تابلو بوق زدن ممنوع

در این مطلب قصد داریم در مورد تابلو بوق زدن ممنوع، صحبت کنیم. پس در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست با ما همراه باشید.

امروزه با توجه به افزایش تعداد خودروهای و شلوغی در خیابان ها، دلایل مختلفی برای بوق زدن وجود دارد. اما استفاده های بی مورد از بوق خودرو، یکی از مشکلاتی است که باید به آن توجه بسیاری شود.

در فرهنگ ما، احترام گذاشتم به خواسته ی دیگران، یک امر روشن است که نیاز به تبلیغ و تکرار ندارد. برای مثال نوشتن «لطفا بوق نزنید» بر روی تابلوها و نصب آن ها در مکان هایی مانند بیمارستان ها نباید نیاز به تبلیغ و حتی جریمه داشته باشد!

متاسفانه بسیاری از افراد، با استفاده های نادرست از بوق خودرو، باعث ایجاد مشکلاتی در خیابان ها و جاده ها شده اند. مثلا از بوق برای سلام، خداحافظ، حرکت کردن، زود باش و … استفاده می کنند.

این استفاده های نادرست نه تنها یک معضل و مشکل بزرگ است، بلکه باعث ایجاد آلودگی های صوتی نیز می شود.

استفاده از بوق های نابجا در خیابان ها، تبدیل به یک رفتار ناردست شده است و عادات ترافیکی نابجایی را نیز بر جای گذاشته است. لازم به یادآوری است که بوق وسیله ای است برای هشدار رسیدن یا حضور یک وسیله ی نقلیه به دیگران.

از این رو تمام وسایل نقلیه مانند قطار، کشتی، دوچرخه، خودروها، موتور و … باید بوق داشته باشند تا در مواقع هشدار از آن استفاده نمایند.

یک بوق باید دارای صدای استاندارد باشد نه صدای گوش خراش. امروزه برای کاهش صدای بوق،از بوق های دوقلو استفاده ی فراوان می شود.

معرفی تابلوی بوق‌زدن ممنوع

باید بگوییم که بوق زدن تنها برای هشدار دادن یک راننده به وسایل نقلیه ی دیگر یا عابران برای حضور خود است. در این صورت برای جلوگیری از بوق زدن های بی مورد و نابه جا، از تابلو بوق زدن ممنوع استفاده می شود.

کاربرد تابلو بوق زدن ممنوع

این تابلو در نزدیکی مدارس، بیمارستان ها، آسایشگاه ها، خانه ی سالمندان و … نصب می شود تا برای رانندگان یادآوری شود از این وسیله ی هشدار، استفاده ی نامناسب نکنند.

اگر در این مکان هایی که در بالا اشاره کردیم، از بوق استفاده شود، منجر به جریمه شدن می شود. تابلو بوق زدن ممنوع جزو تابلوهای انتظامی می باشد و ویژگی هایی دارد از جمله:

به شکل دایره است، نوار حاشیه ای قرمز دارد و در زمینه ی آن، تصویر یک بوق کشیده شده است. گاهی أوقات در برخی از تابلوها، یک خط مورب قرمز بر روی بوق کشیده شده است. اما بیشتر آن ها این خط مورب را ندارند.

شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید:

تابلو بوق زدن ممنوع

همان طور که قبلا هم گفتیم، در مورد استفاده ی نادرست از بوق، جریمه هایی را در نظر گرفته اند. برای مثال تولید صدای ناهنجار یا بیشتر از مقدار استاندارد و شهرهای بزرگ و کوچک و … جریمه هایی را در پی خواهد داشت.

همان گونه که استفاده ی نادرست از بوق جریمه دارد، نداشتن بوق برای خودروها نیز تخلف محسوب می شود و منجر به جریمه شدن خودرو نیز می گردد.

اکنون که با تابلو بوق زدن ممنوع آشنا شدید، ما تعدادی نمونه سوالات آیین نامه را برای شما فراهم کرده ایم که مربوط به این تابلو می باشد و از شما می خواهیم به مطالعه ی آن ها بپردازید.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه درست می باشد؟

  1. تابلو بوق زدن ممنوع می باشد
  2. تابلو هشدار بوق زدن می باشد
  3. تابلو بوق زدن مجاز می باشد
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – کدام یک از گزینه های زیر در مورد بوق زدن صحیح می باشد؟

  1. برای ادای احترام و سلام یا خداحافظی می توان از بوق استفاده کرد
  2. برای هشدار به سایر رانندگان یا عابران از حضور وسیله ی نقلیه ی خود می توان از بوق استاده کرد
  3. برای اطلاع جهت حرکت کردن خودروها در پشت چراغ قرمز و عجله کردن می توان از بوق خودرو استفاده کرد
  4. در نزدیکی مدارس و آسایشگاه ها، اشکالی ندارد از بوق استفاده کنیم

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

امیدواریم این مطلب در مورد تابلو بوق زدن ممنوع مورد قبول شما داوطلب آزمون آیین نامه قرار گرفته باشد. می توانید مطالب بیشتری راجع به تابلوها را در سایر بخش های دیگر سایت مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *