تابلو پایان تمام محدودیتها

اگر به دنبال این هستید که در مورد تابلو پایان تمام محدودیتها، اطلاعاتی بدست آورید، لطفا این مطلب که در سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

معرفی تابلو پایان تمام محدودیتها

گاهی أوقات در خیابان ها و جاده ها، با توجه به شرایط مختلف از جمله: شرایط راه ها، ترافیک های سنگین، تنگ بودن راه ها و … محدودیت هایی اعمال می شود.

برخی از این محدودیت های می توانند شامل محدودیت اعمال سرعت خاص، محدودیت عدم سبقت گرفتن، عدم ورود برخی از وسایل نقلیه با ویژگی های خاص، محدودیت های بارگیری و … باشند که با استفاده از تابلوها و دیگر علایم راهنمایی و رانندگی به اطلاع رانندگان وسایل نقلیه رسانده می شود.

این محدودیت ها ممکن است فقط برای بخشی از راه ها به دلایل وجود شرایط بالا وجود داشته باشد، از این رو با برطرف شدن آن شرایط، آن محدودیت نیز به پایان می رسد. از این رو با نصب تابلوی پایان تمام محدودیت ها، به رانندگان اطلاع داده می شود که محدودیتی که پیش تر در نظر گرفته شده بود پایان یافته.

این تابلو یکی از تابلوهای انتظامی و بازدارنده می باشد که به شکل دایره است و پس زمینه ی سفید دارد. بر روی این دایره یک خط مورب کشیده شده است و هیچ تصویری در آن وجود ندارد. این ویژگی ها، مفهوم تابلو را بازگو می کنند.

شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید:

تابلو پایان تمام محدودیتها

کاربرد تابلوی پایان تمام محدودیت ها

همان طور که پیش تر گفتیم، این تابلو اعلام می دارد هرگونه محدودیت یا ممنوعیتی که در مسیر وجود داشت، تمام شده و می توانید به آزادی اما با رعایت سایر قوانین و احتیاط کامل، به رانندگی خود ادامه دهند.

یکی از کاربردهای این تابلو در مکان هایی می باشد که به دلیل وجود شرایط مختلف جاده ای، محدودیت هایی اعمال شده است و با پایان یافتن آن شرایط، محدودیت دیگر قابل اجرا نیست.

برای مثال در جاده های بسیار باریک و تنگ، محدودیت سبقت ممنوع، عبور وسیله ی نقلیه با عرض زیاد ممنوع و محدودیت های سرعت گذاشته می شود و در جایی که جاده به شرایط عادی خود باز می گردد، این تابلو نصب می شود.

دیدن این تابلو توسط راننده به این معنا نیست که مثلا با هر سرعتی که می خواهد رانندگی کند، یا سبقت های بی مورد و خطرناک بگیرد و … بلکه هر راننده ای باید ضمن در نظر داشتن تمام قوانین وضع شده جاده ها و خیابان ها و رعایت آن ها، به مسیر خود ادامه دهد و از آن ها سرپیچی نکند.

اعمال محدودیت ها در راه ها، به دلایل مختلفی صورت می گیرد. از جمله بهبود ترافیک های سنگین در راه ها، جلوگیری از خطرات جانی و مالی برای رانندگان و وسایل نقلیه، حفظ ایمنی و برقراری امنیت برای سایر افراد و …

هر فردی باید از این محدودیت ها تبعیت کند و عدم پیروی از آن ها، پیگرد قانونی دارد و با فرد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد و جریمه هایی برای او در نظر گرفته می شود.

گاهی أوقات این جریمه ها به صورت نقدی است و در بعضی موارد با اعمال نمرات منفی در گواهینامه فرد، همراه می باشد. پس سرپیچی از این قوانین عواقب زیادی را به دنبال خواهد داشت.

اکنون که در مورد تابلو پایان تمام محدودیتها، اطلاعاتی بدست آوردید، ما تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه را برای شما قرار داده ایم که بی ربط با این موضوع نمی باشد.

شما با مطالعه ی این سوالات و به خاطر سپردن آن ها، می توانید از آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون های آیین نامه برخوردار شوید.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه درست می باشد؟

  1. تابلو سبقت ممنوع
  2. تابلو توقف ممنوع
  3. تابلوی پایان تمام محدودیت ها
  4. تابلو تقاطع با راه آهن

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

سوال ۲ – تابلوی پایان تمام محدودیت ها نشان دهنده ی إتمام چه محدودیت هایی در راه ها می باشد؟

  1. محدودیت های سرعت های خاص
  2. محدودیت های عدم سبقت گرفتن
  3. محدودیت های بارگیری
  4. تمام موارد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۳ – تابلوی زیر جزو کدام نوع از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد؟

  1. تابلو های بازدارنده یا انتظامی
  2. تابلو های اخطاری یا هشدار دهنده
  3. تابلو های اخباری یا آگاهی دهنده
  4. تابلو های راهنمای مسیر

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *