تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع، می باشید، این مطلب که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید تا این اطلاعات را بدست آورید.

تابلوی ورود از هر دو سمت ممنوع چیست؟

تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع، از جمله تابلوهای ترافیکی راهنمایی و رانندگی و از دسته ی تابلوهای انتظامی یا بازدارنده می باشد. که اگر بخواهیم در مورد ویژگی های ظاهری این تابلو صحبت کنیم، باید بگوییم که:

به شکل دایره ی با زمینه ی سفید می باشد، که نوار حاشیه ای قرمز رنگی دارد. در مرکز این دایره هیچ تصویری یا نوشته ای وجود ندارد. می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید:

تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع

هر راننده ای که این تابلو را می بیند، باید از وارد شدن به آن خیابان، شدیدا خودداری کند. هم چنین راننده باید این موضوع را در نظر داشته باشد که از طرف دیگر خیابان نیز نمی تواند وارد آن شود.

به عبارت دیگر این تابلو، ورود از هر دو طرف را برای وسایل نقلیه ممنوع اعالام می دارد. این تابلو در ایران بسیار رایج می باشد و در مواقعی استفاده می شود که پلیش راهنمایی و رانندگی بخواهد، تردد دو طرفه ی خیابان ها را ببندد.

کاربرد تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع چه می باشد؟

این تابلو برای ایجاد ممنوعیتی از مسیر پیش رو به رانندگان نصب می شود و در مکان هایی نصب می گردد که بخواهند هر دو طرف خیابان بسته باشد و وسایل نقلیه هیچ گونه ترددی در آن خیابان نداشته باشند.

این تابلو در مکان هایی نصب می گردد که به دلایل امنیتی یا ترافیکی، ورود از هر دو جهت به مکان مورد نظر، غیر مجاز باشد.

با دیدن این تابلو، هر راننده ای باید به فکر مسیر جایگزین برای رسیدن به مقصد خود باشد و فکر اینکه از سمت دیگر بتواند وارد خیابان گردد را از سر خود بیرون کند. رعایت این موضوع باعث کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در راه ها می شود.

هر کسی ارزش تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع را می داند به طوری که عدم توجه به این تابلو، باعث ایجاد هرج و مرج و بی نظمی می شود. تابلوی ورود از هر دو سمت ممنوع یکی از تابلوهای مهم در خیابان ها و جاده ها می باشد.

اگر می خواهید در آزمون های آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی به صورت تضمینی قبول شوید، به شما پیشنهاد می کنیم از نمونه سوالات آیین نامه ی سایت مرسی تست، استفاده کنید.

قیمت این سوالات بسیار ناچیز است و در مقابل هزینه های آزمون ها و کلاس های جبرانی که در صورت مردود شدن در آزمون شرکت می کنید، به صرفه تر می باشد.

هم چنین در وقت زیادی از شما نمی گیرد، فکر کنید که مجبور باشید کتاب آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی را بخوانید، چند روز میخواهید وقت خود را صرف خواند کتاب کنید؟ آیا راه منطقی تر مطالعه ی سوالات پر تکرار آزمون های قبلی نمی باشد؟

ما در زیر سوالاتی که پیرامون تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع می باشد را برای شما گردآوری کرده ایم. هم چنین جهت آشنایی با سوالات بیشتر در مورد تابلوهای راهنمایی و رانندگی، می توانید به لینک دانلود واقع در همین صفحه مراجعه کنید و نسبت به خرید این بسته اقدام کنید.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام یک از گزینه های زیر درست می باشد؟

تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع

  1. تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع می باشد
  2. تابلوی ایست می باشد
  3. تابلوی خطر می باشد
  4. تابلوی ورود ممنوع می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – تابلوی تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع، در کدام یک از شکل های زیر درست می باشد؟

  1. تابلوی ۱
  2. تابلوی ۲
  3. تابلوی ۳
  4. تابلوی ۴

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۳ – این تابلو چیست؟

  1. تابلوی ایست می باشد
  2. تابلوی رعایت حق تقدم می باشد
  3. تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع می باشد
  4. تابلوی ورود ممنوع می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

امیدواریم این مطالب در مورد تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع، مورد قبول شما واقع شده باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش نظرات در همین بخش با ما در میان بگذارید.

هم چنین برای آشنایی با دیگر تابلوهای راهنمایی و رانندگی، می توانید به سایر قسمت ها و مطالب تهیه شده در سایت، سری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *