تابلو عبور وسائط نقلیه با وزن بیش از ۵٫۵ تن ممنوع

اگر می خواهید راجع به تابلو عبور وسائط نقلیه با وزن بیش از ۵٫۵ تن ممنوع، بیشتر آشنا شوید، لطفا این مطلب که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلوی عبور وسایل نقلیه با وزن بیش تر از ۵٫۵ تن ممنوع چیست؟

تابلو عبور وسائط نقلیه با وزن بیش از ۵٫۵ تن ممنوع، یکی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و از دسته ی تابلوهای انتظامی یا بازدارنده می باشد. این تابلو در واقع ممنوعیت کاری را به رانندگان می رساند.

ظاهر این تابلو به این صورت است که دایره ای می باشد و نوار حاشیه ای قرمز رنگی دارد. در پس زمینه ی سفید این تابلو با یک نوشته ی مشکی نوشته شده است ۵.۵ تن و گاهی أوقات در طراحی آن از تصویر یک کامیون نیز در کنار این نوشته استفاده شده است.

این نمادها به خاط همین موضوع است که به رانندگان دستور دهد وسایل نقلیه ای که وزن آن ها از ۵.۵ تن بیشتر است نمی توانند از این مکان ها عبور کنند.

در واقع این تابلو نوعی محدودیت وزنی را در راه ها و جاده ها قرار داده است که هر راننده ای باشد از آن تبعیت کند و پیروی نکردن از آن ها، جریمه هایی را در پی خواهد داشت.

این تابلو یکی از ابزارهای ضروری در نظم ترافیکی در سطح شهرها می باشد. به عبارت دیگر، وسایل نقلیه را از لحاظ سبک یا سنگین بودن، متمایز می کند و به وسایل نقلیه ی سنگین، اجازه ی تردد در برخی از راه ها را نمی دهد.

یکی از هدف های استفاده از تابلوی عبور وسایل نقلیه با وزن بیش تر از ۵٫۵ تن ممنوع، در سازه های راه سازی می باشد، چرا که از خسارت و تخریب به بناهای عمرانی جلوگیری به عمل آورند و ایمنی سایر رانندگان و جاده ها حفظ گردد.

شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببیند:

تابلو عبور وسائط نقلیه با وزن بیش از ۵٫۵ تن ممنوع

از مهم ترین کاربردهای این تابلو چیست؟

یکی از مهم ترین کاربردهای این تابلو در نزدیکی پل ها، تونل ها، پل های فلزی، پل های خطرناک و دیگر سازه های مهم می باشد که قادر به تحمل وزن های بالا نیستند.

توقف و عبور در این مکان ها برای وسایل نقلیه ای که در محدوده ای این تابلو نیست، مجاز می باشد و وسایل نقلیه ی سبک می توانند از این مکان ها عبور نمایند.

در واقع این تابلو مانع از ورود وسایل نقلیه سنگین به راه هایی می شود که ممکن است برای سایر وسایل نقلیه مشکل ایجاد کنند.

هر راننده ای با دیدن این تابلو و در نظر گرفتن وزن وسیله ی نقلیه ی خود باید از آن تبعیت کند. چرا که عدم پیروی از این تابلو باعث جریمه شدن یا لحاظ شدن نمره ی منفی در گواهینامه راننده می شود.

حالا که با تابلوی عبور وسایل نقلیه با وزن بیش تر از ۵٫۵ تن ممنوع آشنا شدید، بیایید که یک راه موفقیت در آزمون آیین نامه را با شما در میان بگزاریم.

رازی که بسیاری از داوطلبان از آن استفاده کرده اند و نمره ی قبولی دریافت کرده اند، مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه است. شما می توانید این سوالات را از همین بخش از سایت تهیه کنید.

لینک دانلود آن ها در لابه لای مطالب موجود است و با خرید آن ها و مرور قبل از آزمون آیین نامه ی اصلی، شاهد موفقیت خود باشید.

ما سوال زیر را که درباره ی تابلوی عبور وسائط نقلیه با وزن بیش تر از ۵٫۵ تن ممنوع می باشد برای شما قرار داده ایم:

سوال – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. تابلو عبور وسائط نقلیه با عرض بیش از ۵٫۵ تن ممنوع
  2. تابلو عبور وسائط نقلیه با ارتفاع بیش از ۵٫۵ تن ممنوع
  3. تابلو عبور وسائط نقلیه با بار بیش از ۵٫۵ تن ممنوع
  4. تابلو عبور وسائط نقلیه با وزن بیش از ۵٫۵ تن ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

امیدواریم این مطلب در مورد مبحث تابلوی عبور وسایل نقلیه با وزن بیش تر از ۵٫۵ تن ممنوع برای شما داوطلب آزمون آیین نامه مورد قبول باشد.

شما می توانید اطلاعات بیشتری راجع به سایر تابلوهای ترافیکی در همین بخش از سایت بیابید. این تابلو ها در آزمون های آیین نامه بسیار مورد سوال قرار گرفته اند و به خاطر سپردن آن ها بسیار مهم و اساسی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *