تابلو دور زدن ممنوع

تابلویی که می خواهیم در این مطلب راجع به آن صحبت کنیم، تابلو دور زدن ممنوع می باشد. لطفا در ادامه با مرسی تست همراه باشید.

معرفی تابلو دور زدن ممنوع

این تابلو یکی از تابلوهای انتظامی است که بسیار در خیابان ها و جاده ها با آن روبرو شدیم. این تابلو به رانندگان اعلام می کند که دورزدن ممنوع می باشد.

با توجه به این که گروه این تابلو، انتظامی می باشد پس دارای ویژگی های تابلوهای این گروه است. یعنی به شکل دایره می باشد و از نوار حاشیه ای قرمز تشکیل شده است و در زمینه ی سفید آن یک نماد برای این مفهوم طراحی شده است.

شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید:

تابلو دور زدن ممنوع

معمولا این تابلو در نزدیکی تقاطع ها، مکان های خطرناک و محدوده های مخصوص ورود و خروج نصب می گردد. در واقع این تابلو یکی از تابلوهای مهمی می باشد که به تمامی رانندگان، پیام واحد و قابل فهم را منتقل می کند.

تبعیت از این تابلو، الزامی است و در صورت سرپیچی از آن، جریمه هایی را در پی خواهد داشت. این تابلو باعث ایجاد انظباط و قانون مداری در راه ها می شود و امنیت را برای رانندگان فراهم می کند.

کاربردهای تابلوی دورزدن ممنوع

اگر بخواهیم در مورد کاربردهای این تابلو بگوییم می توان به این موارد اشاره کرد: نزدیکی تقاطع ها، روی پل ها و تا انتهای آن ها، خیابان هایی که دارای خطوط ممتد است، سربالایی ها، مکان هایی که دید کافی وجود ندارد و …

ترافیک های سنگین و بی نظمی ها ممکن است عواقب جدی را در پی داشته باشد. اما با نصب این گونه تابلوها از جمله تابلو دور زدن ممنوع می توانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم و ایمنی را به راه ها بازگردانیم. ما مواردی را برای شما آورده ایم که از جمله مکان های نصب این تابلو می باشد:

تقاطع های پرتردد: در تقاطع هایی که به دلیل ورود و خروج خودروها، ترافیک های سنگین ایجاد می شود، این تابلو بسیار مهم نصب می گردد. این تابلو به رانندگان کمک می کند که با آگاهی از اینکه مجاز به دور زدن نمی باشند، ترافیک های پیچیده تری ایجاد نکنند.

مکان های خطرناک: در مکان های دیگری که همیشه شاهد ترافیک های بی نظم و حادثه ساز هستیم، این تابلو نصب می گردد تا به بهبود این ترافیک کمک کند. این تابلو با ایجاد اطلاع رسانی، باعث ایجاد امنیت در این راه ها می شود.

نقاط ترافیکی حساس: در مکان هایی که نیاز به ایجاد امنیت در پیاده روها و یا دیگر نقاط می باشد، این تابلو نصب می شود. تا با استفاده از این تابلو محدودیت دور زدن به اطلاع رانندگان برسد.

نزدیک به مراکز ترافیکی:در نزدیکی مراکز ترافیکی مانند ایستگاه های اتوبوس یا ایستگاه های مترو و تاکسی که به دلیل تردد زیاد افراد، بسیار شلوغ می باشد، این تابلو نصب میگردد تا رانندگان اقدام به دور زدن در این مکان ها نکنند.

مناطق محدود سرعت: در مکان هایی که محدودیت های سرعت اعمال شده است، از این تابلو به عنوان یک ابزار اضافی جهت کنترل سرعت و حفظ ایمنی بهره گرفته اند.

در نزدیکی مکان های اجتماعی: در نقاطی که به مکان های اجتماعی نزدیک است از این تابلو استفاده می شود تا باعث ایجاد ترافیک های ناپایدار نشود. برای مثال در نزدیکی مدارس، بیمارستان ها یا مراکز خرید.

اکنون که در مورد تابلو دور زدن ممنوع اطلاعاتی بدست آورید، نوبت به حل نمونه سوالات آیین نامه می باشد. سوالاتی که در آزمون های آیین نامه از این تابلو طرح می شود بسیار مهم می باشد.

اگر شما پاسخ این سوالات را به خوبی درک کنید، به راحتی می توانید در آزمون خود نیز به آن ها پاسخ دهید. تنها باید مفهوم هر یک را به خوبی بدانید و نیازی به حفظ کردن آن ها نمی باشد. در این صورت تمام سوالات برای شما مثل آب خوردن می شود!

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلو دور زدن ممنوع
  2. تابلو سبقت ممنوع
  3. تابلو توقف ممنوع
  4. تابلو ایستادن ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – تابلو دور زدن ممنوع در چه مکان هایی نصب می گردد؟

  1. در نزدیکی مدارس و بیمارستان ها
  2. در نزدیکی تقاطع های شلوغ
  3. در نزدیکی مراکز ترافیکی مانند ایستگاه اتوبوس
  4. تمام موارد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *