تابلو پایان منطقه توقف ممنوع

ما قصد داریم در این مطلب درباره ی تابلو پایان منطقه توقف ممنوع، صحبت کنیم. پس تا پایان این مطلب با سایت مرسی تست همراه باشید.

معرفی تابلو پایان منطقه توقف ممنوع

تابلوی پایان منطقه ی توقف ممنوع به رانندگان اطلاع می دهد که دیگر منطقه ی توقف ممنوع، وجود ندارد و تمام شده است و در صورت نیز راننده می تواند برای مدت کوتاهی و با خیال راحت، توقف کند.

این تابلو که از دسته ی تابلوهای انتظامی می باشد دارای ویژگی های این گروه از تابلوهای می باشد. از این رو ممنوعیت کاری را می رساند یا به کاری دستور می دهد. شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید:

تابلو پایان منطقه توقف ممنوع

تبعیت کردن از این گروه از تابلوهای، الزامی می باشد و هر راننده ای که از آن ها سرپیچی کند، برای وی جریمه هایی در نظر گرفته می شود.

برخی از رانندگان تفاوت توقف و ایستادن را نمی دانند و نمی دانند در چه مکان هایی نباید توقف کرد. از این رو با توقف های بیجا، باعث نقض این قانون می شوند و خودروی آن ها مشمول جریمه می گردد.

از این رو ما تعریف این دو اصطلاح را برای شما در زیر آورده ایم و از شما می خواهیم با دقت آن ها را درک کنید.

در مورد این که توقف به چه معنای می باشد می توانیم بگوییم به توقف وسیله ی نقلیه بدون راننده یا با راننده برای مدت زمان طولانی را می گویند. اما اگر بخواهیم تعریفی از ایستادن ارایه دهیم می توانیم بگوییم:

هر گونه توقف وسیله ی نقلیه بدون راننده یا با راننده برای مدت زمان کوتاه را می گویند. اگر مجبور هستید که در ترافیک شلوغ یا به عنوان مانور توقف کنید، از نظر قانونی، این مورد توقف به حساب نمی آید.

کاربرد تابلوی پایان منطقه‌ی توقف‌ممنوع

ممکن است تابلوی توقف ممنوع، خود به دو دسته ی تابلوی توقف در روزهای زوج هفته ممنوع و تابلوی توقف در روزهای فرد هفته ممنوع تقسیم شود. که دقیقا همان معنای توقف ممنوع است با این تفاوت که بر أساس زوج یا فرد بودن روزهای هفته، متمایز شده است.

همان طور که می دانید در فاصله ی ۱۵ متری اطراف این تابلوها حق توقف کردن ندارید مگر اینکه تابلو پایان منطقه توقف ممنوع وجود داشته باشد. اگر تابلوی پایان منطقه ی توقف ممنوع را مشاهده کردید آن گاه با خیال راحت می توانید خودروی خود را متوقف کنید و از آن خارج شوید.

این تابلو به شکل مستطیل می باشد و در زمینه ی سفید آن، تابلوی توقف ممنوع به رنگ خاکستری رسم شده است و خطوط موربی بر روی آن کشیده شده است و این به معنای پایان منطقه ی توقف ممنوع می باشد.

البته این را نیز باید بگوییم که مناطقی وجود دارند که در کل توقف کردن در آن جا ممنوع می باشد. حتی اگر تابلوی توقف ممنوع هم نباشد. هر راننده ای باید این مناطق را بشناسد و در صورت نیاز در آن جا توقف نکند. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۱۵ متر قبل و بعد از تقاطع ها
  • از ابتدا تا انتهای پیچ ها
  • در فاصله ی ۱۵ متری میدان ها یا تقاطع های با راه آهن
  • در فاصله ی ۱۵ متری چراغ های راهنمایی و رانندگی
  • در فاصله ی ۱۵ متری گذرگاه های عابر پیاده
  • روی پل ها و درون تونل ها و …

هر راننده ای که تابلوی پایان منطقه ی توقف ممنوع را مشاهده کرد در صورتی که آن منطقه جزو موارد بالا نباشد با خیال راحت می تواند در آن مکان ها توقف نماید.

اکنون که با تابلو پایان منطقه توقف ممنوع آشنا شدید، می خواهیم تعدادی نمونه سوالات آیین نامه را برای شما معرفی کنیم. در پایان این مطلب با ما باشید.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلو پایان منطقه توقف ممنوع
  2. تابلو پایان منطقه ایستادن ممنوع
  3. تابلو پایان منطقه توقف مطلقا ممنوع
  4. تابلو پایان منطقه توقف ممنوع در ساعات معین

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – در چه مکان هایی نمی توان توقف کرد؟

  • در فاصله ی ۱۵ متری میدان ها و تقاطع های با راه آهن
  • روی پل ها و درون تونل ها
  • در فاصله ی ۱۵ متری تقاطع ها
  • تمام موارد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

امیدواریم این توضیحات در مورد تابلوی پایان منطقه ی توقف ممنوع برای شما مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *