هزینه امتحان مجدد آیین نامه

اگر بخواهید در مورد «هزینه امتحان مجدد آیین نامه» اطلاعاتی کسب کنید، لطفا مطالب زیر از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

هزینه امتحان آیین نامه رانندگی با شرایط جدید چقدر می‌ باشد؟

در مورد اینکه هزینه گواهی نامه رانندگی در کل چه میزان هست، ابتدا باید بگوییم که این هزینه به مقدار کمی برای سال جدید افزایش یافته است.

اگر بخواهیم هزینه گواهی نامه راهنمایی و رانندگی را از ابتدا تا انتهای کار بررسی کنیم آن را به صورت زیر دسته‌بندی می‌ کنیم:

  1. هزینه کلاس‌ های تئوری که تقریباً ۱۵ تا ۱۷ ساعت است، ۹۰۰ هزار تومان می‌ باشد.
  2. هزینه کلاس‌ های عملی که ۱۲ جلسه است، ۳ میلیون تومان می‌ باشد.
  3. هزینه تمبر که باید به حساب‌ های به نام نیروی انتظامی و شهرداری واریز گردد ۴۰ هزار تومن می‌ شود.
  4. هزینه مردودی در امتحان آیین نامه یا به عبارتی هزینه امتحان مجدد آیین نامه به ازای هر دفعه ۵ هزار تومان می‌باشد، با هر بار مردود شدن در این آزمون باید یک هفته از زمان مورد نظر بگذرد تا دوباره بتوانید در آزمون بعدی شرکت کنید.
  5. هزینه امتحان مجدد عملی یا به عبارت هزینه مردوده در آزمون‌ های عملی ۱۵۰ هزار تومان می‌ باشد.
  6. هزینه‌ های مربوط به چشم پزشکی و آزمایش‌ های گروه خونی ۲۰۰ هزار تومان می‌ شود. آدرس چشم پزشکی و آزمایشگاه‌ های مورد نظر در هر آموزشگاهی به شما داده خواهد شد.
  7. خرید کتاب آیین نامه ۱۵۰ هزار تومان می‌ باشد.

اگر بخواهیم در مجموع کل هزینه گواهی نامه رانندگی را حساب کنیم، حدوداً بین ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد شد. البته این مقدار با توجه به تعداد جلسات آزمون‌های مردودی افزایش پیدا خواهد کرد.

نکته مهم: طبق آمار تمام آموزشگاه‌ های رانندگی سراسر کشور در سال گذشته، متقاضیان گواهی نامه رانندگی از هر کلاسی که تقریباً ۳۰ نفر می‌ باشد و در بهترین شرایط برگزار شده است، حدودا ۸ تا ۱۰ نفر است که در این صورت زمان گرفتن گواهی نامه رانندگی برای افرادی که مردود شده‌ اند به شدت به تعویق خواهد افتاد.

آیا بعد از قبولی در امتحان آیین نامه و شهر، گواهی نامه بلافاصله به دستمان خواهد رسید؟

اگر شما در هر دو مرحله آزمون آیین نامه و مرحله امتحان شهری نمره قابل قبولی کسب کرده‌ اید، حدودا بین ۱۵ تا ۲۰ روز طول می‌ کشد تا گواهی نامه به دستتان برسد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام امتحان آیین نامه چیست؟

  1. باید به ۱۸ سال سن تمام رسیده باشید، حتی اگر ۵ دقیقه است که از ۱۸ سالگی‌ تان می‌ گذرد.
  2. در برخی از آموزشگاه‌ ها هنوز کارت معافیت و یا اشتغال به تحصیل برای دانشجویان یا مدرک وضعیت خدمت سربازی را خواهان هستند، اما در کل در بسیاری از آموزشگاه‌ ها نیاز به این مدرک نیست ولی بهتر است آن را به همراه داشته باشید.
  3. شناسنامه و یا کارت ملی جدید به همراه کپی.
  4. چهار قطعه عکس سه در چهار.
  5. تاییدیه پزشک و چشم پزشکی که معمولاً خود آزمایشگاه یک برگه معرفی‌ نامه به همراه آدرس چند پزشک و چشم پزشکی را به شما می‌ دهد، که آن برگه باید توسط پزشکان مهر و امضا شود و مشخصات شما در آن نوشته شود. در برخی از آموزشگاه‌ ها این کار به صورت سیستماتیک برگزار شده، اما در کل این مراحل را باید انجام دهید که دو ساعت از وقت شما را خواهد گرفت.
  6. گرفتن برگه مربوط به آزمایش گروه خونی، که باید به آزمایشگاه مربوطه که آموزشگاه به شما داده شود مراجعه کنید و در آنجا آزمایش دهید.

بعد از ثبت نام چه باید کرد و چه مراحلی را باید گذراند؟

بعد از ثبت نام و پرداخت هزینه گواهینامه راهنمایی و رانندگی شما باید کتاب آیین نامه را از آموزشگاه خریداری کرده که مبلغ آن حدوداً ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان می‌ باشد. با مطالعه این کتاب و شرکت حضوری در کلاس‌ های نظری و عملی، و سپس شرکت در آزمون آیین نامه و شهری، با کسب نمره ی قابل قبولی گواهی نامه برای شما صادر می‌ گردد.

برای اینکه شانس موفقیت شما در آزمون نهایی افزایش یافته می توان نمونه سوالات آیین نامه موجود در همین سایت را تهیه کرده و آن ها را مطالعه فرمایید.

به لینک دانلود موجود در ابتدای همین صفحه مراجعه فرمایید و سپس با پرداخت مبلغ ناچیز، بسته طلایی را دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *