تابلو رعایت حق تقدم

اگر به دنبال این هستید که اطلاعاتی نسبت به تابلو رعایت حق تقدم، بدست آورید به شما توصیه می کنیم مطالب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه کنید.

رعایت کردن حق تقدم توسط وسایل نقلیه یکی از ضروریات در خیابان ها و راه ها می باشد، که باعث برقراری امنیت و نظم در راه ها می شود.

هر راننده ای که این موضوع را اولویت کار خود قرار دهد، نه تنها برای خود، بلکه برای سایرین نیز خطری ایجاد نمی کند.

مبحث حق تقدم در راهنمایی و رانندگی و تابلوهای مربوط به آن بسیار زیاد هستند که معرفی آن ها به صورت یک جا، یک کار بسیار خسته کننده می باشد. از این رو ما این مطلب را اختصاص داده ایم به تابلوی رعایت حق‌تقدم و سایر تابلو ها را در بخش های دیگر معرفی کرده ایم.

لطفا در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد تابلو رعایت حق تقدم، اطلاعات کسب کنید.

تابلوی رعایت حق‌تقدم چیست؟

این تابلو جزو یکی از تابلوهای بازدارنده و انتظامی می باشد و هر راننده ای که این تابلو را می بیند باید حق تقدم را رعایت کند. به عبارت دیگر باید به خودروهای دیگر راه بدهد. یکی از کاربردهای اصلی این تابلو در تقاطع های فرعی به اصلی می باشد.

هر راننده ای که این تابلو را در راه فرعی می بیند که می خواهد وارد راه اصلی شود، باید ابتدا حق تقدم خودروهایی که در راه اصلی هستند را در نظر داشته باشند و سپس با رعایت اجتیاط کامل و بررسی تمام جوانب، وارد راه اصلی شود.

ویژگی های ظاهری تابلو رعایت حق تقدم چیست؟

این تابلو همانطور که قبلا گفتیم جزو تابلوهای انتظامی است اما از شکل ظاهری اکثر تابلوهای موجود در این گروه تبعیت نمی کند. چرا که به شکل مثلث برعکس می باشد و نوار حاشیه ی قرمز رنگی دارد. پس زمینه ی سفیدی دارد و در واقع نشسته روی یک راست است. در تصویر این تابلو هیچ چیزی وجود ندارد.

شما می توانید این تابلو را در زیر مشاهده کنید:

تابلو رعایت حق تقدم

کاربرد تابلوی رعایت حق‌تقدم چیست؟

این تابلو نقش بسیار موثری در تقاطع ها و سه راهی ها دارد چون که یکی از سوء تفاهم ها در میان رانندگان برطرف می گردد و هر کسی می داند که چه کسی اجازه ی عبور خواهد داشت.

بیشترین عاملی که باعث ایجاد تصادفات می شود همین موضوع است. یعنی رعایت نکردن حق تقدم ها. از این رو با پیروی از این تابلو، می توان جلوی بسیاری از تصادفات را گرفت و هم چنین باعث برقراری نظم در راه ها شد.

هم چنین یکی دیگر از کاربردهای این تابلو در تقاطع هایی است که احتمال تصادف میان پیاده روها و خودروها زیاد می باشد. از این رو نصب این تابلو در این تقاطع ها می گوید که خودروها و موتورسواران باید حق تقدم را به عابران پیاده و دوچرخه سواران بدهند.

یکی دیگر از تابلوهایی که شباهت بسیار زیادی به تابلو رعایت حق تقدم دارد، تابلوی «به تابلوی رعایت حق تقدم نزدیک می شوید» است.

شما تصویر این تابلو را می توانید در زیر ببینید و آن را با تابلوی رعایت حق‌تقدم مقایسه کنید.

این تابلو برخلاف تابلوی قبلی جزو تابلوهای اخطاری است که به رانندگان هشدار می دهد در صورت نزدیک شدن به محل تابلو، باید حق تقدم سایر رانندگان را رعایت کنند.

بسیاری از داوطلبانی بودند که با اشتباه گرفتن تابلوهایی که بسیار شبیه به هم هستند و پاسخ اشتباه به آن ها، در آزمون های آیین نامه مردود شده اند. ما در زیر تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه را برای شما آورده ایم که در مورد تابلوی رعایت حق‌تقدم می باشد:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

تابلو رعایت حق تقدم

  1. به تابلوی رعایت حق تقدم نزدیک می شوید
  2. تابلو رعایت حق تقدم می باشد
  3. تابلو حق تقدم می باشد
  4. تابلوی ایست

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام یک درست است؟

  1. تابلو رعایت حق تقدم می باشد
  2. به تابلوی رعایت حق تقدم نزدیک می شوید
  3. تابلو حق تقدم می باشد
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

امیدواریم که این مطلب در مورد تابلوی رعایت حق‌تقدم به شما در یادگیری این تابلو کمک بسیاری کرده باشد. لطفا مطالب دیگر سایت که برای سایر تابلوها می باشد را نیز مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *