جهت قرارگیری چرخ ها هنگام پارک در سرازیری دارای جدول

«جهت قرارگیری چرخ ها هنگام پارک در سرازیری دارای جدول» این یکی از گزینه های سوالات طرح شده برای آزمون آیین نامه می باشد که مرسی تست کامل آن را در زیر برای شما قرار داده است. هم چنین شما می توانید نمونه سوالات آیین نامه ی بیشتری را از لینک دانلود مطالعه فرمایید.

تصویر زیر چه موضوعی را بیان می کند؟

  1. جهت قرارگیری چرخ ها هنگام پارک در سربالایی دارای جدول
  2. جهت قرارگیری چرخ ها هنگام پارک در سرازیری دارای جدول
  3. نحوه حرکت دنده عقب در سربالایی
  4. نحوه حرکت در سرازیری

پاسخ صحیح گزینه ۲

جهت قرارگیری چرخ ها هنگام پارک در سرازیری و سربالایی دارای جدول و بدون جدول

وقتی که خودروی خود را در مکان های شیب دار پارک کرده اید، یک نیروی جاذبه در خلاف جهت به خودروی شما وارد می شود و ممکن است باعث به حرکت در آوردن آن شود و در صورتی که احتیاط لازم را به کار نبرید ممکن است به جان و مال خود و دیگر افراد صدماتی را وارد سازید.

پس اولین و مهم ترین کاری که شما لازم است در این وضعیت انجام دهید، کشیدن ترمز دستی می باشد و سپس فرمان را طبق اصول آموزشی زیر در جهت مناسب بگذارید. اگر خودروی شما دارای دنده دستی می باشد، باید نیز آن را بسته به شرایط در دنده یک یا دنده عقب بگذارید.

به طوری که اگر در حال پارک کردن در سرازیری دارای هستید، باید چرخ های خودرو را به سمت جدول قرار دهید و اگر هنگام پارک کردن در سربالایی دارای جدول هستید باید چرخ ها را از جدول دور کنید. در این مطلب سعی کرده ایم پیرامون این مبحث بیشتر صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

جهت پارک با خودرو دنده دستی

برای پارک کردن در چنین موقعیتی باید به ترتیب مراحل زیر اقدام کنید:

ابتدا خودروی خود را مماس با جدول پارک کرده. به طوری که لاستیک جلویی اتومبیل که سمت سرنشین است باید با جدول تماس داشته باشد و لاستیک عقب سمت سرنشین خودرو نباید از ۱۵ سانت بیشتر با جدول فاصله داشته باشد.

اگر در حال پارک کردن در سربالایی هستید، از این اطمینان کسب کنید که به اندازه ی طول یک ماشین در عقب خودرو فاصله دارید. این فضا را باید برای بعدا که می خواهید به جاده بازگردید، فراهم کنید.

و اگر قصد دارید در سرازیری پارک کنید، از این امر اطمینان کسب کنید که به اندازه ی طول یک ماشین در جلوی خودرو باز گذاشته اید، در این نوع پارک چرخ ها باید به سمت جلو و به سمت جاده قرار داده شوند.

به عبارت دیگر وقتی در حال پارک در سرازیری هستید باید چرخ های خودرو را به سمت جدول چرخانده باشید.

بعد از مراحل بالا سعی کنید لاستیک ها را در جهت مناسب خود از جدول قرار دهید، برای مثال اگر در حال پارک در سربالایی هستید، لاستیک ها را از جدول با فاصله قرار دهید و اگر در حال پارک در سرازیری هستید، آن ها را به سمت جدول قرار دهید. سپس پای خود را روی ترمز بگذارید و ماشین را خلاص کرده و فرمان را یک دور کامل در جهت مناسب می چرخانید.

در صورتی که اتومبیل شما در توقف کامل است، از چرخاندن کامل چرخ ها جلوگیری کنید. زیرا در این صورت فشار زیادی به لاستیک ها وارد می آید و سیستم فرمان خودرو مختل می شود.

همانطور که قبلا گفتیم، خودرو را در حالت خلاص قرار داده و پای خود را روی ترمز قرا می دهیم، و زمانی که إحساس کردیم آماده ی حرکت است، پا را از روی ترمز بر می داریم و اجازه داده تا خودرو کمی در سرازیری حرکت کند تا جایی که لاستیک های جلویی با لبه ی جدول تماس پیدا کند. بعد از آن پا را دوباره روی ترمز می گذاریم و برای اینکه مطمئن شویم خودرویی از پشت سر یا جلوی ما نمی آید در آینه های خود بررسی می کنیم.

و در پایان تمام این مراحل، ترمز دستی را برای اطمینان بیشتر بکشید و خودرو را در دنده یک یا دنده عقب بگذارید. مثلا اگر در سراشیبی پارک کرده اید باید خودرو را در دنده عقب گذاشته و اگر در سربالایی پارک کرده اید باید آن را در دنده یک بگذارید. این کار به خاط این است که خودروی شما حرکت نکند و گیبربکس در جهت مخالف تنظیم شود و نیرویی در جهت مخالف به آن وارد شود. اما اگر ترمزهای اضطراری خودرو خراب باشد، ممکن است باعث حرکت آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *