حق پارک کردن خودروی خود در آن کوچه را دارند.

همچنین بر سر کوچه‌های بن‌بست می‌توان موانعی قرار داد تا هر کسی غیر از ساکنان آن حق ورود به آن را نداشته باشند.

در واقع کوچه‌هایی که آخر آن مسدود نمی‌باشد، به عموم افراد واگذار شده است و در شمار اموال عمومی به حساب می‌آید، هرچند که در املاک خصوصی احداث شده باشد. در واقع کوچه‌های بن‌بست ملک مشترک یا اختصاصی افراد است و داخل اموال عمومی نمی‌باشد.

هیچ کسی حق این را ندارد که دیگران را از پارک کردن خودروی خود در خیابان هایی که پلیس آن را ممنوع نکرده است، منع کند به جز در مقابل پارکینگ ها که باعث ایجاد مشکلاتی برای ورود و خروج اهالی آن ملک می شود.

به عبارت دیگر تمام افراد می توانند خودروهای خود را در تمام کوچه ها پارک کنند، اما از نظر قانونی، پارک کردن خودرو در مقابل درب پارکینگ ها و هر جایی که خانه یا مغازه باشد، ممنوع اعلام شده است. البته این مورد برای کوچه های بن بست استثنا می باشد.

افرادی که در یک کوچه ی بن بست ساکن هستند، تمام فضای آن کوچه مربوط به او و تمام همسایگان او می باشد. پس طبق این نظر پارک کردن در کوچه های بن بستاز نظر قانونی مشکل دارد.

ساکنان کوچه می توانند نامه ای تنظیم کنند و آن را به شهرداری ارایه دهند و دیگران را ملزم کنند که خودرویشان را داخل آن کوچه پارک نکنند.

اگرچه قانون، حقوقی در این باره برای مالکان پیش‌بینی کرده است که مردم نباید خودرو‌های خود را مقابل درب پارکینگ یا داخل کوچه‌های بن‌بست پارک کرده، اما از طرف دیگر به صاحب ملک هم این حق را نداده است که مردم را تهدید یا اقدام به تخریب خودرو و پنچری آن‌ها کنند.

جهت دریافت فایل کامل و جامع نمونه سوالات آیین نامه به لینک در ابتدای همین مطلب مراجعه فرمایید. این سوالات می تواند کمک بسیاری به شما در قبولی در آزمون اصلی داشته باشد.

هم چنین به غیر از سوالات، یک سری آزمون آنلاین نیز طراحی شده است تا محیطی کاملا شبیه آزمون های آیین نامه را برای شما بازسازی کند. دقیقا به همان تعداد سوال و همان مدت زمان.

شما با شرکت در این آزمون ها از آمادگی بیشتری برای حضور در آزمون اصلی برخوردار خواهید شد و می تواند اشکالات خود در سوالات را پیدا کنید و نسبت به برطرف کردن آن برآیید.

ضمنا پاسخی که به سوالات می دهید را با پاسخ های اصلی مقایسه کنید. این آزمون کاملا رایگان است و یک آزمون عالی برای محک زدن شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *