تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری راجع به تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع، بدست آورید، ابتدا این مطلب در سایت مرسی تست را مطالعه کنید.

تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع چیست؟

یک تابلوی بازدارنده و انتظامی است و از تابلوهای ترافیکی مهمی است که موتورسواران باید به آن توجه بسیاری کنند. هر موتورسواری که این تابلو را رویت کرد، باید از ورود به محلی که تابلو بر سر آن نصب شده است، جدا خودداری کند.

این تابلو را بسیار می توانید در ایران ببینید و محل نصب آن در ورودی تونل ها و پل های مخصوص عبور وسایل نقلیه می باشد. هر موتور سیکلتی باید از این تابلو تبعیت کند.

ویژگی های ظاهری تابلوی عبور موتورسیکلت ممنوع چیست؟

با توجه به این که گفتیم این تابلو جزو دسته ی تابلوهای انتظامی می باشد، پس ویژگی تابلوهای این گروه را نیز دارد. برای مثال به شکل دایره با نوار حاشیه ی قرمز است و در زمینه ی سفید آن، تصویر یک موتور آمده است.

این تابلو ممنوعیت تردد موتورسواران در مکان های خاصی را می رساند و در واقع به موتورسواران دستور می دهد که کاری را انجام ندهند. در واقع از آن ها می خواهد از مکان هایی که احتمال وجود خطر برایشان زیاد است، عبور نکنند.

این ممنوعیت باعث حفظ جان موتورسواران می شود و از بروز تصادفات میان آن ها و دیگر وسایل نقلیه، جلوگیری به عمل می آورد. در نتیجه این تابلو، امنیت و سلامت موتورسواران را تضمین می کند.

به دلیل آسیب پذیری بالای این وسیله ی نقلیه یعنی موتورسیکلت، این تابلو با این هدف تهیه شده است و در راه ها و جاده هایی که برای موتورسیکلت ها خطراتی داشته باشد، نصب می گردد.

شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید:

تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع

تابلوهای مشابه تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع چیست؟

یک تابلوی دیگری را می خواهیم معرفی کنیم که جزو دسته ی تابلوهای انتظامی است و دقیقا ویژگی های آن مشابه تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع، می باشد و آن تابلو عبور موتور گازی ممنوع می باشد. تصویر این تابلو را می توانید در زیر مشاهده کنید:

باید بگوییم تمام ویژگی هایی که برای موتورسیکلت گفتیم، برای این تابلو نیز وجود دارد، با این تفاوت که فقط نوع موتور فرق می کند و در صورتی که وسیله ی نقلیه، موتور گازی باشد، رعایت این تابلو برای آن ضروری می شود.

نکته هایی پیرامون آزمون آیین نامه

برای موفقیت در آزمون های آیین نامه، بهتر است با آمادگی بیشتری در این آزمون حضور یابید. برای کسب آمادگی می توانید نمونه سوالات آیین نامه را مطالعه کنید. با استفاده از لینک موجود در این صفحه، نسبت به خرید آن، اقدام فرمایید.

این سوالات بسیار زیاد می باشد و سوالات مربوط به تابلوها نیز کامل است. ما تعدادی از سوالات این فایل که مرتبط به تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع، است را در زیر برای شما قرار داده ایم:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چیست؟

تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع

  1. تابلو عبور موتور گازی ممنوع
  2. تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع
  3. تابلو عبور دوچرخه ممنوع
  4. تابلو ورود موتورسواران ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح تر می باشد؟

  1. تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع
  2. تابلو عبور موتور گازی ممنوع
  3. تابلو عبور دوچرخه سوار ممنوع
  4. تابلو ورود موتور ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۳ – تابلوهایی که در زیر مشاهده می کنید، جزو کدام دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشند؟

تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع

  1. تابلوهای انتظامی یا بازدارنده
  2. تابلوهای اخطاری یا هشدار دهنده
  3. تابلوهای آگاهی دهنده یا اخباری
  4. تابلوهای راهنمای مسیر

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

در مطالب دیگر سایت، در مورد سایر تابلوها، اطلاعاتی آورده شده است که شما می توانید به آن مراجعه کنید. با توجه به این که بخش اعظمی از سوالات آزمون آیین نامه را سوالات تابلوها تشکیل می دهد، پس یاد گرفتن تابلوها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سعی کنید تابلوها را حفظ نکنید، چون قطعا به زودی آن ها را فراموش می کنید. مفهوم هر یک را با توجه به نوع گروه آن یاد بگیرید. برای مثال بدانید که بیشتر تابلوهای گروه انتظامی، دایرهای هستند که ممنوعیت کاری را می رسانند.

امیدواریم این مطلب در مورد تابلو عبور موتور سیکلت ممنوع و تابلو عبور موتور گازی ممنوع مورد قبول شما داوطلبان واقع شده باشد. لطفا سوالات مربوط به این تابلوها را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *