تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون

تابلویی که می خواهیم در این مطلب در مورد آن صحبت کنیم، تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون می باشد. لطفا در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست با ما همراه باشید.

سبقت گرفتن به چه معنا می باشد؟

اگر خودرویی در جلوتر از شما در حال رانندگی باشد و به هر دلیلی بخواهید از آن پیشی بگیرید، به معنای سبقت گرفتن می باشد. برای داشتن یک سبقت خوب و موفق باید طبق دستورالعمل هایی رفتار کرد تا باعث ایجاد مشکلات و خطرات نشود.

تمام قوانین و مقررات مربوط به سبقت، نحوه ی صحیح سبقت گرفتن، مکان هایی که سبقت در آن مجاز یا ممنوع است و … در دیگر مطالب این سایت آورده شده است که می توانید به آن مراجعه کنید.

اما موردی که می خواهیم در این جا راجع به آن صحبت کنیم و جدای از این موضوع نمی باشد، تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون است. لطفا با ما همراه باشید.

تابلو سبقت ممنوع برای کامیون چیست؟

یکی از تابلوهای مهم راهنمایی و رانندگی و از گروه تابلوهای انتظامی، تابلو سبقت ممنوع برای کامیون می باشد. این تابلو در واقع محدودیتی را برای کامیون ها اعمال می کند و به آن ها اجازه ی سبقت گرفتن نمی دهد.

گاهی اوقات ممکن است در برخی از خیابان ها و جاده ها، سبقت گرفتن توسط کامیون ها دارای خطرات زیادی برای دیگر وسایل نقلیه داشته باشد، یا به دلیل تنگ بودن راه ها، این عمل توسط آن ها بسیار حادثه ساز باشد، از این رو با نصب تابلو سبقت ممنوع برای کامیون، به این گونه وسایل نقلیه دستور داده می شود که نباید سبقت بگیرند.

یکی از هدف هایی که تابلو سبقت ممنوع برای کامیون نصب می شود، ایجاد امنیت در راه ها و بهبود ترافیک های جاده ای می باشد. هر راننده ای موظف است این تابلو را ببیند و از آن اطاعت کند. عدم توجه به این تابلو، جریمه هایی را در پی خواهد داشت.

شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببنید:

اکنون که با این تابلو آشنا شدید، می خواهیم تابلوی دیگری را به شما معرفی کنیم که پایان یافتن این محدودیت را می رساند و آن هم تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون می باشد. در ادامه توضیحات کاملی در مورد این تابلو آورده ایم.

معرفی تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون

اگر به دلیل وجود شرایط خاصی در خیابان ها و جاده ها، تابلو سبقت ممنوع برای کامیون نصب شود و کامیون ها را از انجام سبقت بازدارد، با اتمام این شرایط و بهبود شرایط جاده ای، این محدودیت نیز برداشته می شود و با استفاده از تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون به اطلاع رانندگان رسانده می شود.

این تابلو در واقع اعلام می دارد که محدودیتی که پیش تر اعمال شده بود و کامیون ها مجاز به سبقت گرفتن نبودند، تمام شده است و هر کامیونی با رعایت تمام قوانین و مقررات و در نظر داشتن تمام نکات، می توانند سبقت بگیرند.

هر راننده کامیونی که می خواهد سبقت بگیرد باید مراحلی را طی کند، برای مثال ابتدا باید تصمیم این کار را بگیرد، سپس با زدن راهنمای چپ به لاین سمت چپ برود و از وسیله ی نقلیه ی جلویی، پیشی بگیرد.

بعد از عبور از وسیله ی نقلیه ی جلویی بار دیگر با زدن راهنمای سمت راست، به لاین اولیه خود باز گردد و راه را برای سایر وسایل نقلیه باز بگذارد. رعایت تمام این نکات باعث می شود سبقت خوب و بدون خطری داشته باشید.

شما می توانید تصویر این تابلو را در شکل زیر ببینید. این تابلو نیز از دسته تابلوهای انتظامی یا بازدارنده می باشد که ممنوعیت و دستوری بودن کاری را می رساند.

تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون

اکنون نوبت به حل نمونه سوالات آیین نامه در رابطه با تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون است. ما این سوالات را در زیر برای شما آورده ایم. اگر به دنبال سوالات بیشتری می باشید می توانید با مراجعه به لینک موجود در این مطلب، نسبت به خریداری آن ها اقدام کنید.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون

  1. تابلو سبقت ممنوع برای کامیون
  2. تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون
  3. تابلو سبقت ممنوع
  4. تابلو پایان سبقت ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – شکل تابلو پایان سبقت ممنوع برای کامیون چه می باشد؟

  1. دایره
  2. مثلث
  3. مربع
  4. مستطیل

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *