تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع کم

ما در این بخش از سایت مرسی تست می خواهیم راجع به تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع کم صحبت کنیم. پس در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع کم چیست؟

تابلوی پرواز هواپیما در ارتفاع‌کم، نوعی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و از نوع تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری می باشد که به رانندگان و سایر افراد از پرواز هواپیما در ارتفاع های کم نسبت به زمین، هشدار می دهد.

یکی از دلایل نصب این تابلو این است که به دلیل پرواز هواپیما در فاصله ی کم نسبت به زمین و سرعت بالای هواپیما، احتمال ایجاد بادهای شدید توسط هواپیما بسیار زیاد است و باد ناشی از هواپیما باعث حرکت های ناخواسته و تکان های خودرو می شود.

در این صورت هر راننده ای که این تابلو را مشاهده می کند، باید از سرعت خود کم کند تا در هنگام روبرو شدن با این شرایط باعث ایجاد حوادث ناگواری نشود.

این تابلو به صورت مثلث با نوار حاشیه ای قرمز می باشد، که در زمینه ی سفید آن، تصویر هواپیمای با رنگ مشکی رسم شده است و بیانگر همین موضوع می باشد. شما می توانید تصویر تابلوی پرواز هواپیما در ارتفاع‌کم را در زیر مشاهده فرمایید:

تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع کم

کاربرد تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع کم چیست؟

یکی از کاربردهای این تابلو در جاده های اطراف فرودگاه ها و خیابان هایی که جزایر کوچک دارد، می باشد. با توجه به این که در تمام شهرها، فرودگاه وجود دارد، پس تمام رانندگانی که از جاده های محل عبور هواپیما عبور می کنند، باید در سراسر کشور، مراقب این وضعیت باشند.

فشار هوای ناشی از حرکت هواپیما در سرعت بالا و ارتفاع کم با زمین، ممکن است باعث انحراف خودرو ها شود و حتی اگر خودروهای دارای سرعت بالایی باشند، ممکن است واژگونی آن ها در پی داشته باشد.

پس توجه به این تابلو در تمام نقاط درون شهری و برون شهری الزامی می باشد. چون جان و مال افراد بسیار مهم تر می باشد.

از مهم ترین کاربردهای تابلوی پرواز هواپیما در ارتفاع‌کم، استفاده در فضاهای باز و آزاد می باشد.

راه های کسب آمادگی در آزمون آیین نامه

اگر شما داوطلب آزمون آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی، به دنبال کسب آمادگی در این آزمون هستید، به شما پیشنهاد می کنیم از نمونه سوالات آیین نامه که در این بخش تهیه شده است، استفاده فرمایید.

اگر چه راه های دیگری نیز وجود دارد، مانند مطالعه ی کتاب آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی، اما ما سریع ترین راه را برای شما ارایه کردیم.

برای داوطلبانی که مشکل کمبود وقت دارند و وقت چندانی برای مطالعه ی این کتاب حجیم را ندارند، بهترین گزینه همین مورد می باشد.

شما نه تنها با صرفه جویی در زمان خود، بلکه در هزینه های خود نیز صرفه جویی می کنید. چرا که اگر در آزمون نمره ی قبولی دریافت نکنید، هزینه هایی که برای کلاس ها و آزمون های مجدد پرداخت می کنید، خیلی بیش از این ها در می آید.

اما با مطالعه این سوالات خیالتان از این بابت راحت است، چون ما قبولی شما را صد در صد تضمی می کنیم. می توانید نظرات دیگر کاربران سایت که از این بسته استفاده کرده اند را در همین قسمت از سایت مشاهده کنید.

ما در زیر سوال مربوط به تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع کم، را برای شما آورده ایم تا آن را بخوانید و با تهیه ی فایل کامل این سوالات، با آمادگی بیشتری در آزمون آیین نامه شرکت کنید.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح تر می باشد؟

تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع کم

  1. تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع کم
  2. تابلو پرواز هواپیما
  3. تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع زیاد
  4. خطر نزدیک شدن به هواپیما

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلوی خطر
  2. تابلوی هشدار
  3. تابلوی احتیاط
  4. تمام موارد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۳ – مفهوم این تابلو چیست؟

  1. تابلو پرواز هواپیما
  2. تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع زیاد
  3. تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع کم
  4. عبور هواپیما ممنوع می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

امیدورایم اطلاعات این پست در رابطه با تابلو پرواز هواپیما در ارتفاع کم، مورد قبول شما داوطلبان واقع شده باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتری راجع به سایر تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی در مطالب دیگر این سایت را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *