تابلو عبور دوچرخه ممنوع

اگر می خواهید راجع به تابلو عبور دوچرخه ممنوع، اطلاعاتی کسب کنید به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب که در سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلو عبور دوچرخه ممنوع چیست؟

تابلو عبور دوچرخه ممنوع یکی از تابلوهای انتظامی و بازدارنده است که ممکن است در بعضی از معابر شهری و خیابان ها دیده باشید. هدف از نصب این تابلو این است که از خطرات احتمالی که در برخی از مکان ها برای دوچرخه سوارن وجود دارد، جلوگیری شود.

معمولا از این تابلو در مسیرهای پیاده روی مناطق مسکونی که برای دوچرخه سواران مناسب نیست، استفاده می شود. برای ایجاد محیط امنی برای دوچرخه سواران، توصیه می شود از تجهیزان مناسبی برای تردد آن ها بهره گرفته شود تا خطری آن ها را تهدید نکند.

از این رو هم برای دوچرخه سواران و هم برای عابران پیاده، امنیت وجود دارد.

کاربرد تابلوی عبوردوچرخه ممنوع کجا می باشد؟

هر دوچرخه سواری که این تابلو را مشاهده می کند باید از ورود به آن خیابان شدیدا خودداری کند. اگر از ویژگی های ظاهری این تابلو برشماریم، می توان به دایره ای شکل بودن با نوار حاشیه ی قرمز اشاره کرد.

که در زمینه ی آن تصویر یک دوچرخه آمده است و این به معنای عبور دوچرخه ممنوع می باشد، است. شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید:

تابلو عبور دوچرخه ممنوع

یکی از اهداف نصب این تابلو، جلوگیری از وقوع تصادفات و حادثه برای دوچرخه سواران است تا مانع از برخورد های ناخواسته ی آن ها با دیگر وسایل نقلیه یا افراد شود. از این رو هر دوچرخه سواری با دیدن این تابلو باید به فکر این باشد که از مسیرهای جایگزین استفاده کند.

اگر هر دوچرخه سواری به این تابلو توجه نکند، قانون را نقض کرده است و ممکن است برای او تنبیهاتی در نظر گرفته شود.

تابلوهایی که ممکن است با تابلوی عبوردوچرخه ممنوع اشتباه گرفته شوند؟

برخی از داوطلبان آزمون های آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی، هنگام شرکت در آزمون، ممکن است تابلوهایی که بسیار باهم شباهت دارند را اشتباه بگیرند و به آن پاسخ اشتباه دهند.

اگر برای هر تابلو علامتی بگزارید یا به عبارتی تابلوی های را با توجه به دسته های آن ها بشناسید، این مشکل بوجود نمی آید و به راحتی می توانید به سوالات آزمون پاسخ دهید.

برای مثال تابلوهایی هستند که با تابلو عبور دوچرخه ممنوع، بسیار شباهت دارند و ما به معرفی آن ها می پردازیم.

یکی از این تابلوها، تابلوی عبور دوچرخه سوار است. این تابلو را که در تصویر زیر می بینید، جزو تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده می باشد و در واقع خطر عبور دوچرخه سوار را به دیگر افراد اطلاع می دهد تا احتیاط های لازم را در نظر بگیرند.

این تابلو برخلاف تابلوی تابلو عبور دوچرخه ممنوع، هیچ ممنوعیتی ندارد و دستور نمی دهد و از کاری باز نمی دارد. این نکته را نیز در نظر بگیرید که تابلو عبور دوچرخه ممنوع جزو تابلوهای بازدارنده بود. پس همین نکته را می توانید برای به خاطر سپردن این دو تابلوی شبیه به هم مد نظر بگیرید.

هم چنین شکل این تابلو به صورت مثلث می باشد در صورتی که شکل تابلوی بازدارنده ی ان به صورت دایره ای است.

تابلوی دیگر که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم، تابلوی فقط عبور دوچرخه سوار است. شکل آن در زیر آمده است. همانگونه که در تصویر می بینید، دایره ی با زمینه ی آبی است و یک دوچرخه در مرکز آن وجود دارد. این تابلو بیان می کند که فقط دوچرخه سواران از این مکان می توانند عبور نمایند. این تابلو هم جزو تابلوهای بازدارنده و انتظامی می باشد.

تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه پیرامون این مبحث برای شما آورده شده است تا به مطالعه ی آن بپردازید:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو عبور دوچرخه ممنوع

  1. تابلو عبور دوچرخه ممنوع
  2. تابلو فقط عبور دوچرخه
  3. تابلو عبور دوچرخه سوار
  4. عبور دوچرخه سوار مجاز می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. تابلو فقط عبور دوچرخه
  2. تابلو عبور دوچرخه ممنوع
  3. تابلو عبور دوچرخه سوار
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۳ – تابلوی زیر جزو کدام دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد؟

  1. تابلوهای بازدارنده و انتظامی
  2. تابلوهای هشدار دهنده و اخطاری
  3. تابلوهای اخباری و آگاهی دهنده
  4. تابلوهای محلی

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *