منظور از این چراغ چیست

یکی از نمونه سوالات آیین نامه به این صورت مطرح شده است: «منظور از این چراغ چیست» شما می توانید سوالات مربوطه را به همراه پاسخ کامل این سوالات را در ادامه ی این مطلب از سایت بیابید.

سوال ۱ – منظور از این چراغ چیست؟

  1. عبور مستقیم مجاز اما گردش به سمت پیکان غیرمجاز می باشد
  2. حرکت به صورت مستقیم ممنوع می باشد
  3. عبور مستقیم و گردش در جهت پیکان مجاز است
  4. فقط می تواند به سمت راست حرکت کرد

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – منظور از این چراغ چیست؟

  1. به معنای ایست کامل و سپس عبور می باشد
  2. عبور یا گردش آزاد می باشد مگر آن که گردش کردن توسط علایم دیگر ممنوع اعلام شده باشد
  3. با مشاهده ی این چراغ رعایت حق تقدم وسایلی که مستقیم حرکت می کنند و یا عابرین پیاده الزامی می باشد
  4. گزینه های ۲ و ۴

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۳ – منظور از این چراغ چیست؟ (چراغ چشمک زن می باشد)

  1. باید قبل از ورود به تقاطع یا گذرگاه عابر پیاده توقف کرد و سپس بعد از اطمینان از عدم وجود خطر تصادف، عبور کنیم
  2. از سرعت خود کم کنیم و با احتیاط عبور کنیم
  3. با سرعت بالا و بدون وقفه از تقاطع عبور کنیم
  4. عبور آزاد است اما باید با سرعت کم از تقاطع عبور کنیم

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

مفهوم چراغ های راهنمایی و رانندگی چیست؟

پلیس راهنمایی و رانندگی با استفاده از رنگ های یکسان و ثابت، منظور خود را در تقاطع ها اعلام می دارد. این قانون در تمام شهرها یکی می باشد و تبعیت از آن الزامی است. در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست در مورد مفهوم چراغ ها صحبت شده است.

مفهوم چراغ قرمز در راهنمایی و رانندگی

مفهوم این چراغ این است که: باید ترمز کرد و ایستاد، این چراغ در تقاطع های شلوغ استفاده می شود. این چراغ موقتی است و بعد از چند دقیقه تغییر رنگ می دهد، البته به جز مواردی که برای وقوع یک اتفاق یا کارکردن کارگران نصب می کنند.

مفهوم چراغ سبز در راهنمایی و رانندگی

این چراغ دارای ویژگی های روبرو می باشد: در مسیرهای آزاد و بدون مانع نصب می گردد، رانندگان با دیدن آن متوجه می شوند که می توانند عبور کنند، وجود این چراغ بر سر تقاطع ها رانندگان را به مسیر خاص هدایت می کند.

مفهوم چراغ زرد در راهنمایی و رانندگی

این چراغ دارای ویژگی های روبرو می باشد: یکی از چراغ های رایج استفاده شده در سرتاسر خیابان است، به معنای احتیاط می باشد، نوعی امکان وجود خطر را یادآوری کرده، رانندگان با دیدن این چراغ باید با رعایت احتیاط کامل از تقاطع عبور نمایند.

مفهوم چراغ های چشمک زن در راهنمایی و رانندگی چیست؟

برخی از چراغ های راهنمایی و رانندگی به صورت چشمک زن در سرتاسر شهر نصب می شوند که جالب و کاربردی هستند، هر راننده ای باید از مفهوم آن آگاه بوده. دو نوع از این چراغ ها در کشور ما متداول است از جمله: چراغ چشمک زن قرمز و چراغ چشمک زن زرد. در ادامه دو نوع این چراغ ها توضیح داده شده است.

مفهوم چراغ چشمک زن قرمز در راهنمایی و رانندگی چیست؟

چراغ چشمک زن قرمز در مسیرهای پیچیده و دشوار کاربرد دارد، کاربرد این چراغ در شهرها بسیار کم می باشد از این رو بسیاری از رانندگان مفهوم آن را نمی دانند.

وقتی راننده ای این چراغ را مشاهده کرد باید بداند که کامل بایستد و با بررسی وضعیت اطراف خود و نبودن خطر عبور کند، چون ممکن است خودروهایی از مسیرهای دیگر در حال تردد باشند و باعث تصادف گردند.

مفهوم چراغ چشمک زن زرد در راهنمایی و رانندگی چیست؟

یکی از چراغ های چشمک زن متداول و رایج که در سطح شهر ها بسیار استفاده می شود، این چراغ می باشد که دارای مفهوم متفاوتی است. اکثرا این چراغ در محل هایی نصب می گردد که احتمال تصادف عابران پیاده با وسایل نقلیه بسیار زیاد می باشد.

وقتی رانندگان این چراغ را دیدند باید بدانند که سرعت خود را کم کنند و با رعایت احتیاط کامل اقدام به عبور نمایند. حتی با وجود این چراغ نیز عابران حق تقدم بالایی دارند و با نادیده گرفتن این چراغ ممکن است جان عابران را به خط بیندازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *