کدام یک از موارد زیر در خصوص حرکت با دنده عقب صحیح است

کدام یک از موارد زیر در خصوص حرکت با دنده عقب صحیح است؟ این سوال یکی از نمونه سوالات آیین نامه می‌باشد که شما می‌توانید پاسخ آن را در مطلب زیر از مرسی تست مشاهده فرمایید. برای مشاهده ی بسته کامل نمونه سوالات از لینک دانلود موجود در همین صفحه اقدام فرمایید.

کدام یک از موارد زیر در خصوص حرکت با دنده عقب صحیح است؟

  1. در حرکت با دنده عقب باید از فردی که در کنار شما نشسته است بخواهید که به عقب نگاه کند
  2. در حرکت با دنده عقب باید میدان دید عقب را کنترل کرده و به آرامی و با نگاه کردن به فضای پشت حرکت کنید
  3. در حرکت با دنده عقب باید از سمت چپ پشت سر را نگاه کنید
  4. در حرکت با دنده عقب نیازی به نگاه کردن به پشت سر نبوده و صرفاً از طریق آینه‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید

پاسخ صحیح گزینه ۲

موارد زیر در خصوص حرکت با دنده عقب است

برای اینکه بتوانید با دنده عقب به راحتی حرکت کنید در ابتدا به مدت یک ربع از دست راست خود استفاده نکنید و تنها با دست چپ کنترل اتومبیل را در اختیار بگیرید، این کار باعث می‌شود که کنترل شما روی فرمان افزایش پیدا کند.

برای حرکت کردن با دنده عقب باید با احتیاط کامل عمل کنید، استفاده از دنده عقب به جز پارک دوبل در بسیاری از مواقع ممنوع می‌باشد مگر اینکه در حین پارک کردن باشید.

برای حرکت با دنده عقب باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

فرمان باید در حرکت با دنده عقب کاملاً صاف باشد: این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام دنده عقب گرفتن باید دست چپ خود را روی مرکز فرمان قرار دهید و فرمان را کاملاً صاف کنید و دست خود را در وسط نیم دایره فرمان بگذارید.

برای شروع به حرکت با دنده عقب راهنمای سمت راست را می‌زنید، بعد از آن دنده اتومبیل را روی دنده عقب قرار می‌دهید، دست راست خود را پشت صندلی کناری خود قرار دهید و به گونه‌ای برگردید که شیشه عقب و پشت اتومبیل را به صورت کامل بتوانید ببینید.

زمانی که شما شروع به حرکت با دنده عقب می‌کنید اگر کمربند ایمنی بسته اید کمی آن را شل کنید به طوری که کمربند ایمنی خود را از سر شانه بکشید و آن را آزاد کنید و بعد از آن به سمت صندلی شاگرد برگردید و دست خود را پشت آن صندلی قرار دهید.

در حین حرکت با دنده عقب نباید سرعت بالا داشته باشید سرعت شما باید به گونه‌ای باشد که یک فرد به صورت پیاده به همراه خودروی شما بتواند حرکت کند. در دنده عقب بیشترین عضوی که درگیر می‌شود چشم‌های راننده است.

با چشمانتان جهت‌گیری کنید به معنای اینکه از چشم راست برای تعیین زاویه راست و از چشم چپ برای تعیین زاویه چپ استفاده کنید.

باید با چشمانتان فرمان را کنترل کنید پس به هر سمتی که توجه می‌کنید فرمان هم به همان سمت حرکت می‌کند سعی کنید تا وقتی که توقف کامل نکرده‌اید زاویه بدنتان را تغییر ندهید.

زاویه فرمان در خصوص حرکت با دنده عقب

زمانی که شما اقدام به دنده عقب می‌کنید این نکته را باید در نظر داشته باشید که سرعت اثر پذیری در دنده عقب دو برابر دنده جلو می‌باشد، به عبارت دیگر تغییر جهت شما باید به میزان ۵ الی ۱۵ درجه به راست یا چپ باشد البته این مسئله برای مکان‌های خاصی نیست مثلاً در زمان پارک دوبل، دور دو فرمان و یا پارک اتومبیل در پارکینگ می‌باشد.

شما به راحتی قادر خواهید بود که با انجام سه حرکت فرمان اقدام به دنده عقب کنید، همانطور که قبلاً گفتیم در حرکت با دنده عقب باید دست چپ شما روی مرکز فرمان باشد مگر در مواقعی که لازم است فرمان بیشتر از نیم دور بچرخد.

برای حرکت با دنده عقب شما می‌توانید طی سه حرکت و در ۳ زمان مختلف این کار را انجام دهید:

حرکت اول فرمان را به اندازه ۵ الی ۱۵ درجه بچرخانید.

در حرکت دوم باید فرمان را به اندازه‌ای که لازم است بچرخانید به گونه‌ای که خودرو به انتهای خیابان و یا نزدیکی جدول‌ها برسد.

در حرکت سوم به انتهای خیابان نگاه کنید و مطمئن شوید که خودروی شما کاملاً صاف است و سپس فرمان را به حالت ساعت ۱۲ خود برگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *