تابلو تراکم ترافیک

اگر می خواهید راجع به تابلو تراکم ترافیک، شناخت بیشتری پیدا کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

تابلو تراکم ترافیک

در بعضی از شهرهای شلوغ و پر جمعیت مانند تهران، در برخی از خیابان ها و اتوبان ها، تردد وسایل نقلیه بسیار زیاد است. بنابراین با استفاده از تابلو تراکم ترافیک، می توان از وجود ترافیک در ادامه ی راه به رانندگان خبر داد.

تابلو تراکم ترافیک، یکی از تابلوهای ترافیکی و از دسته ی تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده است که دارای ویژگی های ظاهری می باشد. از جمله: به شکل مثلث است که راس آن به سمت بالا و نشسته بر روی قاعده است.

دارای زمینه ی سفید با حاشیه ی دورتادور قرمز رنگ می باشد، که نشانه ی خطر است و تصویر آن سه ماشین پشت سر هم هستند که به منظور نمایش تراکم وسایل نقلیه طراحی شده است و به رنگ مشکی می باشد.

هدف از طراحی این تابلو، برقراری امنیت در راه ها و جلوگیری از ایجاد هرج و مرج و بی نظمی می باشد. هم چنین با پیروی از آن می توان جلوی بسیاری از حوادث جاده ای را گرفت.

کاربرد تابلو تراکم ترافیک چیست؟

این تابلو با هشدار به رانندگان و عابران در مورد ترافیک موجود، امکان حرکت را برای آن ها راحت تر می کند، چرا که با رویت این تابلو توانسته اند از قبل تر تصمیم درست را اتخاذ کنند و با جایگزین کردن مسیرهای دیگر خود را از شر ترافیک های سنگین نجات دهند.

از این رو در وقت و هزینه های خود، صرفه جویی بسیاری کرده اند. هم چنین اگر تمام رانندگان از این تابلو پیروی کنند، باعث کاهش ترافیک در خیابان ها و جاده هایی می شوند که همیشه ترافیک وجود دارد. زیرا رانندگان از مسیرهایی که دارای ترافیک کمتری است استفاده کردند.

کاربرد این تابلو در مکان هایی که تراکم ترافیک بسیار بالا می باشد، استفاده می شود. برای مثال تقاطع ها و محل های تقاطع های با جاده از جمله این مکان ها می باشند.

شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر مشاهده فرمایید:

تابلو تراکم ترافیک

چند نکته به داوطلبان دریافت گواهینامه

برای شرکت و قبولی در آزمون های آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی، می توان از راه های زیادی کمک گرفت. ما در این جا چند راه را به شما پیشنهاد می کنیم تا در صورت لزوم از یکی از آن ها بهره بگیرید:

  • اولین و مهم ترین راه، مطالعه ی مهم ترین منبع این آزمون، یعنی کتاب آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی است و برای داوطلبانی که از زمان و وقت کافی برخوردار هستند، بسیار مناسب می باشد.
  • راه دوم، برای آن دسته از داوطلبانی است که زمان کافی برای مطالعه ی کتاب ندارند، بنابراین پیشنهاد می شود از نمونه سوالات آیین نامه استفاده کنند. ما لینک دانلود آن ها را در همین مطلب قرار داده ایم.
  • راه دیگر شرکت در آزمون های آنلاین شبیه سازی شده است، که دقیقا محیط واقعی یک آزمون آیین نامه را برای شما بازسازی می کند. این آزمون ها کاملا رایگان برگزار می شود و از منوی بالای همین صفحه می توانید خود را محک بزنید.

به هر حال با شرکت در هر یک از این روش ها می توانید شانس موفقیت خود را دو چندان کنید و نمره ی قبولی دریافت کنید.

ما در زیر چند نمونه سوال پیرامون تابلو تراکم ترافیک، برای شما قرار داده ایم و از شما می خواهیم به مطالعه ی آن ها بپردازید، اگر می خواهید تعداد سوال بیشتری از تابلوها را مطالعه کنید، نسبت به خرید بسته طلایی اقدام فرمایید.

سوال ۱ – تابلوی زیر چه مفهومی را می رساند؟

تابلو تراکم ترافیک

  1. تابلو تراکم ترافیک
  2. ورود وسایل نقلیه ممنوع است
  3. وسایل نقلیه باید بین خطوط حرکت کنند
  4. وسایل نقلیه باید در یک خط حرکت کنند

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – تابلوی زیر جزو کدام دسته از تابلوهای ترافیکی می باشد؟

  1. تابلوهای انتظامی یا بازدارنده
  2. تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری
  3. تابلوهای آگاهی دهنده یا راهنمای مسیر
  4. تابلو های محلی و برچسب ها

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۳ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. تابلو تراکم ترافیک
  2. تابلوی سبقت ممنوع
  3. حرکت وسایل نقلیه به موازات هم ممنوع است
  4. وسایل نقلیه باید به موازات هم. حرکت نمایند

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *