تابلو ایستادن ممنوع

ما در این مطلب از سایت مرسی تست می خواهیم در مورد تابلو ایستادن ممنوع صحبت کنیم. لطفا در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی تابلوی ایستادن ممنوع

تابلوی ایستادن ممنوع یکی از تابلوهای مهم راهنمایی و رانندگی و از دسته ی تابلوهای انتظامی و بازدارنده می باشد. اگر بخواهیم در مورد ویژگی های ظاهری این تابلو بگوییم می توان به این موارد اشاره کرد:

به شکل دایره یا نوار قرمز رنگ می باشد. زمینه ی این تابلو به رنگ آبی است که در مرکز آن دو خط مورب به صورت ضربدری روی هم قرار گرفته اند. شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید:

تابلو ایستادن ممنوع

مفهوم این تابلو به این معناست که توقف یا ایستادن در مکانی که این تابلو نصب شده است ممنوع می باشد، حتی برای مدت زمان کوتاه و حتی برای وقتی که راننده در پشت فرمان حضور داشته باشد.

وجود دو خط مورب قرمز، تاکید این مورد را می رساند تا رانندگان بدانند به هیچ وجه نمی توانند در آن مکان ها توقف کنند یا بایستند. به تابلو ایستادن ممنوع، تابلوی توقف مطلقا ممنوع نیز می گویند.

حالا که با کاربرد تابلوی ایستادن ممنوع آشنا شدید می خواهیم در مورد تابلوی دیگری صحبت کنیم که به تابلو ایستادن ممنوع شباهت دارد اما یک سری تفاوت های جزیی دارد. که تابلو توقف ممنوع می باشد. در ادامه این تابلو معرفی خواهد شد.

معرفی تابلوی توقف ممنوع

این تابلو نیز از دسته تابلوهای انتظامی می باشد. که از نظر شکل‌ ظاهری مانند تابلوی ایستادن ممنوع می باشد، تنها با این تفاوت که یک خط مورب در مرکز دایره موجود دارد.

شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید. این تابلو می گوید توقف وسیله ی نقلیه در مکان هایی که این تابلو نصب شده است ممنوع می باشد اما به شرط حضور راننده در پشت فرمان و برای چند لحظه ی کوتاه اشکالی ندارد.

مثلا اگر برای سوار یا پیاده کردن مسافران است بلامانع است. وجود یک خط مورب در این تابلو نیز به معنای‌ همین می باشد.

اکنون که مفهوم و معنای هر یک از این تابلو ها به خوبی یاد گرفته اید، نوبت به معرفی نمونه سوالات آیین نامه در این رابطه می باشد. ما در زیر تعدادی از این سوالات را برای شما آورده ایم و از شما می خواهیم به مطالعه ی ان ها بپردازید:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلو ایستادن ممنوع
  2. تابلو توقف ممنوع
  3. تابلو توقف مطلقا ممنوع
  4. تابلو ایستادن مطلقا ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح تر می باشد؟

تابلو ایستادن ممنوع

  1. تابلو توقف ممنوع
  2. تابلو ایستادن ممنوع
  3. تابلو توقف مطلقا ممنوع
  4. گزینه های ۲ و ۳ صحیح می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۳ – وجود دو خط مورب در تابلو ایستادن ممنوع به چه معنایی می باشد؟

  1. برای تاکید بیشتر است
  2. به معنای اینکه به هیچ عنوان حتی برای لحظه ی کوتاه نمی توان توقف کرد
  3. برای زیبایی بیشتر است
  4. گزینه های ۱ و ۲ صحیح می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۴ – تابلو ایستادن ممنوع و تابلوی توقف ممنوع جزو کدام دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشند؟

  1. تابلوهای انتظامی یا بازدارنده
  2. تابلوهای اخباری یا آگاهی دهنده
  3. تابلوهای اخطاری یا هشدار دهنده
  4. تابلوهای راهنمایی مسیر

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۵ – تعریف این جمله در کدام گزینه صحیح می باشد: توقف حتی برای لحظه ای کوتاه و با حضور راننده در پشت فرمان، ممنوع می باشد؟

  1. توقف ممنوع
  2. ایستادن ممنوع
  3. توقف مطلقا ممنوع
  4. گزینه های ۲ و ۳

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۶ – ایست وسیله ی نقلیه برای هر مدت زمانی ممنوع می باشد. تعریف کدام یک از گزینه های زیر است؟

  1. ایستادن ممنوع
  2. توقف ممنوع
  3. توقف
  4. ایستادن

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

امیدواریم این مطالب در مورد تابلو ایستادن ممنوع و تابلوی توقف ممنوع، برای شما داوطلبان مفید واقع شده باشد. شما می توانید با مراجعه به سایر بخش های این سایت، در مورد دیگر تابلوهای راهنمایی و رانندگی اطلاعاتی بدست آورید.

با توجه به این که اهمیت تابلوهای راهنمایی و رانندگی در میان سوالات آیین نامه بسیار زیاد است، پس به شما توصیه می کنیم آن ها را به خوبی یاد بگیرید چرا که با پاسخ دادن صحیح به این سوالات می توانید از شانس بیشتری برای قبولی در آزمون های آیین نامه برخوردار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *